school en hsp

In het algemeen.
laura
Lid

school en hsp

Ongelezen berichtdoor laura » Do 06 Feb 2014, 18:25

Hallo iedereen
Ik ben hier nieuw en ik vind het best lastig om hier op te praten maarja ik moet toch wat kwijt :p
Bij mij was het heel logisch dat ik hooggevoelig ben want mn familie heeft het ook.
Alleen zelf heb ik soms nog van heeft iedereen dat ook niet dan of denkt iedereen dan ook niet op die manier?. Oke nu even over de titel.
Ik vind het heel lastig om op school naar docenten toe te gaan het heeft dan ook 4 jaar geduurt om het aan één docent te vertellen dat ik hooggevoellig ben. Alleen die docent reageerde heel heftig en wilde gelijk artsen enzo inschakelen
Ik wist niet hoe ik het op dat moment moest uitleggen wat hps nou eigenlijk is. Ik heb hem ook een mailtje gestuurd met een website maar hij reageerd niet. Verder zijn er zover ik weet geen docent met hooggevoeligheid. Wat moet ik nu doen? Want ik wil eigenlijk wel met iemand praten.
Bedankt voor het lezen!

Cullie
Lid

Re: school en hsp

Ongelezen berichtdoor Cullie » Do 06 Feb 2014, 18:48

Ja volgensmij hebben idd best veel mensen hsp maar weten ze het niet. En hooggevoelig is ook alleen maar een benaming. Waar vroeger iemand druk werd genoemd heeft die nu adhd..

Maargoed.. leraren, ja.. ze maken er inderdaad teveel ophef van. Ik zit in de 5e en heb voor het eerst een beetje een nuttige mentor. Ik heb altijd het gevoel dat veel leraren opzoek zijn naar problemen, omdat ze er zoveel over lezen. Zit je ff niet lekker in je vel, zijn ze al bang dat je zelfmoord wil plegen.. :s
Ik zou niet teveel aan dit soort leraren vertellen. Probeer hem duidelijk te maken dat je niet dood gaat aan hooggevoeligheid en dat het geen drama is. Wat verwacht je van hem?

Als je met iemand erover wil praten, zou ik de juiste persoon uitkiezen die niet in problemen denkt. Tenminste dat zou ik fijn vinden hihi. Welkom trouwens nog en succes :)
droom je?

laura
Lid

Ongelezen berichtdoor laura » Do 06 Feb 2014, 20:13

Bedankt voor het reageren!
Ik had in de 3de een hele fijne mentor (ik zit nu in de 4de) dus ik zou naar haar toe kunnen gaan.
Maar ik vind het zo awkward om met mijn problemen of hoe je het ook wilt noemen :P naar haar toe te gaan omdat zij mijn mentor niet is.
Dus ik weet het nog niet. Ik hoop stiekem dat ik er op een of andere manier achter kom dat er een leraar is met ook hooggegevoeligheid. Dat is makkelijker communiceren want die snapt je beter. Als ik nu nog een keer naar die docent ga waar ik eerder heen ben geweest weet ik niet hoe die gaat reageren en ik ben een beetje bang voor zijn reactie. Ik vind het toch wel vervelend want die leraar is dus mijn mentor.
Dus ik moet even kijken wat ik ga doen.
Pff ben wel blij dat deze site er is kan je tenminste met mensen praten die het begrijpen.
Ik ga hier zeker meer praten :)

Shimara
Lid

Ongelezen berichtdoor Shimara » Ma 10 Feb 2014, 12:23

ik zou die persoon toch opzoeken. je kunt eerst zeggen dat je weet dat t niet de bedoeling is maar je je beter voelt bij deze docent. ik heb mij er maar overheengezet. ik ga praten met de mensen bij wie ik mij goed voel. als er geen klik is met de persoon waar ik lukraak aan gekoppeld ben, dan ja waarom zou ik met diegene blijven praten. kan zeggen dat ik geen klik voel en hopen dat die t begrijpt, want het hoeft niet aan die persoon te liggen en dan zoek ik gewoon een ander op.
Takk..

proudappelboom
Lid

Ongelezen berichtdoor proudappelboom » Za 15 Feb 2014, 12:32

Hoihoi!

Het is helemaal niet gek om te praten met een leraar die niet je mentor is! Doe ik ook hoor... Ik wip nog regelmatig binnen bij mijn mentor van vorig jaar om even wat dingen te vertellen en even wat dingen kwijt te kunnen!

Als je er heel onzeker over bent kun je ook aan haar vragen of ze het erg vindt. Dat is geen vreemde vraag lijkt me.

Weet je ondertussen al wat je gaat doen?

Liefs!
Ieder schoon gevoel heeft zijn tranen

laura
Lid

Ongelezen berichtdoor laura » Za 15 Feb 2014, 21:53

Ik ben toch naar mijn mentor gegaan. Hij reageerde heel lief. Hij had de mail wel gelezen maar volgens mij vond hij het niet echt nodig om te reageren. Maar hij snapt het door mijn mailtje nu beter en dat is wel fijn
Hij heeft nu ook de rest van de docenten gemaild ik vind day best eng maar oke. Nu lekker even vakantie dus de rest zien we naar de vakantie wel :p

proudappelboom
Lid

Ongelezen berichtdoor proudappelboom » Zo 16 Feb 2014, 16:08

Wat goed van je dat je toch nog naar je mentor gegaan bent.
Misschien is het even lastig dat alle leraren het nu weten maar ik denk
niet dat je daardoor nu ineens een 'geval-apart' bent hoor.
Het is gewoon fijn dat ze nu weten wat er aan de hand is en dat
ze je misschien wat beter begrijpen in sommige situaties!

Heel goed gedaan hoor!

simsxanimals
Lid

Ongelezen berichtdoor simsxanimals » Di 18 Feb 2014, 22:01

Ik heb dit jaar geen leerkrachten waar ik het echt aan kwijt kan, of waar het goed vertrouwd bij voelt. Ik mis mijn mentor van vorig jaar heel erg, bij hem zou ik het wel kwijt kunnen...
My sensitivity, my power
Noem me maar gewoon Nikita :)

proudappelboom
Lid

Ongelezen berichtdoor proudappelboom » Wo 19 Feb 2014, 18:54

Hee!
Dat je nu naar je mentor van dit jaar bent geweest wil niet zeggen dat je niet naar je mentor van vorig jaar kan!

Dat je naar je mentor bent geweest is nu misschien vooral voor de wat praktische zaken. Maar als het niet
vertrouwd voelt om daarmee te praten dan is dat gewoon niet iemand waar je je hart bij kan luchten.

Je mag gerust nog naar je mentor van vorig jaar! Als jij je bij haar op je gemak voelt, dan zal het vast een
aardige leraar zijn, en dan zal ze ook wel naar je willen luisteren. Misschien kan je daar wel je hart luchten,
en je kunt gewoon tegen haar zeggen dat je het fijner vindt om met haar te praten, maar dat je het ook al
tegen je mentor hebt gezegd! Dat kan gewoon hoor!

Het is zo belangrijk dat je je verhaal bij iemand kwijtkan, en dingen waarmee je zit kunt vertellen!

:bloem:

tessa884
Lid

Ongelezen berichtdoor tessa884 » Zo 19 Apr 2015, 21:02

Ik zit zelf ook een beetje moeilijk met school.
Mijn docenten weten wel dat ik HSP ben maar het gaat sociaal alleen slecht.
Ik heb er wel hulp voor op school maar het helpt niet echt mijn zelfvertrouwen te verbeteren.
Ik hoop ook snel begeleiding te vinden.
Maar ik heb wel een hele aardige mentor die mij overal mee helpt.

Terug naar “Hooggevoeligheid”