Stress

In het algemeen.
Esther
Lid

Re: Stress

Ongelezen berichtdoor Esther » Ma 10 Mar 2014, 19:39

Ik word misselijk van de stress en verdriet en woede tegelijk
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Sancta Terra

simsxanimals
Lid

Ongelezen berichtdoor simsxanimals » Ma 10 Mar 2014, 20:06

Waarom ben je dan zo gestrest?
My sensitivity, my power
Noem me maar gewoon Nikita :)

Esther
Lid

Ongelezen berichtdoor Esther » Di 11 Mar 2014, 09:01

Omdat ik de dood haat en ook vanwege school

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Sancta Terra

dorien
Lid

Ongelezen berichtdoor dorien » Di 11 Mar 2014, 18:33

Ik kreeg een tip van een vriendin van me, omdat ik gestresst ben voor mn gesprek van morgen.
Ik stel dan altijd de gedachte dat ik het moet doen zo ver mogelijk uit, totdat ik echt niet anders kan.
Zij zei juist; doe alsof het allemaal achter de rug is, je inbeeldingsvermogen is groot dus dat kun je je wel voorstellen.
Alsof het allemaal voorbij is en goed gegaan is.. dat geeft een rustige gedachte.

Voor mij nog niet zo makkelijk om mn tactiek helemaal om te draaien,, maar misschien hebben jullie er ook wat aan. :)
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

Cullie
Lid

Ongelezen berichtdoor Cullie » Di 11 Mar 2014, 20:47

dorien schreef:Ik kreeg een tip van een vriendin van me, omdat ik gestresst ben voor mn gesprek van morgen.
Ik stel dan altijd de gedachte dat ik het moet doen zo ver mogelijk uit, totdat ik echt niet anders kan.
Zij zei juist; doe alsof het allemaal achter de rug is, je inbeeldingsvermogen is groot dus dat kun je je wel voorstellen.
Alsof het allemaal voorbij is en goed gegaan is.. dat geeft een rustige gedachte.

Voor mij nog niet zo makkelijk om mn tactiek helemaal om te draaien,, maar misschien hebben jullie er ook wat aan. :)

Dat is eigenlijk wel een mooie! Dat ga ik zeker een keer proberen.
droom je?

Lien
Lid

Ongelezen berichtdoor Lien » Do 27 Mar 2014, 21:03

Ik heb dat ook! Ik ben een echte stresskip en het lijkt ook een grote tol van mij te eisen. Het put me uit en op een bepaald moment strot ik in, dan voel ik me twee dagen echt slecht. Wel tips heb ik er niet zo echt voor, bij mij is het met ups en downs. Maar geen nood, je bent heus niet alleen :)
Groetjes!

Zor
Lid

Ongelezen berichtdoor Zor » Do 27 Mar 2014, 22:20

Ik denk dat iedereen wel last heeft van stress, maar bij sommigen merk je het gewoon veel minder.
Ikzelf heb deze week trouwens al veel stress gehad door spreekbeurten of school. En volgende week ziet er ook redelijk stressvol uit :shock:
Citaat van mijn oma: 'Al wa da ge doet, is goed.'

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Vr 04 Apr 2014, 09:47

Ik merk dat ik 's nachts wakker word van het hyperventileren, ik heb precies veel te veel lucht binnen en adem oppervlakkig. er hangt ook een soort spanningsgevoel rond mijn borst omdat ik niet in mijn buik adem.

herkent iemand dit of weet iets wat er tegen kan helpen? want hierdoor is de kwaliteit van mijn slaap veel minder en ik heb mij rust echt nodig. hierdoor ben ik ook veel te vroeg wakker terwijl ik vroeger echt lekker kon uitslapen.
groetjes !

Cullie
Lid

Ongelezen berichtdoor Cullie » Vr 04 Apr 2014, 13:32

Ademhalings/ontspannings oefening doen voor het slapen gaan? En tegen hyperventileren helpt het om in een zakje of door een slang te ademen, omdat je dan minder zuurstof binnenkrijgt.
Lijkt me heel vervelend...
droom je?

Dreamer
Lid

Ongelezen berichtdoor Dreamer » Do 24 Apr 2014, 07:19

Lang geleden dat ik dit topic nog heb bekeken. Mijn stress is helaas nog niet erg verminderd, ik heb wel een gesprek met een begeleider op school die misschien die stress op school kan verminderen.
"I don't know a perfect person. I only know flawed people who are still worth loving."

Forever
Lid

Ongelezen berichtdoor Forever » Do 24 Apr 2014, 19:31

Ik denk wel dat een gesprek met je begeleider op school zal helpen Dreamer! Je verhaal bij iemand kwijt kunnen is altijd fijn.

Zelf heb ik ook veel last van stress en zenuwen. Vooral als ik in de klas zit met m'n klasgenoten. Ademen doe ik amper op zulke momenten lijkt wel. Ik voel het altijd drukken bij me hart en ik voel me tegelijkertijd misselijk. Die tips over ademhaling etc ga ik zeker eens proberen!
Be yourself, no matter what they say! (:

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Vr 25 Apr 2014, 15:17

ik heb nog tips tegen hyperventilatie gevonden ! :D jipiee
-maak een kommetje met je handen tegen je mond en adem daar in.
-zingen helpt ook (vind ik leuk)
-en fluiten !

Cullie
Lid

Ongelezen berichtdoor Cullie » Vr 25 Apr 2014, 18:29

Zoalng je maar weinig zuurstof binnenkrijgt :) lekker zingen dus haha
droom je?

Dreamer
Lid

Ongelezen berichtdoor Dreamer » Zo 27 Apr 2014, 18:10

Ik hoop écht dat jullie met die stress kunnen leren omgaan (ook voor mezelf)! Ik herken mezelf in de dingen die jullie schrijven en ik ben blij dat ik niet alleen ben.
@Forever: ik herken het gevoel dat je hebt in de klas. Het is dan erg moeilijk om op te letten. Ik wens je veel succes toe (en de anderen ook)! (:
"I don't know a perfect person. I only know flawed people who are still worth loving."

Lien
Lid

Ongelezen berichtdoor Lien » Ma 28 Apr 2014, 19:40

Ik ben ook altijd heel gestrest en het lukt me ook niet om tot rust te komen. Wanneer de druk bijvoorbeeld te groot wordt op school,... Tips tegen hyperventileren heb ik wel, het is een soort relaxatie. En ja, dat helpt niet bij iedereen, maar deze is echt wel rustgevend (zelf ben ik ook niet zo een voorstander van relaxatie op muziek ofzo). Het gaat als volgt: je sluit eerst je ogen en je concentreert je op je ademhaling. Inademen, aanhouden, uitademen, even aanhouden, inademen, aanhouden enzoverder. Wanneer je deze onder controle hebt:
1. Linkervuist opspannen ( probeer langzaam op te spannen, niet in een keer van ontspanning naar opspanning) hou dat een tijdje aan en laat dan los. Dan focus je weer op je ademhaling. Dan span je je vuist weer op, hou het aan ( voor vrij lange tijd) en weer los, dan focus je weer op je ademhaling, enzoverder.Doe dat 3-4keer
2. Doe hetzelfde met je rechtervuist.
3. Doe hetzelfde met je rechtervoet.
4. Doe hetzelfde met je linkervoet.
Het is belangrijk dat je je heel goed focust op je ademhaling en probeer aan niks anders te denken. Dit kan makkelijk een kwartier duren. Hopelijk helpt het voor iemand!

Terug naar “Hooggevoeligheid”