Nieuw boek voor HSP jongeren

Alles in verband met hooggevoeligheid.
Ellen E
Lid

Nieuw boek voor HSP jongeren

Ongelezen berichtdoor Ellen E » Di 29 Nov 2011, 11:36

Een paar jaar geleden was ik op zoek naar een geschikt boek voor mijn HSP zoon, maar er was toen weinig te krijgen. Een jaar geleden ben ik daarom zelf een boek gaan schrijven in samenwerking met een collega. In maart/april zal het in de boekhandels en via mijn website te koop zijn. In het boek vind je ervaringen van HSP jongeren, informatie, oefeningen en tips. Natuurlijk is het ook voor ouders, leraren en andere belangstellenden. Dit forum staat er natuurlijk ook in, zodat meer jongeren elkaar vragen kunnen stellen of informatie kunnen krijgen. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Het boek is met veel liefde geschreven, niet alleen voor mijn zoon, maar voor jullie allemaal. Groetjes Ellen E.

Ellen E
Lid

HSP boek voor jongeren

Ongelezen berichtdoor Ellen E » Ma 13 Feb 2012, 18:27

Eindelijk is het dan zover! A.s. vrijdag 17 februari ligt het boek "Jong en hooggevoelig, Hoezo anders?! in de boekhandel. Het kan natuurlijk ook op internet besteld worden. Morgen heb ik het boek voor het eerst in mijn handen en dat is natuurlijk superspannend! Het eerste exemplaar is natuurlijk voor mijn zoon. Zijn ervaringen zijn ook in het boek verwerkt....en dit forum staat er ook in. Dus wie weet krijgen jullie er binnenkort meerdere gasten/gesprekspartners bij. Ik wens je veel leesplezier, als je het boek hebt gekocht. Veel liefs, Ellen

Twinkel
Lid

Re: Nieuw boek voor HSP jongeren

Ongelezen berichtdoor Twinkel » Ma 13 Feb 2012, 18:30

Leuk Ellen, komt het ook in de bieb? Dan ga ik er wel naar kijken :wink:, anders weet ik 't nog niet, want heb al aardig wat erover gelezen :P
~~~

Ellen E
Lid

Ongelezen berichtdoor Ellen E » Ma 13 Feb 2012, 19:17

Ik hoop echt dat het in de bieb komt, maar daar heb ik helaas geen invloed op. Wel super dat je zelf al zoveel hebt gelezen! Toch heb ik gemerkt dat er nog veel jongeren weinig of niets weten over hoe ze met hun mooie eigenschap kunnen omgaan en hoe het komt dat ze af en toe klachten hebben of van slag kunnen raken....vandaar het boek. Mocht je het boek in de bieb tegenkomen, dan lees ik dat graag. groetjes, Ellen

LightThunder
Lid

Ongelezen berichtdoor LightThunder » Ma 13 Feb 2012, 20:39

Ik weet heel eerlijk gezegd niet of ik het wel wil lezen.. Ellen dat ligt niet aan jou.. maar aan mezelf.
Ik heb er vrij weinig over gelezen maar wil het ook niet lezen..
Misschien een onderdrukking van mezelf, omdat ik zoals 'anderen' wil zijn, en mijn HSP al jaren aan het onderdrukken ben, sterker nog, ik schaam me ervoor :oops:
This is it, Here I stand, In the light of world..

Twinkel
Lid

Ongelezen berichtdoor Twinkel » Ma 13 Feb 2012, 21:15

Ik loop er ook niet mee te koop hoor LT... Eigenlijk durf ik het ook niet overal te vertellen en ik vind dat ook niet nodig. Ik gebruik dit labeltje alleen in zoverre dat het me iets oplevert. Nu voornamelijk nog gelijkgestemde mensen. Maar ik ben al lang niet meer zo gehecht aan de term. Ik zie mezelf ook niet als 'een van de HSP's', ik ben gewoon mens. En áls ik aan een ander over mezelf wil vertellen, dan beschrijf ik mezelf gewoon als gevoeliger dan gemiddeld, dat ik de dingen intenser beleef. Maar ik wil helemaal niet bij "de HSP's" horen en tegenover 'de rest' staan. Ik wil alleen maar mijn plekje in de wereld vinden :)
~~~

Ellen E
Lid

Ongelezen berichtdoor Ellen E » Di 14 Feb 2012, 09:52

Het boek is er juist voor in meer in je eigen kracht te komen. Je hoeft niet tegen iedereen te vertellen dat je HSP bent, maar het "onderdrukken" geeft uiteindelijk klachten en een eenzaam gevoel.Twinkel, dank je wel voor je mooie reactie. Iedereen bezit mooie kwaliteiten en die mag je laten zien of je nu HSP bent of niet. LightThunder, je hoeft het boek niet te lezen, maar je weet in ieder geval dat het er is. Groetjes, Ellen

Pater
Site Admin

Ongelezen berichtdoor Pater » Di 14 Feb 2012, 16:23

** Aan de eerste die dit boek leest.... Zou je een boekrecensie willen schrijven??? Geld trouwens ook voor andere boeken, hier is een apart forum voor. **

Ellen E
Lid

Ongelezen berichtdoor Ellen E » Di 14 Feb 2012, 21:36

Een reactie op het boek zou heel fijn zijn. Een paar jongeren hebben stukjes gelezen/gehoord, maar ja.. die hebben niet hele boek onder ogen gehad. Jullie zijn de doelgroep, dus jullie bevindingen worden erg op prijs gesteld! Met hartegroeten, Ellen

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Di 04 Mar 2014, 23:58

Ik heb het boek vanmiddag binnengekregen, ben erg benieuwd. Net het begin gelezen en vond het al erg prettig lezen, goed geschreven! Sws wordt het een interessant boek waarvan ik nog veel kan leren
Here is a smile to make your day :D

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Za 08 Nov 2014, 01:12

Ik zag vandaag dit boek weer in de kast liggen en voelde meteen weer de drang om het opnieuw te lezen. Ik heb echt veel gehad aan het boek, voornamelijk doordat het vele verhalen van anderen en vele oefeningen bevat. Ik ging weer door de oefeningen heen en merkte al gauw dat ik meerdere van de oefeningen nu ook echt gebruik, heel leuk om te zien dat het dus ook goed is blijven hangen. De schrijfstijl is heel prettig en het boek leest zo uit. Als je ook eventjes iets wilt opzoeken of iemand een kijkje in jouw wereld wilt geven dan is dit echt een top boek. Echt een aanrader!
Here is a smile to make your day :D

Terug naar “Muziek - Films - Internet”