Extravert

In het algemeen.
Ess
Lid

Extravert

Ongelezen berichtdoor Ess » Za 23 Apr 2016, 19:46

Hallo,

Ik ben hooggevoelig en extravert.
Ik reageer vaak uit een impuls en emoties komen als een tsunami. Ik vind het moeilijk om informatie goed te filteren en weet het niet altijd een plek te geven. Emoties en prikkels komen sterk binnen en ik uit het ook zelf erg sterk. Ik kan het niet binnen opkroppen en moet het er juist uitgooien. Soms vinden mensen dit lastig en hoor ik dingen als: Stel je niet aan en het gaat wel weer over, de wereld vergaat niet en kop op zie het niet zo somber in. Allemaal lief bedoelt, maar ze begrijpen niet dat het voor mij op dat moment niet als een golf maar als een Tsunami binnenkomt. Ik heb ook heel erg de behoefte om te zeggen en te uiten wat ik voel. Of dit nu is dat ik iemand gewoon aardig vind of dat ik wil zeggen dat ik iets niet leuk vind. Helaas wordt dit ook niet altijd goed opgevat. Ik probeer mij meer bewust te zijn van wat ik zeg en wat ik voel, maar soms is dat zo onnatuurlijk. Ik voel mij soms zoo onbegrepen en ongezien. Ik vroeg mij af of hier meer mensen zijn die ook extravert zijn en die misschien wat willen zeggen hierover.

Esther
Lid

Re: Extravert

Ongelezen berichtdoor Esther » Za 23 Apr 2016, 23:33

Klinkt als hss zover ik lees..Heb ik zelf ook. We zijn hooggevoelig maar extravert, we zijn een beetje anders op dat vlak dan hsp. En een vrij sterk rechtvaardigheids gevoel
Sancta Terra

Terug naar “Hooggevoeligheid”