Materialisme

Voor alles wat niet direct met hooggevoeligheid te maken heeft.
Buddy
Lid

Materialisme

Ongelezen berichtdoor Buddy » Do 28 Mar 2013, 18:51

Anderen begrijpen is Kennis .. jezelf begrijpen is verlichting

Shimara
Lid

Re: Materialisme

Ongelezen berichtdoor Shimara » Zo 12 Mei 2013, 14:42

heb meteen mn minilaptop op marktplaats gedumpt :P
Takk..

Vera
Lid

Ongelezen berichtdoor Vera » Zo 12 Mei 2013, 15:32

Hebben jullie soms ook moeite om bezittingen weg te gooien? Ik kan soms echt niets weggooien!
I believe the past shapes us in what we are today!

Birgitta
Lid

Ongelezen berichtdoor Birgitta » Zo 12 Mei 2013, 17:16

Bij mij was het juist andersom, toen ik eenmaal ' de smaak te pakken had' bleef ik spulletjes weg gooien. Een soort opruim woede:p mss is dat ook wel een hsp ding, als we eenmaal met iets bezig zijn kunnen we ons er helemaal in verliezen.

Maar minimalisme is wel beter voor de geest ja, dat heb ik wel gemerkt, toen ik zo ijverig bezig was met spulletjes weg doen. Geeft echt een bevrijdend gevoel!
I don't wanna stay in love with my sorrow, i'm gonna let it go.

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Zo 19 Mei 2013, 10:09

Ik ben materialistisch ingesteld, althans, ik heb echt moeite met spullen weggooien want stel dat ik het nog nodig heb? Vaak blijkt ook dat als besloten heb iets weg te gooien ik het niet veel later tóch nodig had gehad. Volgens mij heb ik dat een beetje erg overgenomen van mijn ouders die ook niet graag spullen weggooien omdat het altijd van pas kan komen. En soms koop ik dingen dat ik achteraf denk: dat had je niet hoeven doen. Hopelijk leer ik het een beetje af maar schijnbaar ben ik te bang om te kort te komen.

Vera
Lid

Ongelezen berichtdoor Vera » Ma 20 Mei 2013, 10:38

Dat niet weg willen gooien, kan natuulijk ook te maken hebben met het hechten aan voorwerpen. Het kan ooit nog wel eens nuttig zijn, kan ook een herinnering zijn aan het voorwerp.
I believe the past shapes us in what we are today!

xAnne
Lid

Ongelezen berichtdoor xAnne » Di 21 Mei 2013, 16:52

Vera schreef:Dat niet weg willen gooien, kan natuulijk ook te maken hebben met het hechten aan voorwerpen. Het kan ooit nog wel eens nuttig zijn, kan ook een herinnering zijn aan het voorwerp.

Heeeellll Herkenbaar dit!!
Dit heb ik ook heel erg, hierdoor staat mijn kamer helemaal vol met allemaal kleine pruttel dingetjes
That Moment When You Have To Take A Deep Breath Before Speaking Cause You Know You're So Close To Crying

Man in Black
Lid

Ongelezen berichtdoor Man in Black » Vr 20 Sep 2013, 19:44

Ik heb vooral dat ik weinig nieuwe dingen koop omdat alles wat ik nodig heb over het algemeen ik al wel heb. Dingen weg doen ben ik niet zo goed in, behalve als ik iemand anders er blij mee kan maken :P
"The door of my heart is open for me, and I have probably some old doorhandles lying around that can open other doors with broken handles,we just need to find the right handles to the right doors"

Terug naar “100% off topic”