Hsp, Asperger, weet het niet meer...

In het algemeen.
EskeGirl
Lid

Hsp, Asperger, weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor EskeGirl » Wo 15 Feb 2012, 18:59

Heyhey,

Ik ben ervan overtuigd dat ik een HSP ben, maar ik heb ook heel veel autistische trekjes. Ik word binnenkort opnieuw getest... Eigenlijk herken ik in mijzelf het profiel van Asperger en ook van NLD, maar dan dat ik wél gevoelens kan zien, overnemen, meevoelen en lichaamstaal kan lezen.
Wie heeft hier meer ervaring mee? Op internet word ik overspoeld door informatie, en hoewel ik binnenkort opnieuw getest word, ben ik zo benieuwd...

Wie weet hier meer over?
If you are lucky enough to be different, don't ever try to change it

fairy-IfeelIT2
Moderator

Re: Hsp, Asperger, weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor fairy-IfeelIT2 » Vr 24 Feb 2012, 13:45

Ik ben een PDD-NOS'er (dus ik heb ook veel van Asperger weg) en ik ben ook een hooggevoelig persoon (al zeg ik het zelf dan :P ) Voor mij liggen de twee dingen enerzijds heel dicht bij elkaar maar anderzijds ook he-le-maal niet. Het is voor mij ook erg lastig om mensen uit te leggen waar ze op moeten letten als ze omgaan met mij aangezien ik in de ene situatie wel last heb van mijn pdd-nos en in de andere situatie juist niet omdat mijn hsp dan compenseert. Wat belangrijk is dat je jezelf niet gaat omschrijven in termen, jij bent wie je bent. De labeltjes zijn alleen handig in bepaalde situaties, leer wanneer je ze kan toepassen en wanneer ze niet van toepassing zijn. Leer jezelf kennen, je bent een gecompliceerd persoon net als ieder ander, ontdek voor jezelf wat jouw trekjes zijn ;)

een voorbeeldje, als mensen verdrietig zijn leef ik erg met ze mee en kan ik ze goed troosten terwijl over het algemeen juist heel veel moeite heb met sociaal contact. Lastig om mensen duidelijk te maken wanneer je het nou wel kan en wanneer niet :P Maar zolang jij het zelf maar weet, dat is het belangrijkste, dat jij jezelf kent!

Succes ermee :)
I Dare You To Move

xStrawberry
Lid

Ongelezen berichtdoor xStrawberry » Za 10 Mar 2012, 17:11

Mijn verzorgingsdocente zegt altijd: wij mensen plakken op iedereen stickertjes. ADHD, Autisme.. Die kinderen hebben geen stoornis, maar zijn gewoon heel gevoelig.
There is nothing wrong with loving who you are, cause he made you perfect babe! - Born this way, Lady GaGa

EskeGirl
Lid

Ongelezen berichtdoor EskeGirl » Zo 11 Mar 2012, 08:49

We plakken inderdaad veel stikkertjes...
Maar voor mij is het handig om getest te worden, omdat we dan makkelijker hulp kunnen krijgen met school enzo, hoewel ik nu vooral problemen heb met de overprikkeling...
If you are lucky enough to be different, don't ever try to change it

Terug naar “Hooggevoeligheid”