Freekuencies

Alles in verband met hooggevoeligheid.
Luxera
Lid

Freekuencies

Ongelezen berichtdoor Luxera » Wo 22 Jan 2014, 19:08

Hallo een ieder,

Een goede vriend van mij, Freek Zwanenberg, is zeer bekwaam improvisatie pianist en speelt graag in A=432 hz; wordt ook wel de oude stemming genoemd.
A=432 hz is de A die in 432 hz is gestemd i.p.v. 440 hz. Hij, ikzelf en een aantal andere muzikanten om ons heen zijn gaan experimenteren met deze stemming omdat er wordt beweert dat deze stemming meer zou resoneren met de 'natuurlijke' frequenties van bijv. de aarde zelf, je cellen, natuur, al het wat natuurlijk geometrisch klopt. Er is heel veel zooi over te vinden op het internet en ook een paar theorieen waar wij van dachten dat het evt. wel zou kunnen kloppen, maar er is vooralsnog veelste weinig gevoelsmatigs gedeeld op het gebied van frequenties sowieso, in ieder geval ben ik het niet tegen gekomen.
Goed, weer terug naar Freek. Freek heeft na veel experimenteren met deze toonaard toch besloten een stel van zijn improvisaties op een CD te zetten en deze te delen met de wereld, zodat mensen zelf kunnen ervaren of het wat met hen doet, en of dat evt. meer kan zijn dan andere piano stukken door de A=432 hz stemming, of dit dus aangenamer is, of eigenlijk helemaal niet. Wij ervaren het beide als aangenamer, het klinkt minder 'bright' of 'brilliant' of zo iets, maar hebben beide de indruk dat het meer te voelen is in je lichaam dan muziek in de A=440 hz stemming.
Ik wil dit dan dus ook graag met jullie delen en ook jullie ervaringen horen van het beluisteren van deze muziek, zet het bijv. een keer op bij een meditatie, voor het slapen gaan of gewoon tijdens de afwas.

Hier de link naar de CD pagina: http://www.freekzwanenberg.nl/fragments-of-flow/ het is gratis te beluisteren op deze pagina, maar ook op Youtube en Bandcamp.

Geniet ervan!

Terug naar “Muziek - Films - Internet”