lucid dreaming

Voor alles wat niet direct met hooggevoeligheid te maken heeft.
Anthony
Lid

lucid dreaming

Ongelezen berichtdoor Anthony » Vr 28 Jun 2013, 15:32

Heeft iemand wat ervaring met lucid dreaming?

super natural
Lid

Re: lucid dreaming

Ongelezen berichtdoor super natural » Vr 28 Jun 2013, 18:03

Niet echt. Eén of twee keer meegemaakt dat ik echt bewust was dat ik droomde, maar heb dat nooit met opzet kunnen doen. En ben ook niet verder gekomen dan bewust zijn van en ervoor kiezen om wakker te worden. Ik heb nog nooit bewust kunnen besluiten dat ik iets ging doen of zo.
To conquer whatever challenges me

stadru
Lid

Ongelezen berichtdoor stadru » Vr 28 Jun 2013, 23:26

Ik ben bezig met leren :)
Truukjes om tijdens je droom plots te weten dat je droomt aanleren, en droomdagboek bijhouden,
joep joep, ik hoop dat het binnenkort begint te lukken!

Shimara
Lid

Ongelezen berichtdoor Shimara » Do 04 Jul 2013, 11:29

ja al eb ik ht al jaren niet meer gehad. maar dan wel de laag lucide dromen. hoog lucide dat dan weer niet.
Takk..

Esther
Lid

Ongelezen berichtdoor Esther » Do 04 Jul 2013, 11:41

1x maar toen ik klein was.
Sancta Terra

Rosan
Lid

Ongelezen berichtdoor Rosan » Do 04 Jul 2013, 21:54

Ah, dus er is ook een verschil tussen laag lucide en hoog lucide :) Wat is het verschil? Ik heb regelmatig dromen dat ik wel kan beslissen waar ik naartoe wil met de droom, maar niet besef dat ik wakker ben.
So enough of this terror, we deserve to know light and grow evermore lighter and lighter

Shimara
Lid

Ongelezen berichtdoor Shimara » Vr 12 Jul 2013, 17:52

Hoog lucide is dat je echt compleet je eigen droom kan bouwen of dat voor een groot deel kan doen. Laag lucide kun je alleen een beslissing maken van ik ga nu links of recht, of ik doe het of ik doe het niet. Dan zie je wel de gevolgen van de keuze maar echt heel vrij ben je niet
Takk..

Rosan
Lid

Ongelezen berichtdoor Rosan » Vr 12 Jul 2013, 18:21

Oké, dank je :) Ik dacht er vandaag nog aan dat ik niet een antwoord op mijn vraag over lucide dromen had gekregen, en ziehier :D
Dan droom ik idd laag lucide. Ik kan inderdaad reageren op wat er gebeurt, en dan vervolgens een andere richting inslaan als het me niet zint :)
So enough of this terror, we deserve to know light and grow evermore lighter and lighter

Shimara
Lid

Ongelezen berichtdoor Shimara » Vr 12 Jul 2013, 20:01

Ik heb t de laatste tijd erg druk gehad en ik vergeet vaak hier te kijken al vind ik et wel leuk
Takk..

Cullie
Lid

Ongelezen berichtdoor Cullie » Vr 27 Jun 2014, 17:57

Dat ik dit topic nu pas zie :o
lucide dromen zijn wel mijn ding, ik vind het erg leuk :mrgreen:. Heeft iemand anders hier ook soms lucide dromen? Ik moest met mijn homeopaat dromen delen en hij zei dat lucide dromen ook een kenmerk is van hooggevoeligheid..
droom je?

Shimara
Lid

Ongelezen berichtdoor Shimara » Za 28 Jun 2014, 19:30

Lang geleden zoals ik al schreef. Ik vind het jammer dat t niet meer gebeurt. Al kun je t wel trainen zegt men.

Laatst had ik wel een voor 80% voorspellend droom
Takk..

Cullie
Lid

Ongelezen berichtdoor Cullie » Za 28 Jun 2014, 21:34

Ja, je kan het inderdaad trainen, maar het is denk ik ook deels "aanleg". Waarover ging die droom dan Shimara?
Ik had het pas heel klein, toen zag ik een simpel tekeningetje van een poppetje en een paar dagen later tekende een vriend van me dat poppetje bij Pictionary ;)
droom je?

Astrid
Lid

Ongelezen berichtdoor Astrid » Zo 29 Jun 2014, 10:43

he wow ik heb soms wel zo momenten dat ik het gevoel heb dat het geen dejavu is maar dat ik het al onlangs eens gedroomd heb! maar niet zo duidelijk als jij met dat poppetje

Ik had eergisteren een zalige lucide droom :D
ik had vervoer nodig maar ik vond niemand om mee te rijden waardoor ik een contract sloot met een heks, ik mocht meerijden in haar busje. Ik probeerde te studeren maar ze leidde me heel de tijd af en toen werd ze pas echt eng. Ze was zo groot en had van die verschrikkelijke lange zwarte nagels die ze in mijn wang duwde. Ik werd bang en plots werd ik me bewust 'ik kan mijn droom zelf beslissen...' dus ik neem die heks bij haar kraag en gooi haar uit het raam haha ik kruip achter het stuur en dat busje besturen was zoo echt! de weg was heel smal en ik bedacht, stel dat er nu een tegenligger afkomt heb ik een probleem dus ik wil dat de weg breder word. even later word de weg breed genoeg voor 2 auto's ;)
Ik was daar in die droom en ik wist niet waar ik naartoe ging. Ik reed een soort frans dropje binnen en op een gegeven moment heb ik het gevoel dat ik moet stoppen.
Ik sta voor een schattig klein huisje en er komt een zwarte man naar buiten. Ik mocht mijn busje achter een boom parkeren en ik was omringt door vriendelijke mensen :) dan liet ik de controle over de droom los omdat ik wist dat ik veilig was, Ik mocht daar blijven logeren en daarna werd het allemaal wat onduidelijker en onbewuster.

Shimara
Lid

Ongelezen berichtdoor Shimara » Ma 30 Jun 2014, 10:25

Dat ik voor mijn 1 op 1 gesprektolktentamen een 5 zou krijgen. Ik zat er niet lekker in en de hele klas keek toe.

Nu had niet de hele klas gekeken maar had wel een 5 en t ging niet lekker
Takk..

Terug naar “100% off topic”