muziekinstrument

Alles in verband met hooggevoeligheid.

Speel jij een instrument?

Ja
35
65%
Nee
7
13%
Nee, maar ik zou het wel willen.
12
22%

Totaal aantal stemmen: 54

AllWeNeedIsPeace
Lid

muziekinstrument

Ongelezen berichtdoor AllWeNeedIsPeace » Zo 10 Mei 2009, 13:48

Heey iedereen!

Het lijkt wel of veel mensen hier een instrument spelen. ^^
Ikzelf speel viool en dat doe ik al 7 jaar.
Speel jij één of meerdere instrumenten? Hoelang doe je dat al?
Helpt het je om te spelen als je overprikkeld bent?
Welke muziek speel je?
...
Ja , veel vragen hé? =)

Iris
Laatst gewijzigd door AllWeNeedIsPeace op Zo 10 Mei 2009, 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Shellie
Lid

Ongelezen berichtdoor Shellie » Zo 10 Mei 2009, 14:14

Jaa een topic over muziekinstrumenten. :)

Ik speel nu 8 jaar klarinet, en sinds 3 jaar altsaxofoon erbij. :) Ik speel heel veel soorten muziek, vooral klassiek, maar ook popmuziek en ballads. Soms speel ik ook gewoon oude orkest partijen, dan vooral concertwerken, die vind ik vaak erg mooi en erg leuk om te spelen. :) Probeer nu jazz te leren, vind dat erg leuk, maar ik heb er niet zoveel gevoel voor, dus dat vind ik moeilijk. Verder ben ik vooral bezig met m'n etudes en voordrachtsstuk (van Weber) voor m'n examen half juni. :) Muziek is voor mij echt een manier van ontspannen, want hoewel het er de laatste tijd wel eens bij inschiet, als ik het doe ontspan ik wel helemaal en dat geeft me weer energie voor veel dingen.
Carpe diem

girl14
Lid

Ongelezen berichtdoor girl14 » Zo 10 Mei 2009, 16:05

ik speel dwarsfluit :D
al 3 jaar lang,
hier voor blokfluit gespeeld,
4 jaar lang, maar dat kan ik niet meer, omdat dwarsfluit erop lijkt en dan haal je het doorelkaar, ookal zou je dat niet denken, het is wel zo..

als ik heel erg boos ben heeft het geen zin om te spelen, want dan komen alle nooten er veel te hoog of vals uit..
en als ik verdrietig ben heeft het ook niet veel zin want als je moet huilen dan kan je dus niet spelen, want dan kan je niet goed blazenXD
als ik vrolijk ben kan ik wel goed spelen, en dan is het dus ook leuk :D
ik speel het liefst popmuziek omdat ik die liedjes vaak ken en dan is het leuker, maar ik moet soms ook stukken spelen waar ik niks aan vindt maar dat zijn dan de moeilijkere stukken dus leer ik er weer van, ik speel ook weleens stukken die je met meerdere moet spelen, maar dan moet ik toch wel erg goed oefenen en daar heb ik soms geen zin in :oops:

Xx
I love walking in the rain, because no one knows I'm crying

AllWeNeedIsPeace
Lid

Ongelezen berichtdoor AllWeNeedIsPeace » Zo 10 Mei 2009, 19:08

girl14 schreef:als ik heel erg boos ben heeft het geen zin om te spelen, want dan komen alle nooten er veel te hoog of vals uit..
en als ik verdrietig ben heeft het ook niet veel zin want als je moet huilen dan kan je dus niet spelen, want dan kan je niet goed blazenXD
als ik vrolijk ben kan ik wel goed spelen, en dan is het dus ook leuk :D

Bij mij lukt het soms ook niet als ik boos of verdrietig ben. Ofwel word ik gefrustreerd ofwel word ik goedgezind. ^^
x

girl14
Lid

Ongelezen berichtdoor girl14 » Zo 10 Mei 2009, 20:21

@AllWeeNeedIsPeace

hm dat is dan nog eens handig als het werkt :D
kwou dat dat bij mij ook het geval was :roll:

Xx
I love walking in the rain, because no one knows I'm crying

Aster
Moderator

Ongelezen berichtdoor Aster » Zo 10 Mei 2009, 20:24

Mm, ik dacht dat hier al een topic over was, maar ik zie het nergens meer. Zal wel verdwenen zijn bij een schoonmaakbeurt ;)

Ik speel piano, nu zo'n vierenhalf jaar. Ik doe dit jaar B-examen, het tweede muziek-examen dat je kan afleggen (Eerst A, dan B, C en uiteindelijk D, waar Shellie mee bezig is).
Ik vind het heel fijn om piano te spelen :) Voor de les speel ik etudes en klassieke muziek (Beethoven, Mozart, Chopin, Satie). Verder begeleid ik een koor en speel ik een orkest. Daar speel ik minder 'zware' muziek.
Ik speel eigenlijk nooit echt popnummers of musicalmuziek, dat trekt mij niet zo (hoewel er natuurlijk wel een paar uitzonderingen zijn) en in de les ben ik er dan ook nooit mee bezig.
Voor ik op pianoles ging heb ik saxofoon gespeeld, maar dat instrument lag mij niet zo. Met de leraar kon ik het ook niet echt vinden, dus daar ben ik na een jaar of zes maar mee opgehouden.

Sinds ik piano speel vind ik zelf dat ik rustiger en gelukkiger ben geworden. Het is een hele goede manier om mijn gevoelens te uiten en wanneer ik volgend jaar ga studeren en zal moeten stoppen met les (bij mijn huidige leraar in ieder geval), koor en orkest zal me dat ook nog wel zwaar vallen.
If it only could be spring forever
after the rain had fallen.

Fran
Lid

Ongelezen berichtdoor Fran » Ma 11 Mei 2009, 20:45

Juj, een topic over muziekinstrumenten :D

Ik speel al 8 jaar harp, 4 jaar zangles en leer mezelf piano. Kan ook een beetje blokfluit omdat we dat leerden op school.
Deze vakantie wil ik beginnen met viool te leren en dan zou ik graag nog contrabas, gitaar en drum kunnen.
Ik speel klassiek en moderne liedjes maar ook vaak gewoon deuntjes die ik ergens heb opgevangen.
Dus ja, muziek is voor mij zeker en vast een manier om alles rondom mij te verwerken. =)
Heaven - that is you.

Ronnie
Lid

Ongelezen berichtdoor Ronnie » Ma 11 Mei 2009, 23:19

holy schnitzels...

is dat niet een beetje veel om te spelen :p
je kan er toch maar 1 tegelijk ? :p

ikzelf speel niks, maar vind gitaar erg vet.
Guitar Hero kan ik dan ook erg veel spelen, waarin ik vaak de bass gitaar pak als we met meerdere spelen. Dit omdat ik dan maar 4 vingers hoef te gebruiken.

Ben er volgens mij niet zo heel goed in ;)
Wees liev voor jezelf en dus ook voor andere

fairy-IfeelIT2
Moderator

Ongelezen berichtdoor fairy-IfeelIT2 » Di 12 Mei 2009, 19:19

ik speel piano/keyboard
half. . .
ik heb geen les, probeer gewoon wat liedjes op mn keyboard.
I Dare You To Move

Fran
Lid

Ongelezen berichtdoor Fran » Vr 15 Mei 2009, 22:04

@ Ronnie:

Naah, is helemaal niet zo veel voor mij :D
Maar ik kan inderdaad maar 1 tegelijk spelen. Ik wil altijd wel proberen om 4 instrumenten tegelijk te spelen, maar ik denk niet dat dat een goed idee is..^^
Heaven - that is you.

Sweet-princess
Lid

Ongelezen berichtdoor Sweet-princess » Za 16 Mei 2009, 07:32

ik leerde mezelf vroeger altijd liedjes op mn keyboard. Ik kon op mn 8ste helemaal edelweiss spelen :P
En een vriend van me heeft me leren drummen op zijn drumstel.

Maar momenteel nix eigenlijk, vroeger dus wel.

Pathos
Lid

Ongelezen berichtdoor Pathos » Zo 17 Mei 2009, 21:33

Ik kan het gewoon niet. Ik heb vele talenten, maar geen muzikale :).
Zelf muziek maken, daar raak ik gewoon gefrustreerd van. Dat het na 10 x oefenen nog steeds niet wil.
Het is ook gewoon erg vermoeiend, je moet overal op letten! Ik heb ook totaal geen gevoel voor ritme, ik klap er altijd naast :)

Ik vind het wel erg knap van die mensen, die wel goed een instrument kunnen bespelen, dat zou ik dus zelf nooit kunnen.
Nosce te ipsum
Leer jezelf kennen

claudia1992
Lid

Ongelezen berichtdoor claudia1992 » Ma 18 Mei 2009, 10:07

speel nu geen muziekinstrument, maar heb wel vroeger een blokfluit gehad waar ik soms op speelde :lol:

Lize45
Lid

Ongelezen berichtdoor Lize45 » Ma 31 Aug 2009, 09:45

Ik drum nu ongeveer 7 jaar :) Als ik overprikkeld of heel gefrustreerd of verdrietig ben, dan speel ik keihard, en de muziek doe ik dan ook harder zodat ik mezelf niet hoor als ik keihard meeschreeuw :oops: (Ik heb gelukkig oordoppen van goeie kwaliteit, anders was ik dus doof :P) Maar ik speel ook gewoon als ik me prima voel :P Ik speel alle muziek die ik zelf leuk vind of van de radio hoor ofzo :) Meestal rock :P En het liefst zou ik ook nog piano of keyboard gaan spelen.. Dat is weer es iets heel anders :P Maar dat mag echt niet van mijn ouders..

Yorick
Lid

Re: muziekinstrument

Ongelezen berichtdoor Yorick » Di 29 Dec 2009, 17:20

Ik speel al mijn 8e jaar gitaar, een klein jaar mondharmonica en ik zing ook graag.
Als het niet meer zie zitten dan pak ik graag mijn gitaar en begin te spelen en te zingen tot het eruit is. En dat lucht op. Leve de muziek!
"De gek denkt dat hij wijs is, terwijl de wijze wéét dat hij gek is." ~ William Shakespeare

Terug naar “Muziek - Films - Internet”