de jongerenwereld

In het algemeen.
Floorx
Lid

Re: de jongerenwereld

Ongelezen berichtdoor Floorx » Ma 26 Nov 2012, 18:41

Ik heb vaak het gevoel dat ik heel braaf ben. Ik houd me het liefst aan de regels (structuur). Aan roken en alcohol moet ik niet denken.
Soms zou ik wel is wat minder 'braaf' willen zijn en een keer helemaal los gaan. Dat doe ik gewoon nooit, waarom zou ik eigenlijk niet weten. :oops:
Op school ben ik vrij rustig en contacten leggen vind ik moeilijk.

Ik hoop dat iemand dit herkent.
xxx.
There's no rainbow without a little rain.

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Vr 27 Sep 2013, 22:31

Ja zeker, een vriend noemde me vandaag nog 'saai', niet leuk om te horen maar ik probeer het me niet meer aan te trekken. ik weet dat hij me tof vind (anders zou hij men vriend niet zijn) maar mijn vrienden zijn gwn teleurgesteld dat ze niet meer van mij krijgen dan alleen toffe momenten op school
dan nog een vriendin ook vandaag :p 'misschien moet ik het met jou gewoon opbouwen' ... komaan laat me gewoon denk ik dan ! xp het dringt nog niet helemaal door.
ik drink en rook ook niet, drugs al helemaal niet iedereen vind het raar dat ik zoiets eens niet eens wil uitproberen maar aaal die dingen trekken me gwn niet aan.
ik feest en dans graag maar ik ben altijd moe en angstig waardoor ik dus nooit meer uitga
ik zou me niet te slecht voelen daarover als ik jou was, je bent wie je bent en mensen moeten je best aanvaarden daarvoor en niet alleen voor de dingen die ze zelf leuk vinden. :)

Roos
Lid

leeftijdsgenootjes

Ongelezen berichtdoor Roos » Za 28 Sep 2013, 11:11

Hoi, ik ook!
Oké, ik heb niet helemaal hetzelfde, want ik zit nog maar in 2 Havo, en behalve de school als die ik over ergens vreselijk vindt, gaat er niemand bij ons nog stappen. Dat komt natuurlijk ook doordat ik op een speciale afdeling zit voor 2 jaar, tussen autistische kinderen die van ver weg komen zit.

Wel werd ik altijd op de bassischool heel erg gepest, ik had daar geen echte vrienden, alleen mee lopers die als het maar kon mij ook peste om erbij te horen.
Ik word nu nog steeds wel eens gepest, en ik ga ook veel liever met volwassenen om.
Laatst vertelde iemand dat ze er zich over verbaasde hoe volwassen ik was.

Ik heb het idee dat ik een paar fases heb overgeslagen.
Tot groep 8 speelde ik nog met bar bies en poppen, en ik droeg kleren waarin 8 jarige in liepen, terwijl de rest alle mal coole en hippe kleren droegen in plaats van roze jurkjes.
Ik gedroeg me dan ook als een 8 jarige slachtoffer van pesten. Maar mijn gedachten waren wel volwassen, waarschijnlijk ook omdat ik niks van mijn eigen leeftijd begreep, mijn leven speelde zich af in boeken, daar beleefde ik mijn avondturen.

Nu kleed ik me als iemand van 18, maar ik draag nog steeds geen makeup.wel siraden.
Mijn kleren zijn nog steeds kleurijk, maar wel onopvallend zoals de rest, dus lichte kleuren volgens de mode. Mijn gedachten klinken heel volwassenen, en zo wordt ik ook het liefst behandeld, ik heb een hekel als mensen tegen mij praten als tegen een 3 jarige.

Pesten, koffie, drank, drugs en populair gedrag,
Daar snap ik niks van!

Gr
Roos
The world make my, and i make the world.

Man in Black
Lid

Ongelezen berichtdoor Man in Black » Di 01 Okt 2013, 00:17

Hahah, de herkenbaarheid van dit topic is zo groot dat ik niks meer hoef te zeggen :P
"The door of my heart is open for me, and I have probably some old doorhandles lying around that can open other doors with broken handles,we just need to find the right handles to the right doors"

Fruitschalenkapstok
Lid

Ongelezen berichtdoor Fruitschalenkapstok » Ma 14 Okt 2013, 11:04

Herkenbaar! Ik dacht vroeger zelf ook dat ik echt de saaiste persoon op aarde moest zijn, maar volgens mij besefte ik op de middelbare school gewoon ook al dat mijn medescholieren in een 'ik probeer overal tegen aan te trappen' fase zaten en dat dat vanzelf wel weer over zou gaan.
Het is gewoon zo, als zij drank wilden gebruiken, dan doen ze dat onbewust toch gewoon om te laten zien hoe 'bad ass' ze wel niet zijn; Terwijl zij tot in den treure door bleven drammen dat ze het toch echt zooooo lekker vonden. En ik dacht steeds maar 'ben verdomme een keer eerlijk tegen mij'. Nu kan ik opgelucht zeggen dat ze hun meeloopgedrag waarschijnlijk zelf ook helemaal niet doorhadden :wink:

Maya
Lid

Ongelezen berichtdoor Maya » Do 21 Jan 2016, 11:51

Zo bizar om mijn bericht van jaren geleden terug te lezen en jullie reacties daarop ... Ik ben nu 21, en soms wou ik dat ik mijn 15-jarige zelf had kunnen troosten dat het allemaal wel op z'n pootjes terechtkomt.
Zoals ik hier ook las, had ik ook een manier gevonden om uit te gaan op mijn manier. Iedereen deed ad fundum met een bekertje bier en ik met mijn glas water ;) Zo gaat het nu nog. Ik heb al vele minder last van die typische druk die je hebt als 'puber'. Mijn vriendinnen wonen zelfs al allemaal alleen en ik nog thuis. Ik ben bijna afgestudeerd en dan werk zoeken. Dus uitgaan gebeurt sowieso al vele minder, nu is het vaak gewoon een warme chocomelk gaan drinken en dan op tijd bedje in :D
Ik hoor nog steeds mensen zeggen dat ik heel matuur ben voor mijn leeftijd, maar gelukkig valt dat nu minder op dan vroeger.

Dus aan alle tieners: het betert met de tijd! ;)
What is the mind without the heart?

HSPER
Lid

Ongelezen berichtdoor HSPER » Vr 22 Jan 2016, 20:42

Wat leuk dat je weer terug bent! Ik las ook even de eerste berichtjes terug. Ben zelf hier ook een tijd niet meer actief geweest, maar het is leuk om te horen dat je je draai hebt gevonden! Dat herken ik wel! Ik ben inmiddels 22 en heb een eigen studiootje (lees: kamer) midden in het centrum en ik werk sinds augustus:)! Ineens lijkt het uitgaan geen big deal meer. Tegenwoordig gaan we liever ergens wat drinken of gewoon even bij elkaar chillen. Heerlijk is dat:)!

Esther
Lid

Ongelezen berichtdoor Esther » Za 23 Jan 2016, 14:51

Ook ik ben niet actief maar leuk om vam beide te horen! Ja ik herken het ook.voel me beter als twintiger dan als een tiener. Het kan me geen ene moer meer schelen wat anderen van me denken, uitgaan doe ik bijna nooit meer, is inderdaad ook meer chillen bij iemand of bij iemand een borrel doen. Bevalt me ook veel meer
Sancta Terra

Cullie
Lid

Ongelezen berichtdoor Cullie » Za 23 Jan 2016, 18:23

Fijn dat jullie je beter voelen :) Ik ga de laatste tijd juist vaker uit, terwijl ik dat eerder nauwelijks deed en ik vind dát juist wel weer leuker. Kan je ten minste een beetje dansen en gek doen :P Maarja, ik ben ook nog een tiener haha.
droom je?

HSPER
Lid

Ongelezen berichtdoor HSPER » Za 23 Jan 2016, 23:09

@Cullie, dat heb ik ook een periode gedaan:p. Voelde me toen helemaal geweldig:p. Maar tegenwoordig geeft het me geen voldoening meer:p. Het kost namelijk zoveel energie

Man in Black
Lid

Ongelezen berichtdoor Man in Black » Zo 24 Jan 2016, 01:48

Haha, ik kan het ook leuk vinden met de juiste mensen en energie. Wat vooral belangeijk is, is dat ik me vrij kan voelen om op een gegeven moment als ik moe ben naar huis te gaan zonder dat mensen daar vervelend over doen. Je hebt hier in Groningen toch ook behoorlijk wat die-hards die vinden dat je sowieso tot 6 uur 's ochtends moet uitgaan. Daar word ik niet zo blij van.
"The door of my heart is open for me, and I have probably some old doorhandles lying around that can open other doors with broken handles,we just need to find the right handles to the right doors"

Maya
Lid

Ongelezen berichtdoor Maya » Zo 24 Jan 2016, 18:26

Inderdaad herkenbaar, Man in Black!
Ik ben in mijn eerste en tweede jaar hogeschool heel vaak uitgegaan met erasmusstudenten in mijn eigen stad. Dancings heb ik even gedaan maar ik ga liever naar de danscafés waar ik met mijn fiets naar huis kan gaan wanneer ik zelf wil. Ik dans super graag en het is soms wel even een goede uitlaat om met vriendinnen mee te schreeuwen op de zotste liedjes :lol: Maar sinds ik mijn vriend heb is die 'nood' aan uitgaan wat gezakt. Ik heb wel een periode gehad dat ik elk weekend nood had aan dat sociale contact maar me de volgende dag wel soms wat leeg voelde door de oppervlakkige ontmoetingen, mmaaaarr ik heb er ook leuke nieuwe vrienden bij die ik nooit had leren kennen als ik niet met die gekke uitwisselingsstudenten had meegegaan. Zo'n diverse groep spreekt me misschien zo hard aan net omdat ik zo anders ben en dat valt niet zo op in een interculturele groep :mrgreen:
What is the mind without the heart?

Cullie
Lid

Ongelezen berichtdoor Cullie » Zo 24 Jan 2016, 21:46

Het is inderdaad een soort uitlaatklep en soms is dat nodig :) Maar van die grote clubs vind ik ook niks. En zoals Man in Black zegt, het hangt er heel erg vanaf met wat voor mensen je bent en of je zelf kan bepalen wanneer je naar huis gaat. Nu iedereen wat ouder is, is de sfeer ook was losser ofzo. Niet meer dat onzekere of juist stoer-gedoe. Uit mijn ervaring wordt het vaak juist wel gewaardeerd als je gewoon wat geks doet/jezelf bent en als je de hele avond aan het water of de cola zit, is dat ook prima.
droom je?

Man in Black
Lid

Ongelezen berichtdoor Man in Black » Zo 29 Mei 2016, 04:25

Vannacht feestje gehad, toch weer ff een klein overwininkje op mezelf ;).morgen de katet :shock: :wall:

Cullie
Lid

Ongelezen berichtdoor Cullie » Vr 03 Jun 2016, 19:25

Man in Black schreef:morgen de katet :shock: :wall:

Haha hopelijk heb je ervan genoten en was het 't waard :)
droom je?

Terug naar “Hooggevoeligheid”