Boos

In het algemeen.
Romy
Lid

Boos

Ongelezen berichtdoor Romy » Zo 23 Nov 2014, 17:21

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum. De laatste tijd zit me iets heel erg dwars en ik weet niet meer wat ik ermee aan moet.
Aangezien niemand in mijn omgeving hooggevoelig is wilde ik het graag op dit forum kwijt.

Over het algemeen heb ik nooit echt 'problemen' gehad met mijn hooggevoeligheid. Natuurlijk heb ik wel eens een rot dag wanneer ik overprikkeld ben maar meestal gaat het goed.
Maar de laatste tijd ben ik vaak boos. Het klinkt heel stom maar ik kan ineens heel boos worden om iets wat iemand zegt of doet. Nu heb ik de vervelende eigenschap dat ik niet graag deel. Ik praat niet graag over hoe ik me voel. Die boosheid blijft dus in me zitten en dat is zo vermoeiend. Het trekt zo veel energie uit me. Want door die boosheid voel ik me ook schuldig omdat het soms nergens op slaat en omdat ik helemaal niet boos wil zijn. En al helemaal niet op de mensen waar ik van houd .. Niemand kan iets goed doen in mijn ogen, daardoor zonder ik me nog vaker af en hierdoor voel ik me enorm eenzaam. Het lukt me niet om hier uit te komen en soms lijkt de hele dag slapen de enige oplossing (wat klinkt dat dramatisch eigenlijk haha). De boosheid is weg als ik afleiding zoek zoals paardrijden, hardlopen, koken en yoga (vier dingen die ik graag doe) maar daarna hoeft er maar iets te gebeuren en mijn lichaam zit vol met woede. Ik ben nu echt ten einde raad want ik heb nog nooit zo'n grote dip gehad. Ik dacht eerst dat het lag aan de verandering van seizoenen maar meestal heb ik daar niet zo lang last van.
Ik vroeg me af, is er iemand die dit herkent of tips heeft?

Man in Black
Lid

Re: Boos

Ongelezen berichtdoor Man in Black » Zo 23 Nov 2014, 18:07

Ik word zelf juist heel weinig boos.. Wat ik bij mezelf merk is dat het voor mij juist wel goed werkt om over mijn gevoel te praten. Als iets me dwarszit naar iemand toe dan spreek ik dat eigenlijk altijd uit. Voor mij helpt dat.
Je zou ook kunnen proberen je meer in de schoenen van anderen kunnen verplaatsen? Waarom ze doen wat ze doen, vaak als je anderen snapt wordt het een stuk moeilijker boos te zijn..
"The door of my heart is open for me, and I have probably some old doorhandles lying around that can open other doors with broken handles,we just need to find the right handles to the right doors"

Esther
Lid

Ongelezen berichtdoor Esther » Ma 24 Nov 2014, 09:31

Ik herken de boosheid heel erg. Vrij lastig om mee om te gaan. Wat mib zegt: probeer het uit te spreken. Desnoods met een volwassene erbij. Geloof me, die woede gaat jou opvreten en wil.niet dat jij dat gaat meemaken. Als je wilt pben mag het:)
Sancta Terra

Esther
Lid

Ongelezen berichtdoor Esther » Ma 24 Nov 2014, 11:22

Edit: pb'en lukt nu even niet. Kapotte laptop:(
Sancta Terra

Romy
Lid

Ongelezen berichtdoor Romy » Ma 24 Nov 2014, 12:05

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk inderdaad dat ik moet leren om mijn boosheid uit te spreken zodat het uit mijn hoofd kan. Ik ben het boos zijn zo zat, ik wil weer lekker genieten.

Nog meer tips zijn altijd welkom :)

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Zo 01 Mar 2015, 19:26

vroeger werd ik nooit boos. de laatste tijd herken ik me heel erg in jouw verhaal. soms vraag ik me af of het echt boosheid is of eerder irritatie.
voor stomme kleine dingen plots. dan denk ik ook allee dat is toch niet nodig maar je voelt het wel. ergens is het ook wel goed denk ik, vroeger kon ik niet boos zijn maar bijna alleen maar verdrietig of angstig. het uitspreken lijkt me ook de beste oplossing. maar dit is nieuw en ik weet ook niet goed hoe ik hiermee moet omgaan.
:?

Cullie
Lid

Ongelezen berichtdoor Cullie » Za 07 Mar 2015, 18:19

Ik besefte pas juist dat ik bijna nooit meer boos ben. Eigenlijk is een een gezond potje ruzie maken of zoiets nog niet eens zo slecht zo op zn tijd, geloof ik. Maarja...
droom je?

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Zo 08 Mar 2015, 21:26

potje vechten?
phaha

Terug naar “Hooggevoeligheid”