Voedsel

In het algemeen.
Want2Believe
Lid

Re: Voedsel

Ongelezen berichtdoor Want2Believe » Ma 30 Apr 2012, 19:55

Rosan schreef:Ik heb op het moment een vreetbui... Lekker aan de mueslikoeken met allerlei toevoegingen die ik eigenlijk niet kan verdragen. Er is blijkbaar iets primitiefs, onbewusts in mij dat dat wil hebben, net als dat er iets primitiefs en onbewusts is waardoor ik mezelf maar blijf krabben hoewel ik weet dat het niet goed is voor mijn huid.

Ik eet er wel komkommer bij :P

Krabben ivm jeuk? Kan van de parasiet Bartonella komen,ook wel bekend als 'kattenkrab-ziekte" maar kan soms ook komen door schildklierproblemen. Verraderlijke is alleen dat voor beide geen goede testen,zeker niet regulier,bestaan. Via reguliere testen komen alle waardes altijd als 'normaal' terug,wat dus helemaal niks heeft te zeggen. Er is zelfs een goede site die helemaal gewijd is aan schildklier problemen (en vaker samenhangend met bijnieren): www.stopthethyroidmadness.com (Is wel Engelse site)
Erg vervelend die jeuk! Ik heb soms ook van die dagen dat ik zo'n jeuk aan mn hoofd&gezicht krijg....en altijd als ik in bed lig,waardoor je weer niet in slaap komt.

Rosan
Lid

Ongelezen berichtdoor Rosan » Di 01 Mei 2012, 12:49

Hm ja, ik heb niet zoveel boodschap aan wat je nu zegt. Wat moet ik ermee?
So enough of this terror, we deserve to know light and grow evermore lighter and lighter

Want2Believe
Lid

Ongelezen berichtdoor Want2Believe » Di 01 Mei 2012, 15:24

Lieve Rosan,je moet helemaal niks daarmee.
Ik dacht alleen een eventueel aanknopingspunt te geven waar lichamelyk misschien een oorzaak zou kunnen liggen,mocht je het willen aanpakken. Maar is niet zo dat dat pertinent voor jou zo is.:)

LightThunder
Lid

Ongelezen berichtdoor LightThunder » Di 01 Mei 2012, 17:17

@want2believe kattenkrab ziekte kun je alleen door lichamelijk contact met een kat krijgen (een krab van een vesmet duer bijvoorbeeld) de bacterie komt bij katten voor
This is it, Here I stand, In the light of world..

Want2Believe
Lid

Ongelezen berichtdoor Want2Believe » Di 01 Mei 2012, 18:27

LightThunder schreef:@want2believe kattenkrab ziekte kun je alleen door lichamelijk contact met een kat krijgen (een krab van een vesmet duer bijvoorbeeld) de bacterie komt bij katten voor

In meeste gevallen gaat het zo ja....echter is het ook een bekende co-infectie die borrelia met zich mee kan dragen.
Waarmee ik overigens niet wil impliceren dat dat het geval is bij Rosan!:)

Shimara
Lid

Ongelezen berichtdoor Shimara » Do 03 Mei 2012, 17:33

Ik eet best wel veel. alleen heel veel bonen en erwten lust ik niet. misschien niet eens vanwege de smaak maar de structuur is korrelig en dat vind ik echt vies in mijn mond. vijgen hebben dat ook, zodra iets korrelig is hoef ik het niet.

enja lust nog steeds geen spruitjes en witlof. bitter ben ik niet zo'n fan van, nu ik er zo even over nadenk
Takk..

dorien
Lid

Ongelezen berichtdoor dorien » Zo 06 Mei 2012, 22:24

haha, korrelig vind ik ook niet lekker!
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Ma 07 Mei 2012, 08:45

Gebruiken jullie nog extra vitaminen naast jullie maaltijden? En wat ik mij ook afvroeg, hebben jullie ook moeite met het doorslikken van pillen? Ik heb kelp tabletten voorgeschreven gekregen van de homeopaat maar ik krijg die dingen echt niet weg! Ze zijn echt klein vergeleken standaard vitamine pillen. Ik ben bang dat pilletjes blijven hangen dus het enige wat ik kan doen is ze fijn malen met de vijzel maar die dingen zijn zó smerig dat is ze niet inneem, niet normaal goor! :P
Als ik het niet vergeet, wat ik wel altijd doe, neem ik voor de maaltijd 1/2 visolie capsules in. En ik neem af en toe zink tabletten in. Ik heb witte puntjes op mijn nagels, dat schijnt door een tekort aan zink te komen.

Ben ik de enige die bang is dat de pilletjes blijven hangen en bang dat ik daardoor stik?

liesmoozie
Lid

Ongelezen berichtdoor liesmoozie » Ma 07 Mei 2012, 10:16

Ik slik ook vitamines naast mn normale eten, gewoon als aanvulling voor het geval ik iets niet binnen krijg.
@daphne: die witte puntjes op je nagels is lucht in/onder je nagel, volgens mij heeft dat niets met zink tekort te maken. (op school gehad)
A little butterfly tickles my tummy

Shimara
Lid

Ongelezen berichtdoor Shimara » Ma 07 Mei 2012, 10:59

Ik doe soms wel aan vitamine b. De fietsenmaker van mijn zusje(ze doet aan wielrennen) die heeft ook een hsp dochter en zelf is hij paranormaal begaafd en hij zegt omdat wij zulke denkers zijn worden we snel moe en vitamine b helpt bij mensen die veel denken. Als je het gaat nemen moet je niet ineens denken wat heb ik een rare kleur urine want je gaat er echt gifgeel van plassen.
Takk..

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Ma 07 Mei 2012, 13:34

@liesmoozie, volgens mij zit het echt ín mijn nagel omdat de plekjes ook meegroeien en op een gegeven moment de bovenkant van mijn nagel bereiken. :)

Rosan
Lid

Ongelezen berichtdoor Rosan » Ma 07 Mei 2012, 14:03

Daphne schreef:
Ben ik de enige die bang is dat de pilletjes blijven hangen en bang dat ik daardoor stik?

Haha, het is net alsof ik mezelf hoor praten. Had ik vroeger ook veel last van, pillenangst :P Nu niet meer, ik weet niet hoe ik eroverheen ben gekomen. Gewoon toch steeds doen. Of de realisatie dat de brokken eten die ik doorslikte ook soms net zo groot waren als de pil waar ik zo bang voor was. Toen ben ik wel beter gaan kauwen...

Witte puntjes op mijn nagels heb ik ook. Zink wordt veel gebruikt voor herstel van je huid, dus als je eczeem heb kan je daar al snel tekort aan krijgen, ja.
@liesmoozie, van mijn dokter heb ik ook gehoord dat het zinktekort is. En wat Daphne zegt idd.

Wat een goede tip, Shimara, van de vitamine b.

Als we het toch over pillen hebben, ik slik ook visolie, meestal 1x per dag, zijn joekels van pillen. En mariadistel voor mijn lever, elke dag ook eentje.

En ik heb algen, in poedervorm, kan door je groentesapje oid. Is inderdaad echt smerig, kelp zal wel ongeveer hetzelfde smaken. Het smaakt precies hoe algen ruiken in vieze slootjes enzo :P

En ik heb tarwegras, poedervorm. Is supergezond, een 'nutricijn' (nutriënt-medicijn).
So enough of this terror, we deserve to know light and grow evermore lighter and lighter

dorien
Lid

Ongelezen berichtdoor dorien » Ma 07 Mei 2012, 17:08

@dahpne..
ik kan pillen gewoon doorslikken..
en echt stikken erin kun je niet, want het zit in je slokdarm en niet in je luchtpijp.. ;) (denk ik.. :oops:)
en het zal echt niet blijven hangen!.
maar je bent zeker niet de enige die moeite heeft met pillen slikken.. helemaal niet vreemd..

platstampen van pillen is niet altijd goed voor de werking ervan.. misschien proberen om het met een beetje eten door te slikken.. hapje brood, kauwen totdat je het bijna doorslikt, pil erbij en slikken.
ik doe dat trouwens niet, maar het schijnt mogelijk te zijn.
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Ma 07 Mei 2012, 18:17

dorien schreef:@dahpne..
ik kan pillen gewoon doorslikken..
en echt stikken erin kun je niet, want het zit in je slokdarm en niet in je luchtpijp.. ;) (denk ik.. :oops:)
en het zal echt niet blijven hangen!.
maar je bent zeker niet de enige die moeite heeft met pillen slikken.. helemaal niet vreemd..

platstampen van pillen is niet altijd goed voor de werking ervan.. misschien proberen om het met een beetje eten door te slikken.. hapje brood, kauwen totdat je het bijna doorslikt, pil erbij en slikken.
ik doe dat trouwens niet, maar het schijnt mogelijk te zijn.

Is ook wel zo dorien, het is het idee dat ik misschien stik of dat het blijft hangen terwijl het eigenlijk niet kan... tja. :P Laatst had ik nog geprobeerd om toch het pilletje door te slikken maar ik durf gewoon niet te slikken? En eerder heb ik ook al geprobeerd het pilletje door mijn eten te doen en door te slikken, maar ik blokkeer helemaal als ik wéét dat het pilletje in mijn mond zit. En hoe langer het in je mond zit hoe smeriger het wordt. :P

Hopelijk leer ik het nog een keer, bij deze kelp tabletten kan het geen kwaad om ze plat te stampen. Bij sommige medicatie inderdaad wel, volgens mij geldt dat als er een beschermend laagje om de pil heen zit ter bescherming tegen het maagzuur. Als ik iets voorgeschreven krijg dan vraag ik meestal of het niet in drank vorm is, of dat de capsule open gemaakt mag worden of platgestampt. Tot nu toe kon dat altijd. :)

Shimara
Lid

Ongelezen berichtdoor Shimara » Ma 07 Mei 2012, 20:02

het was vooral vitamine B6, 11 en 12 zijn een goede aanvulling. maar als je gewoon een bpreparaat hebt zijn ze er bijna allemaal in. je kunt ze nemen natuurlijk maar ook gewoon die van de kruitvat waar hij b-100 heet. (die laatste heb ik, ik vond de man bij de da hinderlijk)
Takk..

Terug naar “Hooggevoeligheid”