Aanvallen ?

In het algemeen.

Aanvallen ?

Berichtdoor AHD » 12 maart 2010, 21:45

Hi,

Ik ben een jongen van 24, met (momenteel) de diagnose mcdd en schizofrenie. En een van m'n klachten is dat ik een goed gehoord heb, zo kan ik in drukte een nageltje van m'n pink op de grond horen vallen. En vandaag was ik bij m'n psychiater en die zij dat dit hypersensitief heet. Dus ik heb dit ingetypt op Google en kwam toen o.a. op deze site. En nu is m'n vraag, ik heb soms plotselinge aanvallen, zo eens in de week. Ik moet dan huilen en heb een raar gevoel op m'n borst, alsof er een ijspegel in prikt en ik voel me dan raar, net of ik droom. Het is geen angst/paniek (aanval), want ik weet hoe dit voelt. Zijn er meer mensen die dit hebben en hebben jullie tips, hoe ik beter met m'n klachten om kan gaan, enz? Alles is welkom. En kunnen deze aanvallen ook bij hypersensitief horen? Ik slik trouwens 12,5mg. Zyprexa per dag. Ik hoop dat jullie zsm op dit topic reageren.

Gr,
AHD None specified

Re: Aanvallen ?

Berichtdoor Argh » 13 maart 2010, 16:51

Hoi AHD,

Welkom op het forum!

De aanvallen die je beschrijft en het gevoel op je borst, klinkt mij bekend in de oren. Het is denk ik een geval van overprikkeling en dat hoort inderdaad bij hypersensitiviteit. Misschien pik jij ook gemakkelijk stemmingen van anderen op. Merk je bijvoorbeeld dat je je niet prettig voelt in de buurt van een boos of verdrietig iemand?

Jezelf genoeg rust geven en je grenzen in de gaten houden zijn belangrijk om zulke aanvallen te voorkomen, maar altijd helemaal voorkomen is denk ik niet mogelijk. Als je zo'n aanval hebt, kun je proberen in een prikkelarme ruimte te zitten of liggen. Dus zonder al te veel licht of geluid.

Hopelijk heb je hier iets aan.
"Oh, why don't I just pull over?"
leveningedachten.blogspot.com
Argh Male

Keer terug naar Hooggevoeligheid