Het hardloop topic

Voor alles wat niet direct met hooggevoeligheid te maken heeft.
Daphne
Lid

Re: Het hardloop topic

Ongelezen berichtdoor Daphne » Zo 03 Feb 2013, 12:50

Ik weet niet precies of het aan het eten ligt sn, vanmorgen heb ik hardgelopen en ik had mijn ontbijt en thee al een uur in mijn maag. Onder het hardlopen had ik nergens last van, onder mijn coolingdown had ik ook nog geen last maar zodra ik ga zitten en krijg ik last van mijn maag en buikpijn. Het is net of mijn lichaam de omschakeling van bewegen naar rust niet pikt. Het kan ook tussen mijn oren zitten omdat ik voordat ik begin met hardlopen al bang ben wat er ná het hardlopen staat te gebeuren met mijn lichaam. Dan heb ik al een soort spanning in mijn lijf als ik begin.

Het hardlopen gaat steeds beter. Ik heb vandaag 6 minuten achterelkaar kunnen rennen waar ik eerst 2 minuten nog niet volhield. :)

super natural
Lid

Ongelezen berichtdoor super natural » Zo 03 Feb 2013, 13:03

Mijn ervaring is wel dat het soms best lang kan duren voordat het eten goed gezakt is en voordat ik het gevoel heb dat ik ermee kan rennen, maar je zult het waarschijnlijk zelf wel beter aanvoelen. Alleen een ontbijt is ook niet zo heel veel. Misschien dat het inderdaad tussen je oren zit dan.
Maar het gaat in ieder geval steeds beter :) Goed bezig!
To conquer whatever challenges me

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Zo 03 Feb 2013, 13:24

Hmmm ja, misschien is het handig om langer te wachten maar ik sta best wel te popelen om te gaan als ik heb besloten om hard te gaan lopen. Het liefst ga ik al direct weg na mijn ontbijt. :P Ik eet één broodje dus dat is ook niet denderend veel.

super natural
Lid

Ongelezen berichtdoor super natural » Zo 03 Feb 2013, 21:11

Mja kan me niet voorstellen dat dat zo veel effect heeft. Misschien eet je te weinig? xD

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Ma 04 Feb 2013, 10:25

Zou ook nog kunnen maar meer dan dat krijg ik er als ik uit mijn bed kom niet in. :P Het is wel vaak zo dat wanneer ik een vervelend gevoel in mijn maag krijg het door iets te eten overgaat. Maar ik denk toch dat het tussen mijn oren zit en het angst is omdat ik bij opkomende angst dezelfde soort klachten heb. Ik doe rustig aan en ga niet over mijn grenzen, het is belangrijker dat ik ga dan hoe hard ik ga en hoeveel ik afleg. :)

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Zo 17 Feb 2013, 13:14

Ik denk dat ik mijn beste run had tot nu toe. 9,5 Minuut kunnen rennen op een leuk tempo, het gaat langzaam beter. :) Ik voelde mij eindelijk ook eens niet beroerd na het rennen, mijn ontbijt zat er al zeker anderhalf uur in dus misschien had het daar mee te maken in combinatie met vroeg opstaan waardoor ik al een tijd wakker was voor het rennen. En ik had 2 broodjes i.p.v. 1 broodje gegeten, misschien was dat de reden wel.

super natural
Lid

Ongelezen berichtdoor super natural » Zo 17 Feb 2013, 15:04

Super! :D
Ik wil vandaag ook nog eens gaan. Ik verwacht er niet al te veel van, maar we zullen zien..

Alis Volo Propriis
Lid

Ongelezen berichtdoor Alis Volo Propriis » Do 25 Jul 2013, 13:04

Beetje late reactie:

vaak helpt het ook als je muziek draait tijdens het lopen. gewoon een speciaal nummer zoeken dat minimaal 30 minuten duurt zodat je op het ritme blijft en niet de hele tijd van ritme moet veranderen tussen de nummers. zoek gewoon een remix ofzo. Bij mij helpt het vaak!
Kibou Wo Egaku, Ryuusei Ni Nare! (I'll draw out my hopes and become a falling star)

stefan
Lid

Ongelezen berichtdoor stefan » Za 05 Okt 2013, 09:44

Net voor de eerste keer hardgelopen, en wat een dramatisch slechte conditie heb ik zeg, ik had wel wat meer verwacht.

dorien
Lid

Ongelezen berichtdoor dorien » Za 05 Okt 2013, 09:49

stefan schreef:Net voor de eerste keer hardgelopen, en wat een dramatisch slechte conditie heb ik zeg, ik had wel wat meer verwacht.

Bikkell.
Het leuke van conditie is. Is dat het vanzelf verbeterd.
Als je rent tenminste ;)
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

stefan
Lid

Ongelezen berichtdoor stefan » Za 05 Okt 2013, 15:16

Ja dat is ook zo Dorien. Ik sport heel veel, alleen is dat kracht training, en dat helpt niet voor mijn conditie.:P Ik had gewoon wel verwacht dat ik het wat langer uit kon houden. Maar conditie opbouwen gaat idd best snel. Vorig jaar heb ik een tijdje touwtje gesprongen en dat ging toen met de dag beter. Ik heb overigens gewoon een loopband in de schuur staan, maar ik heb vandaag buiten gerend.

Terug naar “100% off topic”