hulp nodig :(

In het algemeen.
Astrid
Lid

hulp nodig :(

Ongelezen berichtdoor Astrid » Di 18 Aug 2015, 13:57

Hoi hsp's ik heb echt even hulp en raad nodig, hoop dat ik jullie daar niet mee lastig val...

Ik ben 2 weken op vakantie geweest. In het begin vond ik het fijn om niks te doen maar na een tijdje begon het best wel saai te worden. Ik was dus blij toen we terug thuis kwamen.
sindsdien viel het me op dat ik heel makkelijk emoties oppikte van andere mensen en daarmee in mijn maag, buik zat. ik wist niet goed wat te doen maar ik heb dan grondingsoefeningen gedaan en ben gaan fietsen, het er een beetje uitgezongen, een douche genomen, gehuild... het was nog altijd niet helemaal weg maar ik voelde me minder overgelaten aan wat ik allemaal voelde.
Sinds gisteren ben ik een beetje wanhopig geworden. Ik voel die dingen in mijn lichaam zitten en ik besef nu meer dan ooit hoe belangrijk gronding is :cry:
Ik heb die verbinding echt nodig om die dingen kwijt te geraken. Het voelt zoo ongemakkelijk, ik dacht dat ik er niet van kon slapen :cry: ik voel me zo beladen met dingen die er uit moeten!
soms lijkt het me alsof het te veel word en dat mijn lichaam het bijna niet meer aankan... maar dan leg ik mijn hand op mijn buik of doe ik iets waardoor ik weer een beetje meer gegrond ben en is het weer dragelijker... Je ziet ik zit echt even met iets super ongemakkelijk, heeft iemand dit ook al meegemaakt?
ik heb dit nog nooit zo extreem ervaren. Heeft er iemand tips of hulp of wijze woorden alsjeblief?
Ik heb vanmorgen bijna een uur lang de body-scan-meditatie gedaan + de grondingsoefening. na het eten wat Tai-chi met mijn papa gedaan wat wel fijn was om te doen maar ik voel me nog zo raar en ongemakkelijk. Ik wil terug in mijn eigen energie en kracht staan! Wou afspraak maken met dokter (die heel thuis is in spiritualiteit) maar ze heeft een week vakantie. juist deze week.
Morgen ben ik jarig, hoop dat het toch een beetje leuk word. Ik merk dat ik makkelijk lach en bijna fake vrolijk doe om maar niet te letten op hoe eng dit is.
Zal straks nog eens een douche nemen..
hulp is welkom. Hopelijk gaat dit snel weg.

hopelijk hebben jullie allemaal een fijne vakantie.
lieve groetjes,

Astrid
Lid

Re: hulp nodig :(

Ongelezen berichtdoor Astrid » Di 18 Aug 2015, 14:05

(Soms vraag ik me af of het een beetje komt door die ene vriend waar ik energetisch zo gevoelig voor ben. Voelt altijd heel niet-goed. wanneer ik me inbeeld dat ik spiegels om me heel zet tussen ons gaat er een rilling door me heen, alsof ik echt iets loslaat zo. zelfs op deze afstand. (hij woont 3lange straten weg van mij. te dichtbij precies) sommige mensen zijn precies echt niet goed voor me... alsof ik te veel verbonden met hem ben ofzo? dat wil ik niet. hij gaat nu heel de week weg dus we gaan even niet smsen of contact hebben. Misschien moet ik vrienden kiezen waarbij ik me volledig goed voel, ook energetisch... moet ik het contact verbreken? soms voelt dat wel zo als de juiste oplossing)

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Di 18 Aug 2015, 18:27

Hey Astrid, ik zit een klein beetje met hetzelfde denk ik, althans, ik ervaar bij mezelf ook ongemakkelijkheid en daardoor angstigheid. Het stukje heel snel gronding kwijtraken en dingen oppikken doordat ik mijn gronding kwijt ben zit ik mee te worstelen. Wat mijn energetisch therapeute tegen mij vertelde is dat ik even geen doel meer heb om naartoe te werken omdat ik vakantie heb (als ik straks weer met mijn studie start dan werk ik daaraan dus is mijn doel er weer). Ik weet niet hoe het bij jou zit? Ik zit thuis en verveel me en ga me daardoor weer van alles afvragen of de zin van het leven en de kwetsbaarheid van mezelf en mijn lichaam. Dingen doén, activiteiten ondernemen geeft een stukje mannelijke energie waardoor je je krachtiger (meer gegrond) voelt, zo begreep ik van mijn therapeute. Dan komen yin en yang meer in balans. Verder weet ik het ook niet zo goed want ik ben zelf ook aan het zoeken en proberen mezelf niet gek te laten maken door bang te zijn een terugval o.i.d. te hebben.

Wat betreft die vriend, wat je in je berichtje schrijft is dat je het niet fijn vindt, dat het altijd niet goed voelt. En dat contact verbreken voor jou gevoel misschien de oplossing is, je lijkt daar het antwoord zelf al te geven. Kijk deze week aan hoe jij je voelt als hij op vakantie is. Wie weet komt of komen er nieuwe mensen op je pad wanneer je besluit om te kiezen om hetgeen dat niet goed voelt af te sluiten?

Ondanks alles evengoed een fijne verjaardag morgen! :) Misschien af en toe even een moment voor jezelf pakken morgen (af en toe frisse lucht is misschien ook fijn)? En jezelf voor en na zo'n dag afspoelen onder de douche kan zeker geen kwaad.

estheranne
Lid

Ongelezen berichtdoor estheranne » Wo 19 Aug 2015, 13:49

Echt lastig dat je er last van hebt! Helaas geen tips maar wil altijd wel naar je luisteren als je wilt :)

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Ma 24 Aug 2015, 20:48

Dankje Daphne voor je reactie :) deed me echt goed om te weten dat er nog mensen zijn die daar last van hebben. Ik werd ook wat angstig door het niet gronden en ik word dan een beetje bang van andere mensen (hun energie) en hou dan angstvallig afstand. Je hebt wrsch gelijk ivm dat van dingen doen en je bezig houden maar de laatste keren dat ik mezelf dan een beetje push van komaan ga gwn naar buiten, wees sociaal voel ik me zo anders en alleen wanneer ik bij leeftijdsgenoten ben... :|
wat betreft die vriend ben ik er nog niet goed uit, ik probeer het precies wat te rekken, wrsch omdat hij zoveel geduld met me heeft en omdat ik ook gwn dingen aan hem kan vertellen terwijl ik meestal erg weinig vertel tegen mijn vrienden..

x_roosje_x
Lid

Ongelezen berichtdoor x_roosje_x » Do 07 Jul 2016, 00:51

Ik heb hier helaas ook weleens last van. Zelf ben ik nu 15 en heb geen vrienden. Ik moet dus ook mezelf bezig zien te houden. Wat voor mij vooral belangrijk is, is dat ik in de vakantie ook een regelmaat heb. Zo probeer ik iedere ochtend dezelfde tijd op te staan om zo luiheid en een moegevoel te voorkomen. 'S avonds als ik ga slapen schrijf ik minimaal 2 dingen op die leuk waren die dag, maar ook een quote en wat we morgen doen. Ik begin mijn dagen dus allemaal met dezelfde opbouw een voorbeeld:
9:00 opstaan
9:00 - 10:30 aankleden ontbijten
10:30 - 11:00 huishouden
11:00 -11:15 theedrinken
11:15 - 12:30 zolder opruimen
12:30 - 13:00 eten
13:00 - 16:00 andere activiteit bijv. Tuin vegen
16:00 -17:30 ontspannen
17:30 - 16:30 eten
16:45- 20:00 zwemmen
Na 20:00 lekker relaxen
21:30 slapen
Zo ziet een gemiddelde dag eruit met verschillende activiteiten die ik voor de vakantie bedenk en opschrijf en nu afstreep.
Ik hoop dat dit misschien een manier is om de vakantie door te komen. Ook door 's avonds op te schrijven wat te doen morgen heb je een doel en slaap je beter

Terug naar “Hooggevoeligheid”