Smartphones

Alles in verband met hooggevoeligheid.
Timber
Lid

Smartphones

Ongelezen berichtdoor Timber » Wo 09 Mei 2012, 11:12

Ik vroeg me zo af, tegenwoordig heeft iedereen een smartphone en maakt daar dan ook rijkelijk gebruik van. Ik kan me daar ongelooflijk aan irriteren. Het is me namelijk al meerdere malen gebeurd dat ik een verhaal zit te vertellen, een echt serieus verhaal, en dat diegene aan wie ik het vertel op zn smartphone zit en dan opeens vraag, 'oh sorry wat zei je?' Haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaag.... Zelf heb ik er, helaas, ook eentje en ik word er helemaal nuts van. Vaak gebruik ik m ook niet. Hoe denken jullie allemaal over smartphones?

liesmoozie
Lid

Re: Smartphones

Ongelezen berichtdoor liesmoozie » Wo 09 Mei 2012, 14:05

Het ligt eraan hoe mensen met smartphones omgaan.. Zelf sms en bel ik gewoon nog op mijn smartphone. Als ik wifi heb is het soms wel gewoon makkelijk om even mijn rooster te checken, mail te kijken en af en toe even op het forum kijken. Dit doe ik meestal als ik op school ben, wanneer ik geen laptop bij heb en als ik alleen ben of de rest zit ook met zn mobiel te spelen...
Moet je eens rondkijken in de trein, zeker 50% van de mensen zit te typen op zijn mobiel xD Ik vind blackberry's vooral irritant.. Ik zat gewoon relaxed in de trein en opeens hoorde ik CONSTANT getik. Het leek of het regende, nee er zat iemand vlakbij met zijn blackberry te typen (heb verder niets tegen die telefoons hoor) En in de trein zie ik vaak van die mensen die hun mobiel gewoon niet los kunnen laten, die hebben ze standaard in hun hand, lopen zo rond en in de trein bijvoorbeeld zitten ze steeds met dat ding in hun hand, en niet gewoon, nee moeten persee dat ding omhooghouden zodat iedereen het kan zien >.>'
Ook een voorbeeld, mijn broertje, tijdens het eten gaat dat ding wel 10 keer af.. Het is dat hij het niet mag beantwoorden, maar dat doet hij dan nog soms wel.. >.>
Ik vind dat kinderen eigenlijk niet met een smartphone moeten lopen. Kinderen op de basisschool hebben er tegenwoordig allemaal 1, krijgen dat ook nog van hun ouders! Ik kreeg in de brugklas pas een mobiel, en dat was een koelkast-geval, ik moest beltegoed gewoon zelf betalen..

Ik heb trouwens zelf een smartphone omdat ik een klein jaartje terug een nieuwe mobiel nodig had. In eerste instantie wou ik er geen, maar dan kom ik meteen op die koelkast modellen uit (voor oudere mensen). Tja, wil er wel een beetje hip bij blijven lopen :P En ik wou er eerlijk gezegd er niet op achteruit gaan (had zo'n schuif-model, maar die zijn nu gewoon nergens meer te verkrijgen...)
A little butterfly tickles my tummy

Timber
Lid

Ongelezen berichtdoor Timber » Wo 09 Mei 2012, 14:39

Ik heb zelf een blackberry dus en ik vind het stront irritant ja... Iedereen heeft echt letterlijk een telefoon in zn handen geplakt ja wat je al zei. En dat over je broertje, dat heb ik dus met iedereen die ik ken! En inderdaad, ik heb mijn oppaskindje van 13 (!!!) op ping?! Dat is toch gewoon niet te filmen ... Zelf had ik ook een koelkast geval in de eerste maar dat was voor noodgevallen omdat ik 3 kwartier naar school toe moest fietsen dus als bijvoorbeeld mijn ketting eraf lag of mijn band lek was!
Mijn abonnement loopt, eindelijk, bijna (yes blackberry weg, echt een rottoestel). Maar nu weet ik dus niet of ik wel een iPhone ga nemen of niet. Want ik hoor van zoveel mensen dat ik er spijt van ga krijgen als ik gewoon weer terug ga naar koelkast. Omdat tegenwoordig ook alles via mail gaat etc. en dan kan je achter gaan lopen met je studie oid ... Heb gelukkig nog 4 maanden om te beslissen...

liesmoozie
Lid

Ongelezen berichtdoor liesmoozie » Wo 09 Mei 2012, 14:48

Ik heb trouwens nog steeds prepaid :P een abo maak ik nooit op xD Gewoon op wifi met dat ding :P
Als ik echt een mail moet sturen dan doe ik dat wel via mn laptop of computer op school..
En wat ik ook echt stom vind is dat als er een nieuwe smartphone uitkomt, dat iedereen die moet hebben, ook al heb je de oude nog niet zo lang. Is de oude dan niet meer goed ofzo? Een klasgenoot had binnen 1 jaar 3 smartphones gekocht/gewisseld (de derde doet hij nu wel al lang mee). Ook irritant is dat ze hun mobiel vaak op school moeten opladen. Mijn mobiel doe ik 4 dagen mee ofzo..

Timber
Lid

Ongelezen berichtdoor Timber » Wo 09 Mei 2012, 15:18

Ja dat valt om mij heen nog wel mee eigenlijk ... Nou mijn toestel is gewoon... crack. Maar dan kan ook misschien door zijn eigenaar komen haha... Gooi er soms mee als ik boos ben oid haha... Maar ik vind blackberry gewoon helemaal niet lekker werken. En ze staan er wel echt om bekend dat ze vaak/snel stukgaan...
Begin er niet over. Hoe vaak mijn mobiel weer eens uitvalt omdat ik ben vergeten op te laden, heel hinderlijk dat het elke nacht moet ja ...

Twinkel
Lid

Ongelezen berichtdoor Twinkel » Wo 09 Mei 2012, 15:34

Ik heb zo'n uitstervende soort telefoon, waarmee je kunt sms'en en bellen... Het ding heeft nog net wel een kleurenschermpje, maar dan houd het ook echt op.
Maar snel zal die niet doodgaan denk ik. Je kunt er een barst mee in een stoeptegel smijten als je zin hebt, zonder dat ie stuk gaat :P

We live in the era of smart phones and stupid people :roll:
~~~

Timber
Lid

Ongelezen berichtdoor Timber » Wo 09 Mei 2012, 15:37

Van die heb ik er een paar in de la liggen voor het geval dat mijn blackberry weer eens stuk gaat haha! Ik mis die telefoons...

Couldn't say it any better!

dorien
Lid

Ongelezen berichtdoor dorien » Wo 09 Mei 2012, 16:42

Ik vind het wel meevallen.. eigenlijk..
Ik zie ook die dingen bij iedereen in de hand geplakt, maar ik vind het wel grappig.. en het heeft op een of andere manier iets vertrouwds. Wss omdat ik weet welke phone van wie Is.. zo'n bak vol apparatuur met gym is ook hilarisch..
Tijdens gesprekken valt het mobielgebruik wel mee.. niet irriterend.
Ik vind het ook niet erg als hun aandacht even ergens anders is, hoef ik niet op de mensen te letten. En je kan er leuk mee lachen, met fotos en tweets..
Zelf heb ik al ruim drie jaar een schuif.. :) prepay.
Bellen hou ik niet van. wordt ook eigenlijk altijd op het verkeerde moment gebeld.. en dan voel ik me echt piep omdat ik afgeleid ben.
Smsen doe ik wel..
En toch doe ik ook een beetje mee.. met m' tablet. :)
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Wo 09 Mei 2012, 18:44

Ik heb ook een dumbphone, yeah! :dance:

Als ik een smartphone aanschaf ben ik (denk ik) niet meer weg te slaan ben van het internet, dus daar moet ik erg mee oppassen. Wij hebben thuis bijv. ook geen draadloos internet, voornamelijk vanwege straling. Maar mochten wij wel draadloos internet hebben gehad dan had ik waarschijnlijk heel vaak met mijn DSi online gezeten om sites te checken. Mensen worden allemaal zombies met die apparaten. Ik vind het een hele achteruitgang.

Hebben jullie ze in de tweede kamer zien zitten met hun smartphones? En dat moet het land besturen. :roll: Ik vind de tweede kamer sowieso een speeltijd. Als ze het oneens waren met iemand dan gingen ze trommelen op de tafel, stelletje Bokito's. Totaal geen respect meer voor elkaar.

Timber
Lid

Ongelezen berichtdoor Timber » Wo 09 Mei 2012, 18:55

Ik vind dat dus ook. Internet is heel handig etc maar heeft ook echt een keerzijde. Ik zit zelf vind ik ook wel aardig veel op internet. Maar als je er niet voor kiest om een smartphone te nemen, val je nog meer het hedendaagse leven en daar ben ik wel een beetje bang voor ...

dorien
Lid

Ongelezen berichtdoor dorien » Wo 09 Mei 2012, 18:58

Bokitos. Haha.
Ach weetje, ik denk dat wij echt niet alles zien van de tweede kamer. (niet dat ik er grondig naar kijk ofzo.)
Als zij helemaal geen smartphones zouden hebben zouden wij ook zo iets hebben: en dat moet het land besturen? Ze hebben geeneens smartphones..
Haha, dat zal wel meevallen.. xD.
En ik denk dat als je een land bestuurd dat je dan wel een beetje overtuigend mag zijn.
Maar ik ben er niet helemaal bij met m'n hoofd nu, dus kan best dat m'n mening anders is.
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

LightThunder
Lid

Ongelezen berichtdoor LightThunder » Vr 11 Mei 2012, 21:42

Sinds ik mijb galaxy s2 heb, heb ik ook een haat liefde verhoudibg met mijn telefoon maar ik heb ook mijn principes. Als ik in gesprek ben en mijn telefoon gaat bel ik diegene terug. Of het moet een belabgrijk telefoontje zijn (familie situaties etc) als ik in een winkel ben heb ik mijn telefoon nuet in mn handen ik vibd dat echt aso.. Heb zelf een keer een ervaring gehad op stage in een winkel dat ik stobd te praten en iemand opeens ging bellen.
Maar in de trein heb ik er geen moeite mee..
This is it, Here I stand, In the light of world..

Atmosfeer
Moderator

Ongelezen berichtdoor Atmosfeer » Zo 13 Mei 2012, 11:20

Ik heb een htc. Heb hem aangeschaft voor school, omdat ik daarvoor veel moet samenwerken en regelen, dus dan kan je eigenlijk niet zonder. Het nadeel is wel dat je altijd op iedere manier bereikbaar bent. Dus als ik even rust neem dan kan mijn telefoon roet in het eten gooien. De laatste tijd heb ik hem wel veel stil staan. Dan kijk ik wanneer ik wil en niet bij ieder geluidje dat dat ding maakt ;) snachts Staat ie uit dan wil ik gewoon slapen, zonder straling en zo.
La vita rischierò per viverla di più

HSPER
Lid

Ongelezen berichtdoor HSPER » Zo 13 Mei 2012, 13:11

Ik heb een samsung galaxy gio, maar wel prepaid. Ik bel en sms weinig, en met wifi heb ik whatsapp. Ik ben verslaafd aan whatsapp, maar ik heb net zoals LT wel zo mijn principes. In winkels heb ik alleen een mobiel inmijn hand als ik mijn moeder iets moet vragenxD, en aan de kassa zit dat ding sowieso in mijn zak. Ik whatsapp niet als ik met vrienden ben. Ik whatsapp alleen thuis en toen ik nog op school zat, als we weer eens een saai hoorcollege hadden:p.
Maar ik stoor me ook aan mensen die geen fatsoenlijk gesprek meer kunnen voeren idd en alleen maar oog hebben voor hun mobiel.. Ik heb vorig jaar voor het eerst een dure mobiel aangeschaft, en ik heb er nu al spijt van, want hij werkt slecht en ik moet hem bijna iedere dag opladen, omdat de batterij niet goed contact maakt.. Maar als ik hem laat maken is mijn mobiel voor de tweede keer 6 weken weg.. Dus ik laat het maar zo.. Maar mocht ik weer een keer een nieuwe nodig hebben, dan kijk ik wel ff naar een ander merk:p.

liesmoozie
Lid

Ongelezen berichtdoor liesmoozie » Ma 14 Mei 2012, 18:46

Blijkbaar zijn we best met elkaar eens :P
Ik zit trouwens alleen op Wifi als ik iets kwijt moet op het forum of op fb, of als ik iets belangrijks denk te krijgen (qua mail).
En als je iets belangrijks moet regelen is het wel handig. Maar als je internet op je mobiel hebt kun je net zo goed een wifi-hotspot maken en met je laptop op dat internet gaan, overal waar je wilt :P ;)
En iedereen vind het raar dat ik hem s'nachts af zet. Wie wil er nou gestoord worden in zijn slaap??? Ik niet!

Terug naar “Muziek - Films - Internet”