Mijn kind is volgens mij hooggevoelig

In het algemeen.
Twins
Lid

Mijn kind is volgens mij hooggevoelig

Ongelezen berichtdoor Twins » Do 18 Feb 2016, 09:27

Goedemorgen allemaal

Ik heb een tweeling van 6.
1 van de twee is altijd anders geweest dan de ander.
Ik heb nooit geweten hoe of wat tot dat mijn zoontje in groep 3 kwam en dat ging niet goed.
Mijn zoontje gebruik woorden die een kind van 6 niet hoort te kennen en komt heel slim over.
Ik begreep daarom niet dat hij op school moeite had met lezen.
Hij heeft nooit echt zin gehad in school maar ging toen hij 4 was met 100% zelfvertrouwen naar school daar is haast niks meer van over.
Ondertussen lopen we bij logopedie maar nog dacht ik hoe kan het nou het is af en toe net een volwassenen waar ik mee zit te praten.
Hij zei de laatste keer ik kan niks wat met school te maken heeft.
Ik kwaad naar school want waar zijn ze mee bezig.
De juffrouw gaf nu ook aan dat het schrijven ook niet goed ging en dat hij op maatschappelijk niveau heel sterk is maar merkte ook op dat hij heel gevoelig is en lang in dingen blijf hangen die niet volledig aan hem verteld worden.
Ik ben gaan zoeken op Google en zag dat soms kinderen met hooggevoeligheid dyslexie en geen goede motoriek hebben.
Ondertussen gaan we nu naar logopedie en fysio.
Ik heb via Google wat dingen uitgeprint en gevraagd of de juffrouw het wou lezen over hooggevoeligheid.
De juffrouw heeft wat dingen aangepast in de klas en de laatste 2 dagen had hij het erg naar zijn zin op school.
Zijn hier therapeuten voor zodat ik ook precies weet hoe ik er mee om moet gaan want vind het soms erg lastig?
Zijn hier mensen met kinderen die mij wat dingen erover uit kunnen leggen?

Alvast bedankt

Twins mama

Cullie
Lid

Re: Mijn kind is volgens mij hooggevoelig

Ongelezen berichtdoor Cullie » Do 18 Feb 2016, 18:37

Hoi,
Dit is een forum voor jongeren, dus ik denk niet dat hier mensen met kinderen zijn. Maar misschien heeft iemand toch een goede tip voor je.
In ieder geval succes :)

gr cullie
droom je?

Twins
Lid

Ongelezen berichtdoor Twins » Zo 21 Feb 2016, 19:43

Ooo dat wist ik niet.
Dan zoek ik wat anders.

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Vr 04 Mar 2016, 23:13

Beste Twins mama,

Ik wil later graag leerkracht worden en ben zelf erg gevoelig.
Ben blij om te horen dat de aanpassingen van de juf helpen! Er zijn verschillende boeken over en voor hooggevoelige kinderen die jullie misschien kunnen helpen. De Hoogsensitiviteit Survivalgids van Ann Michiels en Luc Descamps is echt iets heel goed, heb er zelf ook veel aan gehad. Het is voor kinderen zelf en Hierin kunnen ze zich herkennen en gerustgesteld voelen als ze zich wat anders voelen.
Ik heb ook eens gehoord dat causale voetreflexologie kan helpen om de motoriek van kinderen te helpen ontwikkelen.
Een jongetje dat nog niet goed kon schrijven werd behandeld en kan na een tijdje veel mooier schrijven. Misschien heb je daar iets aan.
Er bestaan ook hsp-begeleiders maar ik weet niet of dat al voor kinderen bestaat!

groetjes,
Astrid

Terug naar “Hooggevoeligheid”