minuut lang lichtgevende, glinsterende streepjes zien?

In het algemeen.
Veerxx
Lid

minuut lang lichtgevende, glinsterende streepjes zien?

Ongelezen berichtdoor Veerxx » Zo 01 Apr 2012, 13:27

Hoi allemaal!!

Ik had afgelopen vrijdag iets raars.
Ik was gewoon gezellig met een vriendin pannenkoeken aan het bakken.
toen keek ik om en zag ik opeens een soort "streepjesachtige" licht flitjes (maar heel klein) die zicht verplaatste. Ik probeerde ze nog te "vangen" en dacht eerst dat het gewoon een soort glitters waren die ergens vanaf waren gevallen. Maar toen keek ik naar de andere kant en toen waren ze daar weer opeens! ze verplaatsen zich een beetje. Ik vroeg aan die vriendin of zei het ook zag, maar die verklaarde me voor gek.
Minuut later was het weg.

Ik ben zelf HSP en voel stemmingen en dingen makkelijker aan. Maar ik heb nog nooit andere dingen "gezien". maar dit lag niet aan mijn ogen ofzo. Ik heb geen idee wat het kan zijn??
iemand enig idee??
is het iets medisch of ligt dat toch dat ik misschien iets kon zien wat anderen dus niet zagen? en wat zou het kunnen zijn?

Hopelijk herkend iemand het!

dorien
Lid

Re: minuut lang lichtgevende, glinsterende streepjes zien?

Ongelezen berichtdoor dorien » Zo 01 Apr 2012, 13:38

Hmm.
Ik herken het niet echt.
Ik (en andere mensen) hebben wel soms dat je sterretjes ziet. Als je snel opstaat bv.
Ik heb dat ook als ik keihard aan het vechten ben om niet te huilen en vet gespannen ben dan..
Er was een Tijd dat ik het ook gewoon zomaar had, mat niet uit waar ik mee bezig was. Gewoon sterretjes en vaag of niks zien daardoor. En duizelig.
Misschien is het een andere vorm.
Of gewoon even iets geks.
Of had je in fel licht gekeken..?
Ik dek niet dat je er nu al zorgen over hoeft te maken. :)
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

Veerxx
Lid

Ongelezen berichtdoor Veerxx » Zo 01 Apr 2012, 14:06

Bedankt voor je snelle reactie Dorien :)

Het voelde anders dan sterretjes zien.
Want ik was er wel helemaal bij, en er was ook geen fel ligt. Ik zag alles gewoon precies.. maar er waren dus van die lichtgevende strepen die zicht verplaatsen.
Ik was niet duizelig en ook niet moe, gespannend of geëmotineerd ofzo.
maar ik maak me ook geen zorgen hoor :)
vond het gewoon raar om te zien!en wil altijd voor alles een verklaring.

Atmosfeer
Moderator

Ongelezen berichtdoor Atmosfeer » Zo 01 Apr 2012, 16:10

Zie je heel veel van die glittertjes bij elkaar? Die zie ik ook wel eens, volgens mijn moeder is er dan een engel bij je :)
La vita rischierò per viverla di più

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Zo 01 Apr 2012, 16:12

Ik zie zelf altijd, en vooral als de zon schijnt, een soort doorzichtige friemeltjes en bolletjes. Ik kan ze gewoon volgen met mijn hoofd en ze bewegen alle kanten op. Langzaam en snel etc.
Glittertjes zie ik zelf niet.

Mij is verteld dat het energiebolletjes zijn. :)

Atmosfeer
Moderator

Ongelezen berichtdoor Atmosfeer » Zo 01 Apr 2012, 16:17

die doorzichtige dingen zie ik ook wel eens Daphne! Heb wel ooit eens gezocht wat het kon zijn, maar ik kon alleen medische verklaringen vinden. Dus ben ik weer wat wijzer ;)
La vita rischierò per viverla di più

Rosan
Lid

Ongelezen berichtdoor Rosan » Zo 01 Apr 2012, 18:49

Mij is ook verteld dat het energie is! Al noemde de healingtherapeute dat 'biofotonen'. Niet iedereen ziet ze! Vraag maar eens rond, zo terloops 'hee, zie jij ook wel eens van die goudkleurige lichtpuntjes in de lucht verspringen?' dat kan interessante antwoorden opleveren :P

Ze vertelde me ook: hoe meer je daarvan in je voedsel hebt, hoe beter (dan heeft het veel zonlicht gehad) en dat hebben wij HSP'ers juist nodig!

Verder... het 'is' er gewoon. Ik vind het prettig om er naar te kijken, daar word ik rustig van en meer in het hier en nu.
So enough of this terror, we deserve to know light and grow evermore lighter and lighter

sharonimus
Lid

Ongelezen berichtdoor sharonimus » Zo 01 Apr 2012, 18:55

Kan het geen visual snow zijn?

Ik weet niet of ik mag linken naar mijn eigen artikel, maar
http://www.xead.nl/visual-snow-en-float ... ird-things
hier kun je een voorbeeld zien. Ik zie zelf deze dingen, heb ze nooit gekoppeld aan HSP..
De dingen die ik zie zijn wel groter soms dan die op die plaatjes staan. Lichte, best grote bolletjes eigenlijk.

liesmoozie
Lid

Ongelezen berichtdoor liesmoozie » Zo 01 Apr 2012, 19:50

Ja dat heb ik ook! Af en toe zie ik van die puntjes of streepjes die lijken te bewegen. Ik heb het sneller als ik vermoeid ben of hoofdpijn heb. Maar soms ook zonder.
Die visual snow heb ik ook wat in het artikel staat. Nooit bij stil gestaan xD Maar dat heb ik als het wat donkerder/schemerig wordt. Heb er geen last van ofzo :P het is ook niet zo erg als op het plaatje :P

Mensen met migraine zien dat toch vaak ook bij een aanval? Die vlekjes/stipjes/streepjes?
A little butterfly tickles my tummy

dorien
Lid

Ongelezen berichtdoor dorien » Zo 01 Apr 2012, 20:16

Seriously.
Ik heb last van een troebel beeld. Geen idee waarom, en het is pas sinds een paar maand. Scherpte is niks mis mee, er zit gewoon een baasje over.
Ik heb nu een bril, dan gaat het wel goed. En heb ik ook minder last van hoofdpijn.
Misschien heeft het er een heel klein beetje mee te maken. Ach.. het is nu wel goed zo.
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

Twinkel
Lid

Ongelezen berichtdoor Twinkel » Zo 01 Apr 2012, 21:53

Je schijnt ook je eigen witte bloedcellen in je ogen te kunnen zien als witte bolletjes die heen en weer schieten (zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_field ... phenomenon). Ik zie die ook, maar ik vind het zelf ook vrij duidelijk dat die rondspringende friemeltjes zich allemaal op ongeveer dezelfde afstand lijken te bevinden (blijkbaar dus in je eigen oog).

En soms, tijdens het lezen van een boek ofzo, heb ik wel eens last van zo'n 'floatertje', zo'n draadje/doorzichtig/zwart dingetje wat op mijn oog lijkt te drijven en wat mee beweegd met mijn oogbewegingen. En die drijft dan steeds heel irritant naar dat plekje waar ik scherp zie en dan moet ik ff weg kijken, zodat ie weer wegdrijft :P

Overigens zie ik ook, als ik goed kijk, ontelbaar veel miniscule puntjes 'trillen' (eigenlijk zijn ze zo klein dat ik ze niet meer kan onderscheiden, het is meer een soort trillend veld wat ik zie), maakt niet uit waar ik kijk. Zie 't nu ook bijv nu ik erop let. Misschien dat dat dan wel energie is ofzo...
~~~

Veerxx
Lid

Ongelezen berichtdoor Veerxx » Ma 02 Apr 2012, 00:56

Wauw, bedankt voor jullie reacties allemaal!!
Al moet ik zeggen dat ik nu alsnog geen idee heb wat het is, haha.. ik denk dat het dan iets met energie te maken heeft!
Maar wat precies, pfoeei. geen idee!
Is het niet raar eigelijk dat ik dan nog nooit iets heb gezien wat andere niet zien,, en dat ik dat nu opeens wel zie??
Het lijkt het meest op glittertjes denk ik ja! want ik probeerde ze dus ook nog te vangen, haha ik dacht dat ze echt waren. Wird!

fairy-IfeelIT2
Moderator

Ongelezen berichtdoor fairy-IfeelIT2 » Ma 02 Apr 2012, 14:08

Om eens iets anders te zeggen, het kan ook best aan je ogen liggen hoor ;) Dat is een beetje lastig in te schatten aangezien we hier niet weten wat je precies gezien hebt. Ik zou zeggen, ga op je gevoel af, wat denk jij dat het is?
I Dare You To Move

Vita
Lid

Ongelezen berichtdoor Vita » Vr 06 Apr 2012, 13:17

Hoi Veerxx,

Ik heb dit ook wel vaker gehad.. in het begin vroeg ik me ook af of dat niet vreemd was of iets energie'achtigs, maar als ik er even objectief naar kijk is er maar 1 conclusie uit te trekken en dat is dat het komt door iets dat niet goed gaat in je ogen waarna ze zich weer herstellen.. Alsin: af en toe zie ik overal lichtjes verschijnen en dingen schitteren en hoeveel ik ook beweeg al die glinsterende deeltjes/felle deeltjes blijven er en zijn inderdaad weg na ongeveer een halve tot hele minuut. Mijn moeder had hier ook last van ( en nog veel erger: zij kan af en toe helemaal niet zien of alleen wazig zien) en we zijn langsgeweest bij de oogarts daarvoor. Met het oog zelf bleek niets mis te zijn, maar de oogarts gaf aan dat zowel haar ogen als mijn ogen vrij droog zijn doordat er niet genoeg / niet vaak genoeg traanvocht ververst wordt. Hiervoor hebben wij oogdruppels gekregen. Het lag niet aan een aandoening of iets dergelijks maar enkel aan te weinig traanvocht / te droge ogen. Als oogdruppels niet hielpen zou het iets te maken hebben met de zenuwcellen bij de ogen ( maar dit is vrij onwaarschijnlijk). Sinds kort gebruik ik oogdruppels en ze werken uitstekend, dus ik raad je aan ook naar een oogarts te gaan of zelf oogdruppels te regelen.

De oogdruppels die ik gebruik heten: "tears naturale" - eyedrops solution. Het actieve bestandsdeel ervan is: "benzalkoniumchloride" Een ander opschrift zegt "duratears" ( ik ga ervanuit dat tears naturale het bedrijf is en duratears dit product?)

Overigens lag ik ook iets van iemand die opmerkte deeltjes te zien als hij/zij in de zon keek, ook vaak voorkomend geloof ik, aangezien de zon de stofdeeltjes die rondzwerven in de lucht om je heen verlicht en je die veel sneller opmerkt dan.

In ieder geval veel succes!

xx

Veerxx
Lid

Ongelezen berichtdoor Veerxx » Vr 13 Apr 2012, 23:46

Bedankt vita!!

jaa misschien had ik gewoon even droge ogen of ik weet iet wat. Het was ook maar één keer.
Dus ik ga er maar pas verder over na denken als het nog een keer is. Denk dat het inderdaad gewoon aan mijn ogen lag dan ofzo!

Terug naar “Hooggevoeligheid”