de jongerenwereld

In het algemeen.
stefan
Lid

Re: de jongerenwereld

Ongelezen berichtdoor stefan » Zo 30 Sep 2012, 22:54

hallo ik ben stefan 19 jaar. Heb me net op deze site. Ik heb ook altijd problemen gehad om andere jongeren te begrijpen. Ga eigenlijk nooit uit en drink niet, ben hier eigenlijk heel onzeker over. Ik krijg vaak te horen van: ga nou een keer mee op stap, doe niet zo saai enz. Maar voel me eigenlijk niet zo op mijn gemak in de discotheek. Ik durf eigenlijk niet te dansen, best raar. Ik heb ook nog nooit een meisje gezoend, daar wil ik van af. Ik schaam mezelf rot dat ik nog nooit een meisje gezoend heb laat staat seks. Ik ben bang dat ik het niet goed kan ofzo en keihard afga. Heb vaak aan zelfmoord gedacht, ben eigenlijk heel ongelukkig. Toen ik dit aan mijn ouders vertelde waren ze heel bezorgd enzo en wisten ze niet precies hoe ze me konden helpen. Ik ben eigenlijk niet onzeker over mijn uiterlijk, ik ben heel tevreden met hoe ik er uit zie. ik ben helemaal niet arrogant maar ik vind mezelf eigenlijk best wel knap, maar toch ben ik zo onzeker over veel dingen. Ben in ieder geval blij dat ik dit forum heb gevonden, vind het jammer dat ik nooit een meisje ben tegen gekomen die net zo zijn als de meisjes op dit forum. Ik ben blij dat de meeste van jullie er inmiddels goed mee om kunnen gaan. Heeft er iemand nog tips voor mij ofzo, want ben heel ongelukkig, en voel me eenzaam.

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Ma 01 Okt 2012, 10:01

Welkom Stefan! :)

Ik ga ook nooit uit en drinken doe ik ook niet. De enige reden waarom ik mij daarover schaam is omdat mensen het abnormaal vinden. Hoe vaak heb ik niet gehoord dat ik eens een wijntje moet proberen... waarom zou ik dat "moeten" proberen? Het pijnlijkste vind ik dat mensen mij een gevoel geven dat ik minder ben omdat ik niet aan dat soort dingen meedoe, het gevoel dat ik buitengesloten word omdat ik mezelf ben. Persoonlijk vind ik het wel best zo en hoeft het van mij niet maar de onzekerheid ontstaat omdat de verwachtingen van buitenaf hoog zijn. Ik vind het persoonlijk juist sterk dat ik niet drink en niet bezwijk onder groepsgedrag, niets ten nadele van mensen die wel drinken trouwens maar volgens mij drinken veel mensen om het drinken, anders roep je het toch niet van de daken dat je drinkt? Ik vind het prima als mensen drinken, tenzij ze vervelend worden, maar ga er niet mee te koop lopen.

Dat geldt eigenlijk hetzelfde voor zoenen en seks denk ik? Er is het beeld dat je vreemd bent als je nog niet gezoend hebt of seks gehad hebt op je 19de, waarom? Volgens mij is het veel leuker om die fase bewust mee te maken en niet alles hals over kop doen omdat je hormonen door je lichaam gieren. Ik lees wel eens op andere fora dat er genoeg meisjes zijn die spijt hebben van hun eerste keer, ze hadden het liever bewaard voor een jongen die ze echt leuk hadden gevonden. Ik zou mezelf voor mijn kop slaan als ik seks zou hebben gehad met iemand die helemaal niet leuk zou zijn alleen maar omdat het normaal is om seks te hebben. Als je er zo over nadenkt is het eigenlijk best vreemd dat sommige jongens en meiden er heel vroeg bij zijn.

Heel makkelijk gezegd natuurlijk, ik voel mezelf er ook onzeker over maar ik denk niet dat ik gelukkiger zou zijn als ik wel zou voldoen aan het beeld dat de maatschappij voorschotelt omdat ik mezelf niet zou zijn als ik dat zou doen.

Maya
Lid

Ongelezen berichtdoor Maya » Ma 01 Okt 2012, 15:13

lottesun schreef:Ja, dat gevoel heb ik ook.
Het liefst breng ik mijn dagen door met lezen, in het bos lopen, zwemmen, fietsen.. Eigenlijk 't beetje een 'pensioen leven'. Vrienden begrijpen 't niet (wat ik ergens wel jammer vind..), maar accepteren dat ik 's zomers gewoon 6 weken weg en onbereikbaar ben.
Heb ook geen behoefte aan uitgaan en drinken en alles. Misschien een keer, voor de ervaring, of voor de muziek.

Ben zelf ook maar heel kort echt 'puber' geweest. Denk een halfjaar of zo? Driekwartjaar. Kort.

Kan wel met leeftijdsgenoten opschieten, maar moet wel mijn best doen en 'wennen'. Soms voelt 't alsof ik toneel speel, hoewel dat ook niet helemaal waar is, want hoe ik dan ben is ook een deel van mij, maar niet mijn favoriete deel. Kijk, ik kan ook graag met mijn vrienden rondhangen (waarbij 't minder voelt alsof ik toneel speel) en alles, maar eigenlijk wil ik een heel ander leven.. Met vrienden (en ooit een man) die dat (willen) delen. Eigenlijk kan ik alleen écht mezelf zijn bij mijn ouders (die volgens mij ook hsp zijn) en daar ben ik ontzettend dankbaar voor, dat zij zo zijn, bedoel ik. Daardoor heb ik het denk ik wat makkelijker gehad dan had gekund.

En dat stukje over die kinderen in India (HEEL kort gezegd), ja, dat geloof ik ook. Het is allemaal pure frustratie. Ik wordt ook kwaad en tegendraads als men mij behandelt alsof ik een kind ben. Een volwassene doet dat ook, maar die worden minder zo behandeld.

Dat gevoel van toneelspelen ken ik ook wel. Dan is het alsof ik me weer eens aanpas aan een ander, maar uiteindelijk val ik toch door de mand voor mezelf.
Mijn ouders zijn ook allebei HSP denk ik, wat voor mij ook een enorm voordeel is. Ze houden altijd rekening met wat ik denk of voel.
Als ik soms andere ouders tegen hun kinderen bezig zie... Ik zou er zelf ook puberig en opstandig van worden. Dan begint het bij mij ook wel te kriebelen :p
Maar thuis heb ik gewoon geen reden op opstandig te zijn. We kunnen alles bespreken en we lachen veel en ik weet dat ik enorm dankbaar mag zijn dat ik zo'n ouders heb.

Irisk95 schreef:Waar ik heel benieuwd naar ben:

Heb de laatste paar maanden best gekke dingen mee gemaakt, waar van als ik erop terug kijk het geen 'toeval' gebeurtenissen kunnen zijn.
Zo voelde ik laatst tijdens het wachten in een rij bij de fietsenmaker, dat er een vrouw aan kwam lopen met een lading emoties.
Ze kwam naast mij staan en ik voelde me ineens heel verdrietig, een hele erge spanning in m'n buik en wist niet wat me overkwam. Later thuis.. duurde het een hele poos voordat dit weer weg was.. ik heb dan nog een poos het gevoel dat die vrouw bij mij in de buurt is, wat natuurlijk niet het geval is.
Besef me sinds kort pas dat ik haar energie/emoties dan nog steeds voel.

Dit zelfde gebeurd de laatste tijd ook vaak als ik bij mijn buurvrouw ben.
Zij heeft een heftige periode achter de rug met veel verdriet en angst, vrij heftige emoties.
Laatst kwam ik daar even, liep de deur uit en ineens misselijk, buikpijn, intens verdriet en begon te huilen. Ik wist niet wat ik moest, het was heel verwarrend. Tot dat ik later met m'n buurvrouw ging praten en zij haar emoties vertelde, alles maar dan ook echt alles wat ik had gevoeld klopte.. Pff.. :cry:

Nu was ik vorige week thuis en ineens werd ik heel duizelig, een extreem drukkend gevoel op m'n hart(althans zo voelde het, weet niet hoe ik het beter moet beschrijven) in de war, geen zin meer om nog de deur uit te gaan en gewoon helemaal op.
Toen dit gebeurde, wist ik dat deze extreme emoties niet van mij konden zijn en ik vroeg mijn buurvrouw(die die zelfde ochtend nog bij mij was) hoe zij zich voelde. Precies op dat zelfde moment moest zij ook gaan liggen omdat zij zich helemaal niet lekker voelde worden.. Hoe kan dit nou? Voel ik haar dan zelfs als zij op een afstandje is? Is iemand ook zo helder voelend?
Gelukkig kan ik hier heel goed met haar over praten en krijg ik dan ook altijd de bevestiging en dan kan ik de emoties los laten.

Ik ben heel benieuwd of iemand van jullie dit ook zo herkend!!

Als een persoon die vol zit met emoties in mijn buurt komt staan voel ik ook meteen zo'n druk op mijn schouders, knoop in de maag, .. Ik voel me dan heel zwaar.
Maar ik heb het niet zo erg dat ik het voel vanop een afstand, het is bij mij pas wanneer de persoon echt in mijn buurt komt.
Wanneer mijn mama gefrustreerd thuiskomt omdat er iets gebeurd is op het werk, kan ik dit gewoon niet aan en moet ik even naar mijn kamer.
Ook toen een vriendin van mij aan het ruziemaken was met haar broer aan de telefoon kon ik niet in haar buurt blijven.
Ik vind het zo erg dat ik hiervan wegloop, maar ik kan dit op dat moment gewoon echt niet aan.
Ik kruip altijd weg wanneer ik iemand in mijn buurt voel waarvan de emoties heel zwaar wegen.
Het is alsof ik al zo hard vóel, dat ik de gevoelens van een ander erbovenop niet aankan, dat weeg teveel, ofzoiets..

Daphne schreef:Ik ga ook nooit uit en drinken doe ik ook niet. De enige reden waarom ik mij daarover schaam is omdat mensen het abnormaal vinden. Hoe vaak heb ik niet gehoord dat ik eens een wijntje moet proberen... waarom zou ik dat "moeten" proberen? Het pijnlijkste vind ik dat mensen mij een gevoel geven dat ik minder ben omdat ik niet aan dat soort dingen meedoe, het gevoel dat ik buitengesloten word omdat ik mezelf ben. Persoonlijk vind ik het wel best zo en hoeft het van mij niet maar de onzekerheid ontstaat omdat de verwachtingen van buitenaf hoog zijn. Ik vind het persoonlijk juist sterk dat ik niet drink en niet bezwijk onder groepsgedrag, niets ten nadele van mensen die wel drinken trouwens maar volgens mij drinken veel mensen om het drinken, anders roep je het toch niet van de daken dat je drinkt? Ik vind het prima als mensen drinken, tenzij ze vervelend worden, maar ga er niet mee te koop lopen.

Ik heb mezelf een hele tijd abnormaal gevonden omdat ik wanneer ik uitging geen jongen 'binnedraaide' of nooit zat werd.
Maar nu bewonderen mensen me zelfs omdat ze me op fuiven altijd met een cola'tje of een water zien staan.
En ik vind het grappig om 's nachts nog supernuchter te zijn en iedereen te zien aftakelen.
Ik heb er dus het plezier in gevonden om compleet nuchter te dansen en me van niets iets aan te trekken.
ik ben ook lang te verlegen geweest om te dansen. Maar nu heb ik eindelijk die knop kunnen omdraaien.
So what als het op niets trekt of als de mensen kijken? Het gaat erom dat ík plezier heb, en wees maar zeker dat ik dat heb ;)
What is the mind without the heart?

stefan
Lid

Ongelezen berichtdoor stefan » Ma 01 Okt 2012, 20:04

Daphne schreef:Welkom Stefan! :)

Ik ga ook nooit uit en drinken doe ik ook niet. De enige reden waarom ik mij daarover schaam is omdat mensen het abnormaal vinden. Hoe vaak heb ik niet gehoord dat ik eens een wijntje moet proberen... waarom zou ik dat "moeten" proberen? Het pijnlijkste vind ik dat mensen mij een gevoel geven dat ik minder ben omdat ik niet aan dat soort dingen meedoe, het gevoel dat ik buitengesloten word omdat ik mezelf ben. Persoonlijk vind ik het wel best zo en hoeft het van mij niet maar de onzekerheid ontstaat omdat de verwachtingen van buitenaf hoog zijn. Ik vind het persoonlijk juist sterk dat ik niet drink en niet bezwijk onder groepsgedrag, niets ten nadele van mensen die wel drinken trouwens maar volgens mij drinken veel mensen om het drinken, anders roep je het toch niet van de daken dat je drinkt? Ik vind het prima als mensen drinken, tenzij ze vervelend worden, maar ga er niet mee te koop lopen.

Dat geldt eigenlijk hetzelfde voor zoenen en seks denk ik? Er is het beeld dat je vreemd bent als je nog niet gezoend hebt of seks gehad hebt op je 19de, waarom? Volgens mij is het veel leuker om die fase bewust mee te maken en niet alles hals over kop doen omdat je hormonen door je lichaam gieren. Ik lees wel eens op andere fora dat er genoeg meisjes zijn die spijt hebben van hun eerste keer, ze hadden het liever bewaard voor een jongen die ze echt leuk hadden gevonden. Ik zou mezelf voor mijn kop slaan als ik seks zou hebben gehad met iemand die helemaal niet leuk zou zijn alleen maar omdat het normaal is om seks te hebben. Als je er zo over nadenkt is het eigenlijk best vreemd dat sommige jongens en meiden er heel vroeg bij zijn.

Heel makkelijk gezegd natuurlijk, ik voel mezelf er ook onzeker over maar ik denk niet dat ik gelukkiger zou zijn als ik wel zou voldoen aan het beeld dat de maatschappij voorschotelt omdat ik mezelf niet zou zijn als ik dat zou doen.

heel erg bedankt voor de reactie. Fijn om te horen dat er ook nog andere mensen zijn die niet van stappen houden. Ik was altijd bang dat elk meisje stappen leuk vond, en mij dus saai ofzo. Daarom durf ik denk ik ook niet zomaar op een meisje af te stappen, misschien dat ik ooit een meisje tegen kom die ook hooggevoelig is.

HSPER
Lid

Ongelezen berichtdoor HSPER » Di 02 Okt 2012, 14:21

Wees niet bang dat alle meisjes van uitgaan houden stefan, Ik houd er ook niet zo van. Ik ga nu wat meer uit, mijn vrienden vinden het leuk als ik meega enzo, en ik begin het nu ook wel iets leuker te vinden, maar het blijft moeizaam.. Na twee uurtjes ben ik er vaak echt klaar mee.. Ik vind die drukte daar ook altijd zo verschrikkelijk..

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Di 02 Okt 2012, 18:22

Zo voel ik het ook Stefan, ik ben bang dat mensen mij niet leuk vinden omdat ik niet meedoe aan die dingen. En als er mensen zijn die zo denken, en die zullen er ongetwijfeld zijn, dan moet je daar eigenlijk geen boodschap aan hebben want dan passen ze schijnbaar niet zo goed bij je denk ik.

Ik vind mensen die hun eigen ding doen en daar ook voor durven uit te komen leuker dan mensen die aan alles meedoen omdat het zogenaamd hoort. Alhoewel er ook weer mensen zijn die doorslaan in hun eigen wereld creëren en het gevoel hebben dat ze beter zijn dan anderen. Dat is ook niet de bedoeling, dan slaat het om naar egoïsme.

HSPER
Lid

Ongelezen berichtdoor HSPER » Vr 05 Okt 2012, 09:59

Daphne schreef:Zo voel ik het ook Stefan, ik ben bang dat mensen mij niet leuk vinden omdat ik niet meedoe aan die dingen. En als er mensen zijn die zo denken, en die zullen er ongetwijfeld zijn, dan moet je daar eigenlijk geen boodschap aan hebben want dan passen ze schijnbaar niet zo goed bij je denk ik.

Ik vind mensen die hun eigen ding doen en daar ook voor durven uit te komen leuker dan mensen die aan alles meedoen omdat het zogenaamd hoort. Alhoewel er ook weer mensen zijn die doorslaan in hun eigen wereld creëren en het gevoel hebben dat ze beter zijn dan anderen. Dat is ook niet de bedoeling, dan slaat het om naar egoïsme.

Herkenbaar daphne, ik ervaar dat laatste net zo. Ik ga ook meer met mensen om die gewoon hun eigen ding doen en zich weinig aantrekken van wat er over ze gezegd word. Misschien dat dat ook komt omdat ik ook zo zou willen zijnxD.. Maar het moet idd wel in balans zijn;)!

sanneeeeeee
Lid

Ongelezen berichtdoor sanneeeeeee » Za 20 Okt 2012, 12:41

Het is zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die niet uitgaat en nog nooit heeft gezoend met een jongen. Ik zit veel liever met een goed boek en een warme kop thee op mijn kamer.
Mijn vrienden verklaren me voor gek dat ik nog nooit gezoend heb, omdat ze vinden dat het wel eens tijd word.
Ik wil gewoon dat de 1e keer speciaal is. En niet met iemand die ik niet ken en ook nooit meer terug ga zien. Maar aan de ene kant baal ik er ook van, dan denk ik: je bent al 16 jaar, het wordt eens tijd. Maar ik denk dat dat vooral komt door mijn vrienden. Maar tegen sommige vrienden heb ik wel gezegt dat ik al heb gezoend, omdat ik altijd rare blikken kreeg van hun. Ik heb er eigenlijk spijt van dat ik dat heb gedaan, je moet toch eerlijk kunnen zijn tegen je vrienden? Alleen ze zullen me nooit begrijpen.
She was like the moon, a part of her was always hidden away.

singerlisa12
Lid

Ongelezen berichtdoor singerlisa12 » Vr 26 Okt 2012, 16:39

met leeftijdsgenoten kan ik niet over veel dingen praten omdat ik geintereseerd ben in spiritualiteit, en ik denk veel na over diepe en serieuse dingen weet niet of jullie dat ook hebben?
ik ga altijd snel op mijn gevoel af, een meestal blijkt dat te kloppen. misschien ben ik ook wel te serieus kan ook:p
zo voel ik me ook stefan, ik heb nnoit gedronken gerookt sommige mensen vinden je dan een heilig boontje maar ik bedoel ben gewoon mezelf:d
ben ook meid van 19 en houd ook niet van uitgaan in kroegen disco enz. omdat ik niet tegen harde geluiden en die drukte kan, meeste jongens gaan daar toch alleen maar op hun hormonen af terwijl ik een speciaal persoon wil tegenkomen:d

singerlisa12
Lid

Ongelezen berichtdoor singerlisa12 » Vr 26 Okt 2012, 16:48

stefan schreef:hallo ik ben stefan 19 jaar. Heb me net op deze site. Ik heb ook altijd problemen gehad om andere jongeren te begrijpen. Ga eigenlijk nooit uit en drink niet, ben hier eigenlijk heel onzeker over. Ik krijg vaak te horen van: ga nou een keer mee op stap, doe niet zo saai enz. Maar voel me eigenlijk niet zo op mijn gemak in de discotheek. Ik durf eigenlijk niet te dansen, best raar. Ik heb ook nog nooit een meisje gezoend, daar wil ik van af. Ik schaam mezelf rot dat ik nog nooit een meisje gezoend heb laat staat seks. Ik ben bang dat ik het niet goed kan ofzo en keihard afga. Heb vaak aan zelfmoord gedacht, ben eigenlijk heel ongelukkig. Toen ik dit aan mijn ouders vertelde waren ze heel bezorgd enzo en wisten ze niet precies hoe ze me konden helpen. Ik ben eigenlijk niet onzeker over mijn uiterlijk, ik ben heel tevreden met hoe ik er uit zie. ik ben helemaal niet arrogant maar ik vind mezelf eigenlijk best wel knap, maar toch ben ik zo onzeker over veel dingen. Ben in ieder geval blij dat ik dit forum heb gevonden, vind het jammer dat ik nooit een meisje ben tegen gekomen die net zo zijn als de meisjes op dit forum. Ik ben blij dat de meeste van jullie er inmiddels goed mee om kunnen gaan. Heeft er iemand nog tips voor mij ofzo, want ben heel ongelukkig, en voel me eenzaam.

zo voel ik me ook stefan, ik heb nnoit gedronken gerookt sommige mensen vinden je dan een heilig boontje maar ik bedoel ben gewoon mezelf:d
ben ook meid van 19 en houd ook niet van uitgaan in kroegen disco enz. omdat ik niet tegen harde geluiden en die drukte kan, meeste jongens gaan daar toch alleen maar op hun hormonen af terwijl ik een speciaal persoon wil tegenkomen:d/ snap dat je onzeker ben, was dat ook een tijd, maar er is een reden waarom je dit hebt, en voor gevoelens enz van anderen kun je jezelf wel afsluiten om zo bij jezelf te blijven dmv meditatie. ik ben ook 19 en het is helemaal niet raar dat je nog niet heb gezoend met meisje enz. ik heb dit wel gedaan maar heb er spijt van. je moet pas met iemand doen die bijzonder is toch>?Heb jij ook interesse in spiritualiteit of dat niet?

liesvandervlies
Lid

Ongelezen berichtdoor liesvandervlies » Wo 31 Okt 2012, 21:16

Echt heel erg herkenbaar.
Ik ben nu 14 en ik heb me altijd al anders gevoeld.
Ik leef gewoon in mijn eigen wereldje vooral als ik thuis ben, op school leef ik in het hier en nu maar ik kan me niet goed mengen en ik voel me niet prettig onder het bijzijn van andere mensen.
Ik heb me nooit echt een echte puber gevoeld en ik heb er ook geen behoefte aan.

Wiets
Lid

Ongelezen berichtdoor Wiets » Do 01 Nov 2012, 23:34

Zoveel herkenbare details te lezen hier dat ik eigenlijk niet eens wat hoef neer te typen maar als toevoeging wil ik nog even zeggen dat ik 20 ben en dat ik hartstikke blij ben dat ik niet drink, rook of seks heb voor het stoer doen en dat ik nog maagd ben! Het kan me niks schelen wat anderen van mijn maagdelijkheid vinden want die hebben daar niks mee te maken :P Het kan niet gekker worden in deze maatschappij waarin de mensen anderen wijs maken dat je seks moet hebben of moet roken of moet drinken.

Nee hoor de beslissing is aan jezelf zo ook de eer.

Qua vriendschappen en bezigheden zijn uitgaan of grenzen opzoeken voor de kick ook niet mijn favoriete spelletjes. Ik ben ooit eens uit geweest met een stel vrienden van mij van 00.00 tot 05.00 uur. Ik was trots op mezelf dat ik het volhield. Ik stond daar in die bomvolle kroeg/discotheek met de muziek zo hard dat ik mijn handen op mijn oren moest doen. :help: Het aantal decibel scheen naar zeggen de normale gang van zaken te zijn. Op een gegeven moment deed ik mijn best niet eens meer om mezelf verstaanbaar te maken voor vrienden en ging mijn eigen gang. Ik keek even rond, ik observeerde de menigte en zag alleen maar meiden die een soort van wedstrijd deden om wie zo min mogelijk kleding aan kon trekken die dag!!??? Daaromheen stonden allemaal wanhopige jongens die dachten een kans te maken bij die meiden door de dansen als een koe met een epileptische aanval. Tot mijn verbazing had dat ook nog eens effect...
Nougoed een uurtje later weer terug bij mijn vrienden wilde ik weer participeren in het wilde feesten: 3 uur lang kijken naar hoe mijn vrienden aan het staan waren als zoutzakken, kijkend naar de meisjes in de hoop dat er misschien wel een meid op ze af zou komen. Op een gegeven moment werd er een glas stuk gegooid op de vloer :duck: en ontstond er een rel om niks: de twee heren hadden dezelfde jas aan en voerden de oeverloze discussie over welke jas nou van het echte merk was.
Even later werden mijn vrienden en ik allemaal de kroeg uitgezet en we mochten er 5 dagen niet in. Het uitstel van executie viel bij mij natuurlijk bijzonder zwaar :dance: waarop mijn vrienden zeiden: "Nou was echt super vet vandaag man, volgende week sowieso weer flippen in die kroeg man. We nemen je dan weer mee."

Nou ik ben verder nooit meer mee geweest.
Maar wat ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet begrijp is wat die lui daar nou eigenlijk aan doen zijn.
Ik snap er echt niks van. Wat is het doel van zo'n avond? De benen en oren trainen met het lange staan en de harde muziek?
Het ergste is nog dat ik mezelf ervan heb overtuigd dat die avond puur toevallig die ene keer geen geslaagde avond was voor zowel mijn vrienden als ik. En achteraf hoor ik dan dat de avond super vet was... Heel frappant. :think:
Als je dit leest ben je niet veel wijzer geworden want er staat helaas niets bijzonders :)

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Vr 02 Nov 2012, 09:19

Ik zie het helemaal voor me Wiets. :lol: Weer een bevestiging dat ik nooit uit zal gaan, alhoewel er vast locaties zijn waarbij het publiek wat volwassener is en de sfeer wat beter. Het is zien en gezien worden in die kroegen en andere uitgaansgelegenheden waar veel jongeren zijn. Over die oude vieze dranklucht die er hangt maar niet te spreken, dat ruik ik al als ik langs een kroeg loop en dan sta ik er nog niet eens in. Het is ook niet echt een geweldige locatie voor mij vanwege mijn overgeef angst, volgens mij kennen vrij veel mensen hun grenzen niet of boeit het ze niet dus zou ik constant op mijn hoede moeten zijn. Misschien als ik zou drinken dat ik losser zou kunnen worden en wat meer schijt zou hebben aan alles maar ook dat zit er niet in. Ik zie meer pluspunten voor een avondje thuis dan een avondje in de kroeg. :)

super natural
Lid

Ongelezen berichtdoor super natural » Vr 02 Nov 2012, 15:28

Haha XD Een mooie beschrijving. Ik heb ook wel vaker zoiets gehad van 'what the hell?'. Iedereen staat op een kluitje zich kapot te zweten en dat is dan leuk? Maar ik denk dat de belangrijkste 'functie' van uitgaan het vinden van een permanente of tijdelijke partner is. :P Ik kan niet ontkennen dat ik ook mijn ogen open houd als ik in een kroeg ben. Al heb ik nog niet vaak iets interessants gezien. Het merendeel bestaat inderdaad uit spastische koeien, of stieren dan denk ik. ^^ Maar ja er zijn ook mensen die voor de lol gaan. Dansen en dronken worden. Dat eerste begrijp ik, dat laatste minder. Maar met mijn vriendengroep is daar ook geen drol aan. Staan we in een kringetje. Te staan. Af en toe schreeuw je wat naar je buurman. De meisjes dansen nog een beetje, maar de jongens doen alsof ze er met volle teugen van genieten om op hun ongemakkelijke, zeer ingetogen manier hun gewicht van het ene been naar het andere te verplaatsen. Drie mensen gaan drinken halen: woohoo! iets meer ruimte! En dan komen ze weer terug. Daar sta je weer. Met een glas in je hand. Alcohol als je nog hoop hebt, cola als je het op hebt gegeven. :P
De groep bestaat nu uit 3 stelletjes en ongeveer 3 vrijgezellen en de gemiddelde behoefte van de groep om uit te gaan is duidelijk afgenomen. :mrgreen:
To conquer whatever challenges me

Wiets
Lid

Ongelezen berichtdoor Wiets » Vr 02 Nov 2012, 18:47

super natural schreef: ...Iedereen staat op een kluitje zich kapot te zweten en dat is dan leuk?
...Ik kan niet ontkennen dat ik ook mijn ogen open houd als ik in een kroeg ben. Al heb ik nog niet vaak iets interessants gezien. Het merendeel bestaat inderdaad uit spastische koeien, of stieren dan denk ik. ^^
...Staan we in een kringetje. Te staan. Af en toe schreeuw je wat naar je buurman. De meisjes dansen nog een beetje, maar de jongens doen alsof ze er met volle teugen van genieten om op hun ongemakkelijke, zeer ingetogen manier hun gewicht van het ene been naar het andere te verplaatsen. Drie mensen gaan drinken halen: woohoo! iets meer ruimte! En dan komen ze weer terug. Daar sta je weer. Met een glas in je hand. Alcohol als je nog hoop hebt, cola als je het op hebt gegeven. :P:

Daphne schreef: ...Over die oude vieze dranklucht die er hangt maar niet te spreken

Ja de details van het sijpelende zweet, de diepgaande kring-conversaties en de muffe drankstank tijdens het drinken van je 'glas cola der wanhoop' heb ik in mijn verhaal even over het hoofd gezien! hahahaha heel mooi :schater:
Als je dit leest ben je niet veel wijzer geworden want er staat helaas niets bijzonders :)

Terug naar “Hooggevoeligheid”