Omgaan met liefdesverdriet

In het algemeen.
flower8
Lid

Omgaan met liefdesverdriet

Ongelezen berichtdoor flower8 » Wo 07 Mei 2014, 23:40

Hoe gaan jullie om met liefdesverdriet, hoe ervaren jullie dit?

Zelf voel ik een diepe, intense, pijn. Het gevoel dat mijn kracht wegvalt, een heftig en overheersend gevoel. De mensen met wie ik dit deel lijken hier wat oppervlakkiger mee om te gaan. Mij blijft het achtervolgen in veel handelingen, ik voel leegte, ik ben erg misselijk en ik slaap slecht de afgelopen dagen. Ook droom ik heftig. Gedachten en gevoelens lijken gevangen te zitten, ik voel te veel negativiteit.
Ik wil heel graag weer tot de kern van mijn zijn komen, meditatie en yoga helpen een beetje. Vandaag was ik lang buiten in de natuur, ook dit helpt voor even, maar kort. Het voelt helemaal niet fijn om zo ver weg van mezelf te staan op dit moment.
Ik ben dan ook erg benieuwd hoe jullie met liefdesverdriet omgaan, hoe ervaren jullie dit? En wat helpt jullie om weer wat meer tot jezelf te komen?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

dorien
Lid

Re: Omgaan met liefdesverdriet

Ongelezen berichtdoor dorien » Do 08 Mei 2014, 00:17

Hier kom ik op terug...
Hoewel het in openbaar staat en ik daar niet te veel in detail ga,
Hier kom ik op terug.
Ben ook wel nieuwsgierig naar andere reacties trouwens.
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

flower8
Lid

Ongelezen berichtdoor flower8 » Do 08 Mei 2014, 01:05

Dank je voor je reactie Dorien, ik ben ook nieuwsgierig en benieuwd naar andere reacties.
Zelf ben ik net nieuw hier, ik wist niet dat ik het bericht openbaar had geplaatst. Ik moet er nog een beetje achter komen hoe alles werkt hier :-)

Man in Black
Lid

Ongelezen berichtdoor Man in Black » Do 08 Mei 2014, 11:13

Ik heb geen idee aangezien ik nooit echt liefdesverdriet gehad heb.
Ik denk dat ik wel veel pijn zou voelen, maar tegelijkertijd ook beseffen dat alles tijdelijk is en dat het einde ervan ooit moest komen. :)
Wel het verdriet toe laten..
"The door of my heart is open for me, and I have probably some old doorhandles lying around that can open other doors with broken handles,we just need to find the right handles to the right doors"

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Do 08 Mei 2014, 22:14

Hoe jij het ervaart beschrijft mijn gevoel ook aardig op zo'n moment, een vreselijke pijn in je hart. De beste medicatie is denk ik praten en het een plek geven. Ook wat je zegt over in de natuur zijn enzo helpt ook goed. En zoals ze zeggen.. Tijd heelt wonden. Geef het de tijd en alles komt wel weer goed en het leven gaat spoedig weer z'n gangetje. Heel veel sterkte!
Here is a smile to make your day :D

flower8
Lid

Ongelezen berichtdoor flower8 » Do 08 Mei 2014, 23:00

Dank je voor jullie lieve reacties. Het is fijn om te weten dat je niet de enige bent, al lijkt dat wel zo te voelen op dit moment.
Natuurlijk zijn er meerdere mensen die dit ook hebben ervaren.
Liefde hoort zoiets moois te zijn, dat kan het ook zijn, het besef kan af en toe pijn doen dat ik weet dat de liefde ook een keiharde kant heeft.
Wel ben ik erachter gekomen dat liefde iets moet zijn zonder dwang, dat denk ik tenminste.
Het verdriet zal ik zeker toelaten en ook verwerken. Praten doe ik veel, ook probeer ik mezelf te helpen door eerlijk naar mezelf te kijken, realiseren dat ik mezelf niet teveel pijn moet doen.
Tijd heelt zeker wonden. Daar denk ik dan ook aan, en voor iedereen die dit ervaart hoop ik dat er na de pijn en het verdriet een mooie les uit kan worden gehaald. Het is uiteindelijk denk ik ook weer een leerproces waar we ook iets goeds uit kunnen halen.

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Za 10 Mei 2014, 22:41

Ja dat is meestal wel de bedoeling, en dat is het ook.. Maar zoals je zegt kan het ook veel pijn doen. Fijn dat je dingen hebt geleerd en je hebt natuurlijk mooie momenten eraan overgehouden die je moet koesteren. Als ik dit zo hoor ga je er goed mee om. Nogmaals heel veel sterkte! Xx
Here is a smile to make your day :D

super natural
Lid

Ongelezen berichtdoor super natural » Zo 11 Mei 2014, 14:48

Heel herkenbaar. Ik heb ook hele heftige liefdesverdriet gehad en kon het heeel moeilijk loslaten. Wat je doet klinkt allemaal heel goed. Praten is inderdaad ook een goede hulp, maar denk dat de beste heelmeester de tijd is. Je kunt een deel versnellen door de dingen die je al doet, maar een ander deel daar moet je gewoon doorheen en daar kun je niets aan doén. Maar inderdaad, het klinkt alsof je alles doet wat je kan doen en alles niet doet waar je niets aan kan doen. Gaat helemaal goed komen met je! :) sterkte!
To conquer whatever challenges me

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Di 12 Mei 2015, 11:41

liefdesverdriet kan soms zo'n pijn doen. eigenlijk weet ik nog altijd niet hoe je daarmee moet omgaan... op het moment dat ik werd gekwetst heb ik er nooit echt over kunnen praten, ik vraag me af of ik het heb kunnen verwerken. alsof er nu een muurtje rond mijn hart staat dat liefde afketst.

Terug naar “Hooggevoeligheid”