Het Algemene Boekentopic!

Voor alles wat niet direct met hooggevoeligheid te maken heeft.
Dreamer
Lid

Het Algemene Boekentopic!

Ongelezen berichtdoor Dreamer » Ma 03 Nov 2014, 18:49

In mijn omgeving zijn er niet veel mensen die graag en veel boeken lezen. Daarom zoek ik mensen om lekker over boeken te babbelen! Mijn favoriet op dit moment? De Divergent-serie! Erg inspirerende citaten zijn er in het boek te vinden en het laat me soms net iets meer durven... ;) Wat is jouw favoriete boek? Of stel jezelf even voor. Jij mag kiezen, ik wil graag nieuwe mensen leren kennen. :-)
"I don't know a perfect person. I only know flawed people who are still worth loving."

Man in Black
Lid

Re: Het Algemene Boekentopic!

Ongelezen berichtdoor Man in Black » Di 04 Nov 2014, 00:03

Ah boeken ik kan niet zonder ze.
Het beste boek wat ik dan ook heb gelezen is getiteld: "de stad van de dromende boeken" en het is een fantasy-boek dat speelt in een wereld waarin in feite alles om boeken draait. De hoofdpersoon is een lintworm-dinosauriër die opzoek gaat naar de schrijver van een geniaal manuscript die hij bij een erfenis van zijn 'peetoom' vindt.
Het is soms licht (heel licht maar) absurd en de schrijver legt een enorme fantasie aan de dag. Het is het één van de weinig boeken waarin de gevoelens van een hoofdpersoon zo goed naar voren komen vind ik. Heel levendig geschreven, alsof je zo die wereld in zou kunnen stappen en al die absurde dingen die dde hoofdpersoon meemaakt ook zou kunnen meemaken.
"The door of my heart is open for me, and I have probably some old doorhandles lying around that can open other doors with broken handles,we just need to find the right handles to the right doors"

Cullie
Lid

Ongelezen berichtdoor Cullie » Di 04 Nov 2014, 11:48

@Man in Black,
Lintworm-dinosauriër, dat klinkt al goed haha!

Mijn lievelings boek is "Tsjik". Het gaat over twee jongens die een auto 'lenen' en op vakantie gaan naar 'Niemandsland' (want daar woont de opa van een van de jongens). Het leest makkelijk en is gewoon grappig. Het is tot nu toe het enige boek dat ik overgelezen heb.
droom je?

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Di 04 Nov 2014, 18:30

Dreamer ik ben het helemaal eens over de Divergent serie, echt geweldig. Je moet ook 'De Test' serie lezen ook erg goed in dat genre:) lezen vindt ik net als jullie echt heerlijk om te doen.'De Boekendief' vindt ik ook een erg goed boek, het gaat over een meisje die in de tweede wereldoorlog bij haar ouders wordt weggehaald, en in haar gastgezin komt een Jood verblijven.. erg goed boek. Verder blijf ik fan van 'Between', dat boek gaat over een meisje die erachter komt dat ze dood is en ze komt dan steeds meer te weten hoe ze is overleden en hoe haar vriendinnen echt zijn.
Here is a smile to make your day :D

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Do 06 Nov 2014, 11:34

Ik heb alle Harry potter boeken kapotgelezen en momenteel ben ik bezig in een boek 'australie op blote voeten' een echte aanrader!!
een boek waar ik echt luidop mee heb gelachen: Lust' van renske de greef :lol:
nog een mooi boek: samen ben je minder alleen, mmh prachtig
en ik lees soms echt nog graag kinderboeken zoals het ei van oom trotter ;)

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Za 08 Nov 2014, 00:52

Dat klinkt leuk Astrid, ik ga ze ffies opzoeken:) Ik kan begrijpen waarom je het leuk vindt om zo nu en dan weer kinderboeken leest, weer ff jong zijn

simsxanimals
Lid

Ongelezen berichtdoor simsxanimals » Wo 12 Nov 2014, 22:15

Ik heb laatst The Hungergames serie gelezen, en ik ben verslaafd aan die serie. Niet normaal, ik wil niks anders meer....
My sensitivity, my power
Noem me maar gewoon Nikita :)

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Wo 12 Nov 2014, 23:36

Uhh ik had hetzelfde, tips voor jou zijn nu Divergent-serie en de Test-serie:)

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Wo 12 Nov 2014, 23:36

Uhh=uhu

Man in Black
Lid

Ongelezen berichtdoor Man in Black » Wo 14 Okt 2015, 11:51

Deze zomer nog een heel mooi boek gelezen: "de boekenapotheek aan de seine" Het voelt heel echt geschreven en het idee van een 'boekenapotheek' zoals in dat boek is gewoon wel geniaal :3
"The door of my heart is open for me, and I have probably some old doorhandles lying around that can open other doors with broken handles,we just need to find the right handles to the right doors"

HSPER
Lid

Ongelezen berichtdoor HSPER » Zo 29 Nov 2015, 11:36

Ik hou van de stravaganza serie. Ik vind het geweldige boeken. Het zijn boeken voor de jeugd maar ik vind het heerlijk om die boeken te lezen. Als je vooral van boeken houd met veel fantasie dan is dit echt een aanrader!

Man in Black
Lid

Ongelezen berichtdoor Man in Black » Zo 29 Nov 2015, 12:37

Jaa, die heb ik lang geleden gelezen ^^
Die waren best wel leuk.
Ik ben nu: "de verhalen van de tweelingbroers" van Tonke Dragt aan het lezen. Eigenlijk een kinderboek, maar ik had die al in geen 10 jaar gelezen en vond hem ergens in mijn boekenkast en het is leuk hem opnieuw te lezen :D

HSPER
Lid

Ongelezen berichtdoor HSPER » Zo 29 Nov 2015, 14:05

Nice ga ik ook eens halen bij de bieb:)!

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Zo 29 Nov 2015, 22:35

Man in Black, dat lijkt mij echt een geweldig boek, lijkt mij leuk als er echt een boekenapotheek komt :) Die ga ik dus sowieso lezen, bedankt voor de tip!

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Zo 29 Nov 2015, 22:40

Nog leuke tips voor de liefhebbers van Digergent en de Hongerspelen: de Mazerunner (in Nederlands Labyrint renner) serie en de serie Matched. De eerste kennen jullie misschien van de bioscoop, maar gaat over mensen die proberen te ontsnappen uit een labyrint. De tweede gaat erover dat de overheid bepaalt wie met wie gaat trouwen en welk werk die moet doen (onze toekomst geschetst?). Hiertegen gaan mensen zich natuurlijk verzetten en er gaat van alles mis, terwijl de overheid een perfect Test-systeem leek te hebben.

Terug naar “100% off topic”