Het hardloop topic

Voor alles wat niet direct met hooggevoeligheid te maken heeft.
super natural
Lid

Re: Het hardloop topic

Ongelezen berichtdoor super natural » Vr 31 Aug 2012, 17:32

3 kwartier gelopen 8)
Geen steken gehad, geen zware kuiten, niks, nergens last van.
Terwijl ik van tevoren moe was en alleen maar ben gegaan omdat zondag alweer de laatste keer was (wil minstens 2 keer per week rennen). Ik had overal pijn. Had echt verwacht dat ik het half uur nog niet eens zou halen, maar het ging zo soepel en goed. :)
Dat was de laatste keer in mijn geliefde park. Volgende keer op de Veluwe!
To conquer whatever challenges me

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Vr 31 Aug 2012, 19:18

Wow, dat is wel heel lang!

Veel plezier alvast met je hardlooptochten op de Veluwe! :)

super natural
Lid

Ongelezen berichtdoor super natural » Ma 03 Sep 2012, 12:20

Dankje. Hopelijk morgen voor het eerst. :)

lottesun
Lid

Ongelezen berichtdoor lottesun » Wo 05 Sep 2012, 17:35

Net even een rondje van 5 minuutjes, helaas erg pijn in mijn buik (menstruatie), dus maar niet teveel gepushed. Maar dit na school rennen voelt fijn, ben meteen de spanning van de schooldag kwijt en hopelijk slaapt 't ook lekkerder. Voel me meer ontspannen dan normaal na een lange schooldag. Ik ben nu wel te moe om nog huiswerk te maken - maar dat hoeft nu ook niet, dus dat is niet erg.

Ik ben van nature een sprinter, (en niet alleen in rennen, maar in alles wat ik doe) dus langer is voor mij moeilijk, hoe vaak ik ook train/getraind heb. Maar ik vind 't leuk en daar gaat 't om :)

Ik heb verder eigenlijk nooit meer pijn in mijn voeten of kuiten. Nu doe ik dit al aan aantal jaar (met grote tussenpozen weliswaar) maar ik heb nergens meer last van (ook niet als ik wel langer ren), behalve de steken in mijn buik (van eten of menstruatie of pms). Heerlijk is dat :]
"We'll always be outlaws, mate," said the cowboy to his horse.

liesmoozie
Lid

Ongelezen berichtdoor liesmoozie » Wo 05 Sep 2012, 18:04

@lottesun: bewegen helpt ook om menstruatiepijn te verminderen :) (niet overdrijven natuurlijk xD)

Ik heb vandaag een dik half uur gewandeld. Voelt best goed :) (vooral op dagen dat ik geen school heb, want dan fiets ik al 2x 15 min :) )
A little butterfly tickles my tummy

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Wo 05 Sep 2012, 18:26

Ik wilde nog vragen hoe jullie dat doen tijdens de menstruatie. Het lijkt mij toch niet fijn lopen met kramp omdat het soms ook doorschiet naar mijn benen. Deze week gaat het dus waarschijnlijk niets worden. Ik zit er ook een beetje mee dat de scholen weer begonnen zijn. Ik heb geen zin om pubers tegen te komen die waarschijnlijk opmerkingen gaan maken. Laatst ging er ook al een (expres) niet aan de kant en moest ik in de berm stappen %^*&^&^%$. :P

Geeft mij hoop dat ik van de pijn in mijn benen over een tijdje geen last meer heb, lottesun. Mijn planning is dus 2x in de week hardlopen maar als ik door de spierpijn maar half kan inzetten moet ik misschien gewoon rustig met 1x in de week beginnen. Beter 1x in de week goed in kunnen zetten dan 2x maar half.

lottesun
Lid

Ongelezen berichtdoor lottesun » Wo 05 Sep 2012, 19:11

liesmoozie schreef:@lottesun: bewegen helpt ook om menstruatiepijn te verminderen :) (niet overdrijven natuurlijk xD)

Nah, ik heb 't juist heel vreemd. Als ik gewoon leef heb ik nergens last van, heel vaag een beetje raar gevoel misschien, het is niet echt pijn te noemen (heb nooit menstruatieklachten gehad), maar als ik ga rennen dan doet het echt zeer. Messteek zeer.

@ Daphne, zorg je wel dat je goed je spieren rekt te voor en te na? Dat kan ook een hele hoop verschil maken heb ik gemerkt. Neem daar echt de tijd voor! En een warme douche na afloop is ook goed voor de spieren. En niet stilstaan tijdens het rennen; daar wordt je ook stijf van, ga langzaam rennen of snelwandelen, maar niet stilstaan.

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Wo 05 Sep 2012, 19:32

Ik rek en strek een heel klein beetje voordat ik begin te rennen, niet zo intensief. Ik zorg ook dat ik na het rennen nog wat rek en strek en ik loop nog een paar minuten uit. Vroeger had ik altijd al veel last van mijn spieren na 2/3 dagen van en naar school gefietst te hebben, dus misschien ben ik er sowieso meer bevattelijk voor? Ik heb geen idee. :)

Een warme douche is ook een goed idee maar dat vind ik ook weer zo onhandig als ik impulsief heb besloten om in de ochtend een stuk te rennen als ik de avond ervoor al gedoucht heb. Dan fris ik mij na het rennen gewoon even lekker op i.p.v een douche. Dan komt die douche die avond wel weer maar dan heeft het natuurlijk weinig nut meer.

super natural
Lid

Ongelezen berichtdoor super natural » Di 11 Sep 2012, 12:27

Zondag na 9 dagen weer gerend. Het ging, ondanks veel asfalt, warmte, lang niet gerend, goed! 35 minuten gehaald en was niet op het einde van mijn kunnen. Weet ik ook dat mijn conditie niet zo heel snel veel achteruit gaat :)

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Wo 12 Sep 2012, 09:18

Ik ben vanmorgen geweest, toch maar even over mijn angst heengezet omdat ik echt even wilde. Jammer genoeg krijg ik na 2 minuten al last van steken en moet ik stoppen om eerst weer even rustig te lopen en dan weer heel kort te kunnen hardlopen. :(

Voordat ik begin merk ik al dat mijn ademhaling sneller is omdat ik gespannen ben, voordat ik begin ben ik dus al bijna buitenadem. :roll:

super natural
Lid

Ongelezen berichtdoor super natural » Vr 14 Sep 2012, 13:30

Je bent in ieder geval gegaan. Dat is goed. :)
Ik heb ergens een schema. Daarmee moet je ook steeds afwisselend rennen en lopen. Het lopen wordt dan steeds korter. Misschien is dat iets voor je...

lottesun
Lid

Ongelezen berichtdoor lottesun » Do 20 Sep 2012, 18:22

Gister even n rondje van 5 minuten, want mn darmen begonnen alweer raar te doen :\ heel frustrerend.
Morgen ga ik weer. Ik doe nu telkens dat ik op lange schooldagen, na school en voor het eten, ga rennen (dan ben ik toch te moe voor huiswerk) en op zondag een langer stuk. Werkt goed ook ivm slapen :)

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Zo 23 Sep 2012, 10:40

Vanmorgen net als vorige week zondagochtend hardgelopen maar ik had nog last van mijn kuitspieren van de week ervoor, dat kan toch geen week duren? :roll: Daarna nog lekker een heel stuk gewandeld met mijn moeder en nu even ontspannen! :)

Ik heb wéér de eerst les van start to run gevolgd, dat is voor nu voldoende omdat ik erg veel last heb van spanning en onrust waardoor mijn ademhaling al onrustig is voordat ik begin. Dus weer 1 minuut rennen, 1 minuut wandelen, 1 minuut rennen, 1 minuut wandelen, 2 minuten rennen, 2 minuten wandelen, 2 minuten rennen, 2 minuten wandelen en als laatste 3 minuten rennen en wandelen die niet echt lekker gingen vanwege mijn kuitspieren.

Ik vond de koude lucht in mijn keel niet echt fijn en op een gegeven moment voelde mijn keel slijmerig waardoor ik bijna moest kokhalzen, niet echt heel prettig. Maar ik ben toch blij dat ik ben gegaan, beter iets dan niets. :)

lottesun
Lid

Ongelezen berichtdoor lottesun » Zo 23 Sep 2012, 13:37

Goedzo Daphne! :) Ik hoor dat vaker, dat de kou vervelend is in de longen, vind 't zelf niet zo erg, maar ik krijg ook altijd slijm in mijn mond van het rennen. Dat lijkt mij goed, want dat betekent dat je diep inademt en het slijm uit je longen naar buiten komt en zo afvalstoffen meeneemt.

Heb vanochtend ook lekker gerend en omdat ik nu in de periode buiten mijn menstruatie en pms om zit deed helemaal niks zeer en ik heb al heel lang niet meer zo lang achter elkaar gerend :D was echt heerlijk. Geweldig renweer dit, ook. Lekker koud, maar niet te, en niet vochtig. Ahhh.

super natural
Lid

Ongelezen berichtdoor super natural » Wo 26 Sep 2012, 10:18

Goed gedaan, Daphne. Ik heb ook vaak last van slijm, maar dan ga ik er gewoon alles aan doen om dat kwijt te raken. :P Alleen is dat misschien ietsje minder makkelijk gezegd als je in een woonwijk rent. Aangezien je dan niet zo snel luid met je keel gaat lopen schrapen. :P
Ik heb zondag gerend en het was nogal zwaar. De 50 minuten weer gehaald, maar wel met moeite deze keer. Heb ook nog steeds een beetje spierpijn. Mijn conditie is prima, maar mijn benen hebben het nog zwaar af en toe. Vooral mijn gewrichten; enkels en knieën. Misschien dat het ook aan mijn schoenen lag, want het waren anderen dan anders.

Terug naar “100% off topic”