Voedsel

In het algemeen.
Atmosfeer
Moderator

Re: Voedsel

Ongelezen berichtdoor Atmosfeer » Do 23 Aug 2012, 16:31

Calcium zit ook in veel groenten ;)
La vita rischierò per viverla di più

Rosan
Lid

Ongelezen berichtdoor Rosan » Di 11 Sep 2012, 21:11

En waar calcium het meest van alles in zit is sesamzaad! Heel makkelijk te gebruiken is tahin (sesampasta, hoef je ook geen pindakaas meer (in pinda's zit helaas een kleine hoeveelheid van een stofje dat niet zo goed voor mensen is).
So enough of this terror, we deserve to know light and grow evermore lighter and lighter

marjolein
Lid

Ongelezen berichtdoor marjolein » Vr 16 Nov 2012, 11:37

ik lust niet veel, ik moet altijd van me ouders proeven ook al wil ik het nieet.
omdat hun dan niet geloven dat ik het al eerder heb geproeft.
donders zielig van hun -.-" :oops:

HSPER
Lid

Ongelezen berichtdoor HSPER » Vr 16 Nov 2012, 23:41

@rosan, is tahinpasta lekker, ik wil het namelijk morgen gaan kopen, ik heb nu cashewnotenpasta die is ook erg lekker:)!

Atmosfeer
Moderator

Ongelezen berichtdoor Atmosfeer » Zo 18 Nov 2012, 14:29

Ik heb ook tahinpasta. Ik vind het best lekker...soort pindakaas, maar dan iets minder zoet en met een vleug sesamzaad smaak :)
La vita rischierò per viverla di più

me-myself-and-I
Lid

Ongelezen berichtdoor me-myself-and-I » Ma 19 Nov 2012, 14:37

Ik heb altijd moeite met eten. Meestal laat ik de helft van mijn bord gewoon liggen.
Maar ik denk niet dat dat iets met hsp te maken heeft.

me-myself-and-I
Lid

Ongelezen berichtdoor me-myself-and-I » Ma 26 Nov 2012, 16:50

Ik ben erg gevoelig voor pittig eten of pittige kruiden.

Maar voor de rest betekend hooggevoelig niet perse een ''etensallergie'' of zoiets, denk ik.

liesmoozie
Lid

Ongelezen berichtdoor liesmoozie » Ma 26 Nov 2012, 19:15

Nee dat hoeft niet memyself.
Ik heb wel een prikkelbare darm (misschien dat het door een intolerantie komt, maar ik heb niet specifiek ergens last bij)
Wel krijg ik buikpijn als ik meer dan 1-2 glazen cola drink. En in het weekend eten we vrij ongregelmatig en anders dan doordeweek en dat merk ik ook meteen aan mijn lichaam.. Gelukkig werkt goed fruit eten wel :)
Ik hou ook niet van pittig eten. Ik ben er ook een tijdje gevoelig voor geweest, ik vond het al pittig als er meer dan alleen zout op zat, terwijl het helemaal niet pittig was. Maar ik denk dat je dat ook wel moet leren eten.
Ik heb dat ook met 'hete' snoepjes voor je keel bijvoorbeeld. Dat wordt me te snel al te veel. En ook kauwgom trouwens. Maar dan neem ik wel wat mildere snoepjes en kauwgom :P
A little butterfly tickles my tummy

Shimara
Lid

Ongelezen berichtdoor Shimara » Ma 27 Jan 2014, 16:33

Niet lang nadat ik wentelteefjes met best wel wat (riet)suiker had gegeten werd ik heel moe. Nu heb ik ook de afgelopen dagen door mn verkoudheid niet heel goed geslapen en gebeuren er een hoop dingen in mijn leven als een verhuizing, tentamens en een vervelende huurbaas vant oude adres. Alleen zat mij zo eens af te vragen hoeveel invloed suiker kan hebben. Heb wel vaker gelezen dat het slecht is en van negatieve invloed op je 'batterij'. Is er iemand die suiker heeft afgezworen? Wat is t verschil? Lukt het wel helemaal(in thee wordt zelfs suiker goegevoegd en ketchup ect)
Takk..

Sha23
Lid

Ongelezen berichtdoor Sha23 » Wo 29 Jan 2014, 22:35

Ik zit precies zoals jij in dubio shimara! Ik heb ook het idee dat suiker mijn leven beinvloed!
Ik dacht ook.. overal zit suiker in, dus hoe kan je hiermee stoppen dan?

Een vriendin van mij doet om andere redenen een dieet en eet nu geen suiker meer. Ze is geen hsp'er, maar ik hoor haar er over dat het super goed gaat en ze veel meer in balans is qua emoties enzo, ze voelt zich energieker en ze heeft totaal geen zin meer in suiker dingen.

Ze zegt wel dat het in het begin heel zwaar is omdat je lichaam echt moet afkicken enzo! Maar mij heeft het in ieder geval heel nieuwsgierig gemaakt en daarom wil ik t wel gaan proberen. Misschien 'minder' suiker is ook al goed?

Sha23
Lid

Ongelezen berichtdoor Sha23 » Wo 29 Jan 2014, 22:36

Shimara schreef:Niet lang nadat ik wentelteefjes met best wel wat (riet)suiker had gegeten werd ik heel moe. Nu heb ik ook de afgelopen dagen door mn verkoudheid niet heel goed geslapen en gebeuren er een hoop dingen in mijn leven als een verhuizing, tentamens en een vervelende huurbaas vant oude adres. Alleen zat mij zo eens af te vragen hoeveel invloed suiker kan hebben. Heb wel vaker gelezen dat het slecht is en van negatieve invloed op je 'batterij'. Is er iemand die suiker heeft afgezworen? Wat is t verschil? Lukt het wel helemaal(in thee wordt zelfs suiker goegevoegd en ketchup ect)

Ik zit precies zoals jij in dubio shimara! Ik heb ook het idee dat suiker mijn leven beinvloed!
Ik dacht ook.. overal zit suiker in, dus hoe kan je hiermee stoppen dan?

Een vriendin van mij doet om andere redenen een dieet en eet nu geen suiker meer. Ze is geen hsp'er, maar ik hoor haar er over dat het super goed gaat en ze veel meer in balans is qua emoties enzo, ze voelt zich energieker en ze heeft totaal geen zin meer in suiker dingen.

Ze zegt wel dat het in het begin heel zwaar is omdat je lichaam echt moet afkicken enzo! Maar mij heeft het in ieder geval heel nieuwsgierig gemaakt en daarom wil ik t wel gaan proberen. Misschien 'minder' suiker is ook al goed?

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Do 30 Jan 2014, 17:19

Ik mag veel dingen niet eten omdat ik een tyramine overgevoeligheid heb en dat zit in de meest lekkere dingen als chocolade, aardbeien, bananen en tomaat... mimimimi ook gewoon in alles dat niet vers is maar dat is nogal een uitdaging.
Maar ik kan er nu echt wel mee leven omdat ik ontdekt hebt hoe veel het me helpt wanneer ik tyramine-arm eet. minder vermoeid en krijg ik er ook geen buikpijn meer van. En dat breidt ook mijn kennen aan voedingsmiddelen uit ;) zoals zoete aardappelen die inderdaad heel lekker zijn ! of rijstmelk en rijststroop, kamoet brood,... alle dingen waarmee ik nog niet bekend mee ben test ik uit!
Maar ik heb de kans om ooit wel weer alles een beetje te kunnen eten want in tegenstelling tot allergieën kan een voedsel overgevoeligheid overwonnen worden. De laatste tijd ben ik verlekkerd op getoast brood haha met bosbessen of kweeperen confituur.
en waar ik helemaal gek van word is een slaatje met warme geitenkaas met appeltjes mjamjamjam! :hungry:

Vamp
Lid

Ongelezen berichtdoor Vamp » Zo 02 Feb 2014, 23:37

Ik eet echt van alles, natuurlijk zijn er wel dingen die ik niet lekker vind, vanwege de smaak of te veel gegeten in het verleden.
Rode bieten met appel er doorheen(te veel achter elkaar gegeten voor een paar jaar)
Witlof(als het niet goed verwerkt is vind ik het niet lekker)

en moet een beetje oppassen met knoflook, vanwege dat mijn lichaamszweet dan apart gaat doen qua geur.

stefan
Lid

Ongelezen berichtdoor stefan » Di 04 Feb 2014, 23:13

Ik heb op sommige momenten van de dag ook weinig energie, zou dat door de suiker komen dan? Ik drink heel veel cola, ik had een tijdje geprobeerd om iets anders te drinken, maar ik vind eigenlijk niks lekker. Light producten vind ik echt vies (niet dat die erg gezond zijn). Water vind ik alleen lekker bij het trainen, maar een glas water vind ik echt vies. Ik heb een tijdje ranja proberen te drinken met weinig siroop, maar na een tijdje was ik dat ook zat. Wat drinken jullie?

Vamp
Lid

Ongelezen berichtdoor Vamp » Di 04 Feb 2014, 23:30

Vaak als ik wat drink is het cola/energy drink/spa appel/seven up/koffie en heel erg zoete ranja.
Verder drink is niks.

Terug naar “Hooggevoeligheid”