Medicatie

In het algemeen.

Medicatie

Ongelezen berichtdoor Atmosfeer » ma 09 mei 2011, 13:24

Hoe zit het bij jullie en medicatie? Ikzelf probeer medicijnen zo vaak mogelijk te vermijden, maar soms kan je niet anders. En dan heb ik eigenlijk altijd bijwerkingen. Zo nu ook en niet te zuinig...Ben goed ziek.
Ik lees op advies van de dokter de bijwerkingen in de bijsluiter al niet meer (want je hebt jezelf dingen zo aangepraat) maar goed dat is het hem dus ook niet. Ik heb wel ooit gelezen dat medicatie bij HSP's harder pakt dan bij niet HSP's, wat ook best logisch klinkt eigenlijk. Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
La vita rischierò per viverla di più
Atmosfeer
Moderator

Re: Medicatie

Ongelezen berichtdoor lottesun » ma 09 mei 2011, 16:48

Nou, ik heb eigenlijk nooit 'echte' zware medicatie gehad.
Mijn vader is homeopatisch arts, en ik heb kruidendruppels die me - simpel gezegd - wat afsluiten en energie geven. Ook heb ik andere druppels voor als ik 'uitga' die mij wat meer afsluiten voor alles. Op die laatse reageer ik best sterk, zeker aangezien het héél erg verdund is en gewoon bloemextracten zijn is dat best vreemd. Ik moet daar wel voorzichtig mee zijn, want als ik teveel neem dan voel ik me juist té afgesloten en dat vind ik zeer onprettig. Ik denk dat ik wel heel sterk zal reageren op zwaardere medicijnen.

Verder heb ik in m'n leven heel veel paracetamol gehad en dat werkt nu niet meer zo goed. Nu heb ik asperien en dat werkt wel erg snel en goed.
"We'll always be outlaws, mate," said the cowboy to his horse.
lottesun
Lid

Ongelezen berichtdoor Eef » ma 09 mei 2011, 17:41

Ik heb ook nooit echt zware medicatie gehad ofzo..
Paracetamol werkt bij mij inderdaad ook niet meer, zal het wel teveel geslikt hebben. Maar ibuprofen enzo dat werkt wel heel goed bij mij!
Ook heb ik 1 keer melatonine geslikt, alleen dat werkte niet echt ..
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn"
Eef
Lid

Ongelezen berichtdoor Esther » ma 09 mei 2011, 17:55

Ik had dus de pil gehad en dat was geen succes helaas. Die pil had me behoorlijk depressief gemaakt. Verder slik ik nauwelijks medicijnen, behalve een paracetamol of een slaappil als ik weer niet kan slapen.

Maar heel veel sterkte!
Sancta Terra
Esther
Lid

Ongelezen berichtdoor liesmoozie » ma 09 mei 2011, 18:06

Ik heb ook nog nooit echt zware medicatie gehad
Paracetamol werkt bij mij nog wel, maar als ik echt hele erge hoofdpijn ofzo heb neem ik ibuprofen, dan werkt een molletje ook niet meer
Ik heb ook een jaar prozac (volgens mij heette het zo, het was iig antidepressiva) gehad, je zou er duf van worden, maar als ik het s'avonds nam kon ik juist niet slapen. Verder had ik daar geen bijwerkingen ofzo van.
En melatonine werkt bij mij wel, neem het de laatste tijd zelfs elke dag omdat ik niet goed slaap, er zitten daar ook kruiden bij.
En ik slik de pil, merk er niets van opzich, kan die je echt depressief maken? :?
A little butterfly tickles my tummy
liesmoozie
Lid

Ongelezen berichtdoor Esther » ma 09 mei 2011, 19:01

Als je er gevoelig voor bent wel.
Sancta Terra
Esther
Lid

Ongelezen berichtdoor HSPER » di 10 mei 2011, 15:36

Ik ben wel gevoelig voor medicatie. Ik kreeg paracetamol codaïne, toen mijn verstandskiezen werden getrokken. Na één keer dat te hebben ingenomen werd ik al helemaal duizelig en kon ik amper nog lopen, dus met die troep ben ik toen ook gelijk gestopt.. Ik heb nogal veel last van stress tijdens mijn examens enzo, dus dan neem ik wel eens valdispert rust in, daar kan ik gelukkig nog wel tegen, maar later had ik een andere valdispert genomen die wat sterker zou zijn maar wat mijn concentratie niet zou verminderen, maar toen werd ik ook helemaal duizelig enzo, dus die neem ik ook niet meer inxD..
Tegen gewone paracetomal kan ik gelukkig wel:)! Maar ik slik het liefst geen medicijnen.. Maar tijdens mijn examens neem ik wel die valdispert rust in omdat ik anders mezelf helemaal gek maak van de stress:p.
HSPER
Lid

Ongelezen berichtdoor Maudieee » di 10 mei 2011, 16:18

Als ik ziek ben, of mezelf ziek voel, reageer ik helemaal niet gevoelig op bijvoorbeeld paracetamol, en dan helpt het ook wel. Maar als ik niet ziek ben gebruik ik nooit paracetamol omdat ik er dan niet tegen kan.
En verder gebruik ik een of andere zalf voor mijn mond, omdat ik heel veel ontstekingen heb, en een spoeling voor in mijn mond, omdat ik daar ook veel ontstekingen heb. Daar kan ik ook wel tegen.
Maar echt zware medicatie gebruik ik niet.
Maudieee
Lid

Ongelezen berichtdoor super natural » di 10 mei 2011, 18:14

Ik heb nooit echt zware medicatie gehad. Nouja ik heb wel ooit een operatie gehad en toen zal ik natuurlijk wel wat morfine gehad hebben, maar dat is voor alle mensen zwaar. Paracetamols en zo neem ik eigenlijk nooit meer. Gewoon omdat ik zo weinig mogelijk rotzooi in mn lijf wil.
Wel slik ik de pil. In principe heb ik daar nooit veel klachten van gekregen, maar in het begin werd ik na iedere eerste pil van de reeks misselijk en moest dan ook overgeven. Daar had mn lichaam blijkbaar toch niet zo veel zin in.
To conquer whatever challenges me
super natural
Lid

Ongelezen berichtdoor Maudieee » di 10 mei 2011, 19:03

:P Nu je het hebt over morfine, ik heb ooit een operatie gehad (ik was 11 ofzoiets) en toen werd ik wakker na de operatie, maar ik had veel pijn dus ik moest weer in slaap gebracht worden, en hoeveel vloeistof de verpleegster er ook bij deed, ik viel niet in slaap. Ik moest echt zelf gaan liggen en proberen te slapen anders lukte het niet, daar reageerde ik dus totaal niet op, op dat moment
Maudieee
Lid

Ongelezen berichtdoor Buddy » wo 11 mei 2011, 22:16

ik haat medicijnen allemaal troep
aleen paracetamol en een antibiotica is wel goed !
Anderen begrijpen is Kennis .. jezelf begrijpen is verlichting
Buddy
Lid

Ongelezen berichtdoor Atmosfeer » do 12 mei 2011, 21:09

Sow wat een rij reacties :shock:
Dank jullie wel :)
La vita rischierò per viverla di più
Atmosfeer
Moderator

Ongelezen berichtdoor Pathos » zo 15 mei 2011, 21:01

Tja, preventie is beter dan genezing, maar soms ontkom je er niet aan...
En daarbij, ik doe liever een dagje rustig aan dan dat ik me vol ga stoppen met allerlei pepmiddelen. Hoewel je daar soms ook niet aan ontkomt...
Nosce te ipsum
Leer jezelf kennen
Pathos
Lid

Ongelezen berichtdoor ElBlom » di 25 dec 2012, 16:18

Het is al een tijd geleden dat iemand heeft gereageerd op dit item maar ik wil er nog even op reageren. Vooral een vraag stellen .. Heeft er iemand ervaring met medicijnen om 'hsp-zijn' te onderdrukken en/of om angsten te onderdrukken?
ElBlom
Lid

Ongelezen berichtdoor HSPER » wo 26 dec 2012, 03:07

Ik heb er over nagedacht.. Maar door het gebruiken van medicatie kan het zo zijn dat je helemaal geen emotie meer toont.. En je eigenschap zal minder of niet meer aanwezig zijn.. Het is maar de vraag of je dat wilt.. Ik denk persoonlijk dat je goed met de eigenschap kan leven als je er mee om leert gaan.. Dat kost veel tijd en energie, maar ik denk dat het de moeite waard is..
HSPER
Lid

Keer terug naar Hooggevoeligheid