Angst

In het algemeen.
rosaaxx3
Lid

Angst

Ongelezen berichtdoor rosaaxx3 » Za 14 Mar 2015, 16:25

Heey,

ik ben pas net nieuw op deze form. En tot nu toe vind ik het erg fijn dat er zoiets bestaat.

Ik ben pas elf jaar en ik ben hoogsensitief. Vorig jaar kwamen we erachter doordat het op school erg slecht ging. Alles ging achteruit. Ik voelde me vaak ongelukkig, en af en toe vond ik mezelf stom. Ik ging naar een soort therapeute en vertelde alles wat er was gebeurd. De therapeute vertelde me dat ik hoogswaarschijnlijk hoogsensitief was. En dat bleek te kloppen.

Ik vind het vaak moeilijk om ermee om te gaan. Op sommige momenten gaat het echt ontzettend goed, maar soms weet ik even niet wat ik met me zelf moet. Ik heb snel last van stemmingswisselingen en huil heel snel als ik die dag teveel heb gedaan. Ook huil ik direct wanneer mensen iets naars over mij zeggen. Het is best wel moeilijk.

Het aller ergste vind ik nog wel mijn angsten. Ik weet niet zeker of het met mijn hoogsensitiviteit te maken heeft of dat het gewoon bij me hoort. Maar ik ben zo ontzettend snel bang. Ik ben zo'n beetje bang voor alles. Ik durf absoluut geen enge films te kijken, en als ik het dan toch doe, dan slaap ik nachten niet en word ik helemaal gek van mezelf. Maar ik ben niet alleen bang voor dat soort dingen. Ik ben ook weleens helemaal uit het niets bang dat er iets met mijn oma gebeurt. Of dat er iets met mijn vader gebeurt. Ik ben kortom echt bang voor alles. Is dat normaal :?:

Liefs,
Rosa
~If you can dream it, you can do it~

Astrid
Lid

Re: Angst

Ongelezen berichtdoor Astrid » Zo 15 Mar 2015, 12:29

Hey Roza,

ik ben ook rap bang maar dan vaak voor niet echt iets. gewoon plots, in paniek :o of angst voor de angst heb ik ook vaak.
het is zo'n eng gevoel en het verlamt me. ik kijk in het algemeen ook geen enge films hoor, ik word niet echt bang maar ik voel me er gewoon super ongemakkelijk bij,
geniet er absoluut niet van!

je kan tegen jezelf zeggen, het is ok om te voelen wat je voelt. of wanneer ik bang ben zeg ik tegen mezelf: het is maar angst.
dat kalmeert me :) volgens mij ben je omdat je zo gevoelig bent een beetje bang om de zekerheden die je hebt in je leven zoals je ouders en je oma (je houvasts)
te verliezen, misschien dat je er daarom van die rare gedachten over krijgt. probeer iets te vinden dat je tegen jezelf kan zeggen om jezelf te kalmeren.
jij kent jezelf beter dan wie dan ook.

SanderEngel
Lid

Re: Angst

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Di 17 Mar 2015, 23:34

Hoi Rosa,

Je bent zeker niet de enige hier die vele angsten kent. Ikzelf heb er ook regelmatig last van en zit de laatste tijd ook met mijzelf in de knoop daardoor.

Probeer inderdaad iets te zeggen tegen jezelf om je te kalmeren, zoals Astrid zegt. Vaak zijn de angsten die ik heb overbodig, omdat ze nergens op slaan. Dan helpt het mij om te denken 'het komt goed, je hoeft hier niet bang van te worden want het gaat toch niet gebeuren' ofzoiets. Ik ben onderhand professioneel in het angst aanpraten bij mijzelf, voornamelijk over oorlog/aanslag, benauwdheid, ziekte etc. dus je bent zeker niet de enige, maar of het normaal is.. haha. Het gaat erom dat je met deze angsten kunt leren leven en het liefst ze weg kan krijgen uit je systeem.

Probeer je in ieder geval niet over te geven aan de angst (dat het jouw leven gaat bepalen), wat niet betekend dat je je niet moet uiten.. Huilen werkt heel goed om spanning los te laten, moet ik weer meer aanleren helaas. Mij is te vaak gezegd dat ik sterk moet zijn en niet mag huilen, wat natuurlijk onzin is, hierdoor sla ik te veel spanning op. Huilen is niet erg, het is juist mooi dat je je zo goed kan uiten.

Veel succes en je kan altijd bij mij terecht als er iets is,

Liefs Sander
Here is a smile to make your day :D

Terug naar “Hooggevoeligheid”