school voor hooggevoeligen

In het algemeen.
laura
Lid

school voor hooggevoeligen

Ongelezen berichtdoor laura » Wo 10 Sep 2014, 17:37

Hallo, ik wil jullie even wat vertellen :)
Er is in Vlaanderen; België een school voor hooggevoelige jongeren. Op die school zitten maximaal 10 leerlingen en wordt er gewerkt in groepen van 5. Je moet verplicht van 10:45 tot 16:15 op school zijn maar de school is wel eerder en later open. De school staat in een rustige omgeving en er is plaats voor dieren en een tuin. Ook zijn er terugtrekplekken en terugtrekmomenten.
De begleiders kijken niet op je vingers maar begleiden
Zoiets is toch ideaal. Ik ben nu al helemaal voor dat dit ook in Nederland moet komen. Ik zou het echt mooi vinden om later op zo'n school te kunnen gaan werken. Dat wilde ik even mededelen :D

SanderEngel
Lid

Re: school voor hooggevoeligen

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Wo 10 Sep 2014, 21:08

Mooi dat zoiets bestaat, wie weet richt jij die school in Nederland op:)
Here is a smile to make your day :D

laura
Lid

Ongelezen berichtdoor laura » Vr 12 Sep 2014, 07:26

Dat zou ik wel willen ;)
Want deze school is geen succes. Hoe is jullie school qua hooggevoeligheid?

laura
Lid

Ongelezen berichtdoor laura » Ma 15 Sep 2014, 21:56

Yeey bij mijn school is het er nu meer op gaan lijken. Ik mag mn rustmoment pakken en op de gang zitten in de pauze :)

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Vr 19 Sep 2014, 22:23

Dat is fijn:) mijn school is niet echt iets qua hsp, maar ik zit er prima

Lien
Lid

Ongelezen berichtdoor Lien » Ma 29 Dec 2014, 23:36

Hoi! Even een vraagje, weten jullie leerkrachten dat jullie hsp'ers zijn?
Bij ons op school hebben we een vertrouwensleerkracht, deze weet het wel en vroeg me of die de andere leerkrachten op de hoogte moest brengen. Ik wist niet wat zeggen, vinden jullie dat nodig? Want ik denk eigenlijk niet dat het een verschil maakt of vergis ik me daarin?

laura
Lid

Ongelezen berichtdoor laura » Di 30 Dec 2014, 21:20

Dat ligt eraan of je goed naar de docenten toe kan stappen en vragen durft te stellen, je je rust kan pakken in de pauzes. Bij mij weten ze het daardoor kan ik wel makkelijker even de klas uit en sommigen hebben wel meer begrip. Dus het hangt een beetje van de situatie af. Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Vr 02 Jan 2015, 22:38

ik wou liever niet dat ze dat wisten omdat ik bang was dat ze het niet zouden begrijpen... maar eigenlijk zou het wel veel geholpen hebben omdat ze zo makkelijker rekening met je houden. je kan altijd zeggen dat je graag wilt dat ze het voor zichzelf houden ofzo :)

Dagmarroos
Lid

Ongelezen berichtdoor Dagmarroos » Di 19 Mei 2015, 23:35

Ik snap wat je bedoeld. Ik zit zelf op een school van meer dan duizend leerlingen (toen ik me aanmelde wist ik nog niet dat spits als HSP bestond, toen dacht ik nog fat ik gewoon anders was), dus er zijn amper momenten waarin ik me terug kan trekken. Op heel veel momenten vind ik dit zo vervelend, want dan kun je gewoon helemaal emotioneel worden, en dan gaan alle andere personen nog raarder naar je kijken.

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Zo 24 Mei 2015, 09:54

Ik heb precies hetzelfde: een grote school en ik denk niet dat veel leraren het zullen begrijpen en wat van hsp afweten... Dus niemand weet het van de leraren. Ik denk wel dat het gunstig kan zijn als ze het wel weten, maar ik vertrouw ze gewoonweg niet allemaal goed genoeg daarvoor. Als ze het wel weten kunnen ze meer rekening met je houden en wellicht wat fijner op je reageren, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

laura
Lid

Ongelezen berichtdoor laura » Za 19 Mar 2016, 20:34

Vandaag naar een infomiddag geweest van IBBO. Scholen gemeenschap die scholen voor hooggevoeligen opricht. Er staan er nu 2, een in Meppel en een in Geleen. 3 zijn er nu in oprichting waarvan een in mijn plaats. Het was erg inspirerend. De mensen die daar waren, waren ook erg fijn! Heel misschien kan ik daar stage lopen. Als de school dan al is opgericht. Het gaat de goede kant op!!!

Man in Black
Lid

Ongelezen berichtdoor Man in Black » Zo 20 Mar 2016, 00:51

Klinkt mooi!
"The door of my heart is open for me, and I have probably some old doorhandles lying around that can open other doors with broken handles,we just need to find the right handles to the right doors"

Tamara
Lid

Ongelezen berichtdoor Tamara » Di 29 Mar 2016, 22:01

Hoii, julie hadden het over het vertellen aan leraren en dat vind ik ook altijd zo ingewikkelt. Mijn leraren weten er niets van af en mijn mentor is niet te vertrouwen. Wat denken julie dat beter is het vertellen of gewoon voor me houden...? :|

Esther
Lid

Ongelezen berichtdoor Esther » Wo 30 Mar 2016, 14:18

Heb je geen leraar op school die je vertrouwt? Of anders een vertrouwenspersoon
Sancta Terra

laura
Lid

Ongelezen berichtdoor laura » Do 31 Mar 2016, 18:57

Heb je er "last" van op school? Dan zou ik iemand idd een vertrouwens persoon opzoeken en er over praten. Of als je het fijn vind, dat kan natuulijk altijd.

Terug naar “Hooggevoeligheid”