Stress

In het algemeen.
Dreamer
Lid

Stress

Ongelezen berichtdoor Dreamer » Wo 12 Feb 2014, 19:06

Wie is er ook altijd zenuwachtig/vol met stress?
Want ik heb het gevoel dat ik de enige ben die de hele dag loop te zweten en mezelf uitput door de stress. Ik moet zaterdag voor de eerste keer naar de psycholoog om erover te praten (ook over ik als hsp in het algemeen) en ik hoop dat ze me wat tips kan geven... Ik heb het nog maar een paar dagen geleden ontdekt (door de dokter vastgesteld) dat ik een hsp ben. Ik zou graag willen weten wie er ook zo vaak stress heeft. Ook tips zijn welkom! (:
"I don't know a perfect person. I only know flawed people who are still worth loving."

laura
Lid

Re: Stress

Ongelezen berichtdoor laura » Wo 12 Feb 2014, 19:10

Hoi
Ik ben ook heel vaak zenuwachtig en dat is erg frustrerend.
Ik denk dat het goed is als je er met mensen over gaat praten. Ik heb dat ook gedaan en dat lucht erg op. Ook ben ik nu daardoor minder zenuwachtig als ik naar diegene toe ga
waarmee ik heb gepraat. Dus praten helpt erg.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Dreamer
Lid

Ongelezen berichtdoor Dreamer » Wo 12 Feb 2014, 19:14

laura schreef:Hoi
Ik ben ook heel vaak zenuwachtig en dat is erg frustrerend.
Ik denk dat het goed is als je er met mensen over gaat praten. Ik heb dat ook gedaan en dat lucht erg op. Ook ben ik nu daardoor minder zenuwachtig als ik naar diegene toe ga
waarmee ik heb gepraat. Dus praten helpt erg.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Bedankt voor je reactie, ik heb er zeker iets aan!
"I don't know a perfect person. I only know flawed people who are still worth loving."

Esther
Lid

Ongelezen berichtdoor Esther » Wo 12 Feb 2014, 20:25

Ja ik heb ook vaak stress..bij ergste gevallen voel ik het bij mn hart

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Sancta Terra

Vamp
Lid

Ongelezen berichtdoor Vamp » Wo 12 Feb 2014, 22:04

Je bent zeker niet de enigste. Ik heb er ook regelmatig last van. Vaak alleen wordt het dan bij mij omgezet in chaos in mijn hoofd, wat hoofdpijn gaat veroorzaken. Als ik het niet op tijd eruit laat heb ik er de hele dag last van en kan het verlammend gaan werken.
Maar bij mij kan het ineens uit het niets veroorzaakt worden door de kleine dingen die niet zo gaan als ik hoopte.

Cullie
Lid

Ongelezen berichtdoor Cullie » Do 13 Feb 2014, 11:04

Ik heb ook een tijdje echt veel stress gehad enzo, maar ja je schiet er niks mee op. Mediteren helpt voor mij echt heel erg.
droom je?

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Do 13 Feb 2014, 11:29

Ik leef elke dag met stress, het zit in heel men lichaam en het vreet enorm aan men energie. Ik kan nooit helemaal ontspannen zelfs al is er op het eerste zicht geen enkele reden om te stressen.
Mijn theorie is ;) dat er in deze moderne maatschappij zoveel dingen zijn waar je wezen eigenlijk bang van is (in de eerste plaats gewoon al teveel indrukken) waardoor je die angst heel de tijd onbewust moet onderdrukken. Als je dan nog eens hooggevoelig bent... en het is gewoon zwaar om heel de tijd in angst te leven. Ik wist het zelf niet maar blijkbaar zit ik met chronische hyperventilatie, gewoon omdat ik heel de tijd gespannen ben. je merkt het niet maar ik adem eigenlijk gewoon meer zuurstof in dan uit ;) het kan dat er nog mensen zijn die hiermee zitten maar het zelf niet weten.

Wat helpt om rustiger te worden is ( zelfs als je geen last hebt van hyperventilatie): in te ademen en dan lang uit te ademen, alsof je belletjes blaast door een rietje. je adem past zich aan aan de staat van je lichaam maar je lichaam kan zich ook aanpassen aan je adem. als je gespannen bent adem je sneller dan wanneer je slaapt. wanneer je je adem kan vertragen zal je lichaam hier ook op reageren en ontspannen :wink:
hopelijk heb je er iets aan, maar je bent zeker niet de enige die hiermee moet leren leven!

Elsa
Lid

Ongelezen berichtdoor Elsa » Vr 14 Feb 2014, 18:14

Ik kan me daar wel een beetje in herkennen. Ik ben eigenlijk altijd zenuwachtig. Ook als ik me heel vrolijk voel en alles goed gaat is dat snel over omdat ik mezelf dan ga herinneren aan dingen die ik nog af moet maken.
Ik heb vaak dat de echte stress in één keer komt, als een soort klap waardoor ik haast flip en me ziek voel. Ik schuif dingen vaak voor me uit waardoor ik op het laatste moment veel tegelijk moet doen, en ja, dan komt de stress. Ik heb al vaker geprobeerd om er iets aan te doen, door beter te plannen en de stress te verminderen, of oefeningen doen om rustig te worden, maar het heeft vaak weinig uitgehaald...

simsxanimals
Lid

Ongelezen berichtdoor simsxanimals » Wo 19 Feb 2014, 21:36

Ik ben zo blij dat ik een topic over stress heb gevonden. Ik ben een echt stresskonijn, als ik niks meer onder controle heb soms. Maar ik heb soms zo'n erge last van stress dat ik tranen in mijn ogen krijg enzovoorts...
My sensitivity, my power
Noem me maar gewoon Nikita :)

Dreamer
Lid

Ongelezen berichtdoor Dreamer » Zo 09 Mar 2014, 19:13

Ik ben blij dat er nog redelijk veel anderen zijn die met stress moeten leren omgaan. Als je je ook herkent in het 'altijd stress hebben', vertel het gerust hier!
Ik voel me nu ongelofelijk zenuwachtig omdat het morgen school is...

Vamp
Lid

Ongelezen berichtdoor Vamp » Zo 09 Mar 2014, 19:40

Ik heb ook vaak last van stress, vaak is het door een kleine verandering al goed mogelijk dat ik veel stress heb.

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Zo 09 Mar 2014, 20:59

Ik ben ook gestressed omdat het morgen school is ! altijd eigenlijk na een vakantie of zelfs na het weekend.. sterkte we gaan samen met stress naar school aah :wink:

simsxanimals
Lid

Ongelezen berichtdoor simsxanimals » Zo 09 Mar 2014, 21:02

Dreamer schreef:Ik ben blij dat er nog redelijk veel anderen zijn die met stress moeten leren omgaan. Als je je ook herkent in het 'altijd stress hebben', vertel het gerust hier!
Ik voel me nu ongelofelijk zenuwachtig omdat het morgen school is...

Ik ook, ik ben constant aan het stressen en ik heb zo'n gevoel van dat ik er tegenop zie. En de reden weet ik niet eens. Bang om terug in de stress te vallen, maar daar zit ik nu ook in dus dat zal het wel niet zijn...
My sensitivity, my power

Man in Black
Lid

Ongelezen berichtdoor Man in Black » Zo 09 Mar 2014, 23:32

Vandaag wel.
Vaak valt het wel mee, maar nu niet echt.
"The door of my heart is open for me, and I have probably some old doorhandles lying around that can open other doors with broken handles,we just need to find the right handles to the right doors"

simsxanimals
Lid

Ongelezen berichtdoor simsxanimals » Ma 10 Mar 2014, 18:47

Nu heb ik voorlopig geen stress denk ik. Of het moet nog komen...
My sensitivity, my power

Terug naar “Hooggevoeligheid”