Stemmingen aanvoelen vind ik wel lastig. Mensen doen zich vaak anders voor dan ze zich werkelijk voelen, maar door echt stemmingen aan te voelen kan je misschien door die maskers heen kijken? interessant
Mik schreef:Hallo,
Nou ik herken jouw verhaal helemaal in de mijne!Ik heb ook overal moeite mee, vriendschappen ' maken' , en onderhouden, oogcontact omdat ik inderdaad daar ook teveel over nadenk. Ik denk zelfs voor die ander na. Laat ik maar niet te veel kijken want anders denkt ze dit nog of dat nog..en dan..
Of als ik in een Supermarkt loop, dan zie ik mijzelf daar heel bewust lopen alsof iedereen dat ook weet dat ik daar ben. Morgen moet ik naar een cursus toe. Ik vind het vreselijk omdat ik mij nu al druk en zenuwachtig maak hoe ik me daar moet voorstellen wanneer iedereen naar mij kijkt. En dan wordt ik weer verlegen en krijg ik een brok in mijn keel. Ik ben dan de hele tijd bezig met mijn houding en met mijn gespannenheid. Zodat ik als de cursus afgelopen is helemaal kapot ben en down en verdrietig enz. Vreselijk wat een drama' s met mijzelf.
Ik ben bijvoorbeeld nu alleen thuis en daar voel ik mij heerlijk bij. Maar als er straks weer iemand binnen komt dan weet ik dat al dat gedoe weer gaat beginnen.
groetjes Mik

Haai,
Weetje, ik zit nu al een hele lange tijd bij een psycholoog vanwege mijn sociale angst.
Zei verteld mij ook altijd dat ik me op de taak moet concentreren, en niet op mijzelf.
Ik durf ook geen winkel in of zoiets, nu begint dat wel langzaam te komen, (eindelijk!)
ze geeft me verschillende tips waardoor ik nu makkelijker aan mijn taak kan denken.
Want zodra je gedachte bij de taak ligt kún je niet eens meer na denken hoe je er bij loopt,
en of je wel normaal loopt, normaal ademt en dat soort dingen (ik weet niet hoe erg bij jou het probleem is)
Dus, als je wat tips wil ofzo, of iedeën, dan hoor ik het wel!
Liefs, -M.
Mik schreef:Haai,
Weetje, ik zit nu al een hele lange tijd bij een psycholoog vanwege mijn sociale angst.
Zei verteld mij ook altijd dat ik me op de taak moet concentreren, en niet op mijzelf.
Ik durf ook geen winkel in of zoiets, nu begint dat wel langzaam te komen, (eindelijk!)
ze geeft me verschillende tips waardoor ik nu makkelijker aan mijn taak kan denken.
Want zodra je gedachte bij de taak ligt kún je niet eens meer na denken hoe je er bij loopt,
en of je wel normaal loopt, normaal ademt en dat soort dingen (ik weet niet hoe erg bij jou het probleem is)
Dus, als je wat tips wil ofzo, of iedeën, dan hoor ik het wel!
Liefs, -M.
Hoi M,
Ja ik zou graag wat tips wilen krijgen van je. Het is bij mij wel erg vind ik zelf. Ik ben inderdaad overal mee bezig op zo' n moment...hoe ik kijk, mijn gezichtuitdrukking, of het niet te chagerijnig is, mijn ademhaling, hoe ik loop...pffft..te veel. En vaak maak ik me ook nog eens van te voren druk over bekende mensen die ik eventueel nog tegen kan komen. Want dan voel i k me al niet pretiig in een supermarkt en als er dan plotseling mij iemand aanspreekt kan ik heel erg schrikken. Dan wordt ik verlegen en voel ik mij zo ongemakkeijk. Ik probeer dan heel erg mijn best te doen om dat niet te laten merken. En als het gesprek dan voorbij is voel ik me heel erg rot. Dan loop ik weer daarover te piekeren. Wat een gedoe!
gr. Mik
_tcm4-375247.jpg)
misschien vond je het juist wel moeilijker omdat je er op lette :']
net als ademen, of lopen. als je er niet bij na denkt gaat het heel gemakkelijk maar als je er wel bij na denkt ga je raar doen. :']
Keer terug naar Hooggevoeligheid
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten