Schoolreis

Voor alles wat niet direct met hooggevoeligheid te maken heeft.
Lien
Lid

Schoolreis

Ongelezen berichtdoor Lien » Zo 23 Mar 2014, 22:56

Hallo allemaal

Binnen 1week vertrek ik weer op schoolreis voor 4 dagen en ik vind dat echt niet leuk. Ik denk veel aan thuis en word daar echt super verdrietig van. Ik wil me goed voelen deze keer, dus heeft er iemand tips voor mij?

Danku :)

dorien
Lid

Re: Schoolreis

Ongelezen berichtdoor dorien » Ma 24 Mar 2014, 01:18

Waar ga je heen.? Heb je al uitgezocht hoe het daar is, wat je daar gaat doen enz.

Geniet juist van het daar zijn, nieuwe energie, nieuwe dingen, gezellig samenzijn.
Je bent op dat moment daar, en daar kun je van genieten. er is geen reden om aan thuis te denken, daar ben je na 4 dagen toch weer.?
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Ma 24 Mar 2014, 15:47

Heey lien
ik herken super hard wat je zegt, schoolreis is ook echt niet leuk voor mij ! en dat voor 5 of 6 dagen, vorig jaar gingen we helemaal naar Rome en ik werd angstig omdat ik me zo alleen voelde en ver weg van huis. maar omdat ik wist dat ik er nu eenmaal toch was heb er het beste van gemaakt en dat was ook het beste wat ik kon doen :) achteraf gezien was het niet zoon leuke reis voor me maar de laatste 2 dagen heb ik me echt geamuseerd en je probeert je niet teveel zorgen te maken. Hier zijn mijn tips voor jou:
- aanvaard de situatie en heb hem lief
- ben je overprikkeld ? heb je overprikkeling lief, het is nu een deel van jou.
- als je 4 dagen te lang vind denk dan 'nog 1 keer slapen en dan gaan we naar huis', geloof het en de volgende dag zeg je het opnieuw tot het uiteindelijk zo is. je speelt een spelletje met de tijd ;) (dat deed ik toch elke dag)
- neem dingen mee die je kunnen helpen op momenten dat je overprikkeld bent of moe of angstig. muziek die je rustig maakt, een mooie gedachte, medicijnen, knuffel,...
- geniet van al het nieuwe, het avontuur, de sfeer, de kans om mensen te leren kennen (wat dorien zei) dat lijd je ook af van wat je verdrietig maakt
- bedenk dat er veel ergere dingen zijn in het leven en dat het niet iets heel raar is maar dat je gewoon lekker op vakantie bent met je vrienden :) heel normaal. het had ook voor een hele week kunnen zijn en nog veel verder weg!
- en licht misschien iemand in op voorhand die af weet van je mogelijke heimwee zodat je er niet alleen mee zit en er met iemand over kan praten als je dat wilt.

vraag nog maar iets als je wilt, hopelijk heb je er iets aan :) en het gaat gewoon tof worden !

Lien
Lid

Ongelezen berichtdoor Lien » Ma 24 Mar 2014, 17:13

Ik ga naar Parijs. We gaan musea bezoeken, naar de Eiffeltoren, Louvre enz. En ja dat is wel waar, maar op het moment zelf lijkt het alsof het eeuwig duurt voor ik naar huis ga :)
@ Astrid, echt bedankt voor je goede tips, ze gaan me zeker helpen en ik zal eraan denken,ik laat nog wel weten hoe het geweest is :)

Shimara
Lid

Ongelezen berichtdoor Shimara » Ma 24 Mar 2014, 21:01

neem anders iets kleins, vertrouwds mee van thuis. iets waar je een goed gevoel van krijgt. dat kun je erbij pakken als je het even lastig hebt. muziek is inderdaad ook een goede.

en musea vind ik zelf erg leuk en vaak ook wel fijne plekken. probeer de positieve puntjes te vinden in de dingen die jullie gaan doen en waar je vrije keuze hebt, dat ook te benutten. bijvoorbeeld zoek een goed plekje in de bus en probeer die te krijgen, al dan niet door te vragen. (ik zat van het weekend in de trein en er zou een vrouw met patat naast mij komen zitten en haar man daarnaast. ik was misselijk heb gewoon gevraagd of ze wilden omdraaien zodat ik minder van die lucht binnenkreeg waar ik alleen maar misselijker van werd en ze deden het) beetje slijmen daarbij kan geen kwaad( zou het echt superfijn vinden als ik hier mocht zitten en als ze t dan doen: super dankjewel!!) ook met kamerverdeling enzo, goed voor jezelf kiezen waar kan.

(en het wordt gerust leuk hoor, al weet je dat nog niet, geloof erin dat t leuk wordt)
Takk..

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Ma 24 Mar 2014, 21:23

btw parijs is super ! ;) geniet er van ! en ja laat ons weten hoe het is gegaan x

Lien
Lid

Ongelezen berichtdoor Lien » Ma 24 Mar 2014, 21:28

Dankje Shimara zal ik zeker doen :D

Lien
Lid

Ongelezen berichtdoor Lien » Vr 04 Apr 2014, 21:27

Het was geweldig leuk!! Mede dankzij jullie tips :) super bedankt!
Groetjes!

Shimara
Lid

Ongelezen berichtdoor Shimara » Vr 04 Apr 2014, 23:37

Goed zo! Niet vergeten nu he wat er positief was en hoe je eventueel minder leuke dingen hebt opgelost. Schrijf het eventueel voor jezelf even op :)
Takk..

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Za 05 Apr 2014, 14:04

hee super ! ben blij dat je een leuke tijd had :)

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Zo 13 Apr 2014, 22:03

Ik ben vrijdag teruggekomen van een weekje Engeland met school, was erg leuk en gezellig. Werd me soms wel ff te veel door alle indrukken, maar dan ging ik gwn met oortjes in muziek luisteren in de bus of in bed. Ging dus helemaal top en was geweldige week, allemaal mensen nog beter leren kennen enzo:)
Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad Astrid en Lien!
Here is a smile to make your day :D

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Zo 13 Apr 2014, 22:04

Ow wacht Astrid jij was niet onlangs zie ik nu;p maar wel leuk dat het toen geweldig was!:)

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Ma 14 Apr 2014, 15:40

hihi geeft niks ;)

Lien
Lid

Ongelezen berichtdoor Lien » Di 15 Apr 2014, 20:24

Blij dat het jou ook gelukt is :) Engeland lijkt me ook wel geweldig!

SanderEngel
Lid

Ongelezen berichtdoor SanderEngel » Di 15 Apr 2014, 21:40

Is het ook, zaten in gastgezin en hebben het gelukkig getroffen bij wie we zaten:) We zijn beide weer een leuke ervaring rijker:)

Terug naar “100% off topic”