Autisme, Asperger, ADHD, allemaal stickertjes.

In het algemeen.
dorien
Lid

Re: Autisme, Asperger, ADHD, allemaal stickertjes.

Ongelezen berichtdoor dorien » Zo 15 Apr 2012, 14:18

Ik heb mezelf de laatste tijd vaak een stickertje opgeplakt, merk ik.
Om aan anderen te laten zien wie ik ben. Prettig om het concreet uit te kunnen leggen. Ik probeer de stickertjes wel gelijk weer van me af te krabben. :p.
Lukte bij mijn vriendinnen gelijk.
Bij mijn mentor ligt het nog een beetje ongemakkelijk.. maar ik krijg m er wel vanaf. :D.
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

dorien
Lid

Ongelezen berichtdoor dorien » Vr 20 Apr 2012, 16:11

Wat vinden jullie ervan om een kind van 5, 3 of niet eens 1 jaar al te bestickeren met hooggevoelig.?
Persoonlijk vind ik het iets te enthousiast om dan al te zeggen van: deze kinderen zijn hooggevoelig. :shock:
Dat lijkt me ook niet lekker in je eigen opvoeding. Zo van: je bent dit. dan heb je denk ik niet eens de kans om te laten zien dat het misschien wel helemaal niet zo is. Dan wordt het je volgensmij aangepraat.
Hoewel duidelijkheid natuurlijk wel belangrijk is. Maar zo vroeg.? :?
Ik las het ergens en ik schrok er een beetje van.
wat vinden jullie.?
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

Atmosfeer
Moderator

Ongelezen berichtdoor Atmosfeer » Vr 20 Apr 2012, 17:34

Soms zie ik kinderen en dan is het gewoon zo overduidelijk een HSPtje :) Er vanf kom je over het algemeen toch niet, dus als het zeker is kun je het maar weten. Hoe vroeger je er mee on leert gaan des te beter lijkt mij
La vita rischierò per viverla di più

HSPER
Lid

Ongelezen berichtdoor HSPER » Za 21 Apr 2012, 20:28

Het is misschien jong, maar hoe eerder je het weet hoe sneller je er mee om leert gaan denk ik. En ook als ouder zijnde kan je er meer rekening mee houden. Ik merk het op mijn stageschool ook. Er is een jongetje in de klas en hij huilt om de kleinste dingetjesen ik herken mezelf erin:p. Zijn vriendje werd uitgekozen om met een meisje bij de deur te staan, en dat jongetje helemaal in tranen omdat hij niet met zijn vriendje kon lopen, hij dacht dat zijn vriendje niet met hem samen wilde lopen. Verder tijdens de verjaardag van een meisje werd er hard hieperdepiep hoera gezongen, dat jochie zat met zijn handen voor zijn oren. Verder is hij erg creatief en het lijkt een rustig verlegen jongetje. Ik weet voor 99% zeker dat hij een hsptje is. Ik denk dat het goed is dat vooral de ouders weten dat het kind een hsptje is zodat ze het kind in bescherming nemen voor bepaalde dingen maar ze moeten het kind ook leren hoe hij zich af kan sluiten voor gevoelens enz. Ik denk dat het juist goed is als je daar vroeg achter komt. Je hoeft de term hsp trouwens niet te benoemen. Als ouders maar opmerken dat het kind gevoeliger is dan anderen.

Terug naar “Hooggevoeligheid”