Stress

In het algemeen.
Esther
Lid

Re: Stress

Ongelezen berichtdoor Esther » Ma 28 Apr 2014, 23:13

Die oefeningen doe ik heel vaak met yoga
Sancta Terra

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Di 29 Apr 2014, 16:43

ik zal het eens proberen ! moet je alleen maar je handen en voeten doen?

Lien
Lid

Ongelezen berichtdoor Lien » Di 29 Apr 2014, 19:01

Ja, ik doe enkel mijn handen en voeten, maar je kan ook je been proberen ofzo? :)

Dreamer
Lid

Ongelezen berichtdoor Dreamer » Wo 17 Dec 2014, 22:25

Lang geleden dat er nog iets geplaatst is in dit topic. Ondertussen doe ik een nieuwe studierichting en heb ik een kleine klas, dus de stress op school is sterk vermindert. Jammer genoeg heb ik nu stress in de vakantie en weet ik niet goed waarom?
Hoe gaat het ondertussen met jullie?
"I don't know a perfect person. I only know flawed people who are still worth loving."

Cullie
Lid

Ongelezen berichtdoor Cullie » Do 18 Dec 2014, 13:56

misschien heb je stress in de vakantie, omdat je niet meer echt dat vaste ritme van school hebt?
droom je?

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Do 18 Dec 2014, 16:27

ja ik herken dat ik kan dan ook stressen omdat ik verschiet van zoveel tijd en ruimte.. maar nu gaat het wel al veel beter, je went daar aan.
ik heb altijd het gevoel dat ik dringend iets moet doen maar er is niet echt iets...
het kan zijn dat je een beetje bang bent omdat je structuur voor een groot deel wegvalt en dat is ook een soort houvast.

Dreamer
Lid

Ongelezen berichtdoor Dreamer » Do 18 Dec 2014, 22:39

Astrid schreef:ja ik herken dat ik kan dan ook stressen omdat ik verschiet van zoveel tijd en ruimte.. maar nu gaat het wel al veel beter, je went daar aan.
ik heb altijd het gevoel dat ik dringend iets moet doen maar er is niet echt iets...
het kan zijn dat je een beetje bang bent omdat je structuur voor een groot deel wegvalt en dat is ook een soort houvast.

Ja, dat kan wel. Als ik bijvoorbeeld een dagje weg ga dan voel ik me veel beter. Misschien wat meer ritme in mijn vakantie steken op de één of andere manier. :-)
"I don't know a perfect person. I only know flawed people who are still worth loving."

Cullie
Lid

Ongelezen berichtdoor Cullie » Vr 19 Dec 2014, 18:12

op vaste tijden opstaan en gaan slapen helpt mij al om een ritme te houden.
droom je?

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Do 09 Jul 2015, 21:14

http://www.nieuwetijdskind.com/stress-h ... ge-tiener/
Wisten jullie dat er jongeren zijn, die zoveel stress hebben, dat hun lichaam constant aanvoelt als een gespannen veer? Tieners, waarvan volwassenen vaak denken dat ze nauwelijks een zorg in de wereld hebben? Ze staan zo onder spanning dat alles angstig is voor ze, dat ze constant een opgejaagd gevoel hebben.

Ik weet het, want ik voel het. Iedere keer als ik bij ze in de buurt ben. Alsof mijn cellen sneller gaan trillen, te snel, zodat ik het niet meer bij kan benen. Voor mijn gevoel begin ik zelf ook zacht te trillen, onzichtbaar, maar wel voelbaar. Ik voel me alsof er miljoenen mannetjes heel hard door mijn lichaam rennen en krijg hoofdpijn van al deze spanning in mijn lijf. En zo voelt zo’n jongere zich dus constant.

Hier erkent iemand dat jongeren altijd gespannen kunnen zijn, ookal snap je niet heel goed waarom..

Dreamer
Lid

Ongelezen berichtdoor Dreamer » Ma 18 Apr 2016, 21:30

Astrid schreef:http://www.nieuwetijdskind.com/stress-hooggevoelige-tiener/
Wisten jullie dat er jongeren zijn, die zoveel stress hebben, dat hun lichaam constant aanvoelt als een gespannen veer? Tieners, waarvan volwassenen vaak denken dat ze nauwelijks een zorg in de wereld hebben? Ze staan zo onder spanning dat alles angstig is voor ze, dat ze constant een opgejaagd gevoel hebben.

Ik weet het, want ik voel het. Iedere keer als ik bij ze in de buurt ben. Alsof mijn cellen sneller gaan trillen, te snel, zodat ik het niet meer bij kan benen. Voor mijn gevoel begin ik zelf ook zacht te trillen, onzichtbaar, maar wel voelbaar. Ik voel me alsof er miljoenen mannetjes heel hard door mijn lichaam rennen en krijg hoofdpijn van al deze spanning in mijn lijf. En zo voelt zo’n jongere zich dus constant.

Hier erkent iemand dat jongeren altijd gespannen kunnen zijn, ookal snap je niet heel goed waarom..

Ik ben een nieuwetijdskind dus het klopt wel. :)

jaenneeoftochwel
Lid

Ongelezen berichtdoor jaenneeoftochwel » Di 03 Jan 2017, 23:46

Hey , een nieuweling hier,

Ik ga dit onderwerp even volgen :)
Zijn er hier mensen met epilepsie en hsp ? Zou ik contact met jullie kunnen houden ?

Terug naar “Hooggevoeligheid”