Het hardloop topic

Voor alles wat niet direct met hooggevoeligheid te maken heeft.
Atmosfeer
Moderator

Het hardloop topic

Ongelezen berichtdoor Atmosfeer » Za 02 Jun 2012, 19:35

Ik heb al een paar keer gelezen dat mensen hier hardlopen, of in ieder geval proberen. Ik wil volgende week ook beginnen, dus ik dacht we gooien even een plekje open waar we elkaar kunnen motiveren om te blijven rennen :P
La vita rischierò per viverla di più

Glenn
Lid

Re: Het hardloop topic

Ongelezen berichtdoor Glenn » Za 02 Jun 2012, 20:09

Goed idee!, ik zelf ren meestal alleen maar omdat mijn hoofd vol chaos zit, helpt voor eventjes daarna ga ik meestal huilen en/of teksten schrijven.
Het is dan ook net als of ik sneller en langer kan rennen dan normaal waarschijnlijk door adrenaline ofzo.

Mijn record op school: 3KM in 10:37 (17,35Km/h)

Ook heb ik ooit ongetraind 10,5Km gelopen maar daar had ik dus wel 2 weken spierpijn aan over gehouden. :wall:
"Leef om te leren en om de wet van de onvoorwaardelijke, universele liefde te vereren" -Me

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Za 02 Jun 2012, 20:11

Ik wil al tijden beginnen maar ik durf niet. :P Ik woon aan een drukke straat en er is geen park dichtbij, er is wel een mooi groot bos maar daar durf ik niet in mijn eentje te lopen omdat het te beschut. Ik vind het vervelend als ik zo in het zicht loop. xD Ik zou het eens uit moeten proberen, maar dan is de vraag: Wat voor kleding moet ik aan? Ik heb geen sportschoenen en ook geen broek.

Ik ben stiekem ook wel een beetje bang voor mijn lichamelijke reacties: Snelle ademhaling, sneller hartritme en misschien steken... ik raak daar heel snel van slag van. :roll:

Glenn
Lid

Ongelezen berichtdoor Glenn » Za 02 Jun 2012, 20:17

Op je ademhaling letten is het belangrijkste! Een ritme aanhouden scheelt ook veel, ik doe meestal bij lange inspanning 2 maal snel achter elkaar inademen dan een korte rust en weer twee keer snel uitademen. :wink:
"Leef om te leren en om de wet van de onvoorwaardelijke, universele liefde te vereren" -Me

Atmosfeer
Moderator

Ongelezen berichtdoor Atmosfeer » Za 02 Jun 2012, 20:18

Ja, dat beginnen is moeilijk Daphne! Hier hetzelfde...ik roep volgens mij al twee maanden dat ik ga hardlopen. Is het geen idee om eerst naar een mooie plek te fietsen? Heb je de warming up zo ongeveer al gehad :P
Ik heb hardloopschoenen, t-shirt, sportbroek, beginners hardloopschema, een kanaal met fietspad, bos en park om de hoek...
Dus wie geeft mij een schop onder m'n kont? xD
La vita rischierò per viverla di più

dorien
Lid

Ongelezen berichtdoor dorien » Za 02 Jun 2012, 20:22

Dat is echt een super topic!.

Hardlopen is fantastisch.

Ik heb vrijdag.. met gym lekker hardgelopen.
Eerst bang omdat het best zwaar is, en ik was niet helemaal fit. Huilkans vrij groot.
Eerst deed best wel zeer aan m'n knieën..
Daarna was het echt lekker.!
Rest van de dag ook lekker beweeglijk.
En vandaag, spierpijn valt mee.. dus ik ga vaker hardlopen.! :D.
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

LightThunder
Lid

Ongelezen berichtdoor LightThunder » Za 02 Jun 2012, 21:25

Ook bij mij ontbreekt de motivatie, ik roep het ook al een tijde; 'ik begin weer!' ondertussen gelooft niemand me meer xD haha
This is it, Here I stand, In the light of world..

HSPER
Lid

Ongelezen berichtdoor HSPER » Zo 03 Jun 2012, 01:02

Dit topic had ik ook even nodig:p! Maar durfde hem zelf niet aan te maken:p, wist niet of jullie het ook een goed idee vonden:p!
Maar ik ben er blij mee in ieder geval:)! Ik ga maandag weer hardlopen, ik start met 1 keer in de week, en dat wil ik opbouwen tot drie keer in de week.. Maar tot die tijd fiets ik ook nog elke dag, gewoon ff conditie opbouwen:p!

Daphne
Lid

Ongelezen berichtdoor Daphne » Zo 03 Jun 2012, 10:16

Als ik fiets ben ik soms buitenadem vanwege een verkeerde ademhaling, ik kan mij voorstellen dat het met hardlopen dus nog erger is bij mij. Ademen jullie via de neus in en via de mond uit bij flinke inspanning? Of ademen jullie ook via jullie mond uit? Of het ligt aan mijn conditie, maar volgens mij is die zo slecht nog niet.

Ik voel mij te onzeker om te beginnen. Het idee om hard te lopen en dat andere mensen dat zien, ik vind het gewoon raar. Loop ik daar te zuchten, te steunen, gekke bekken te trekken met een rood aangelopen hoofd, ik vind het een ongemakkelijk idee.

@Atmosfeer. Volgens mij is ergens in mijn woonplaats een mooie plek die ook vrij open is waardoor ik er wel alleen durf te rennen. Maar het idee dat ik eerst nog een stuk moet fietsen is demotiverend, die plek is niet bepaald om de hoek namelijk, ik denk zo'n 10/15 minuten fietsen. :P

Glenn
Lid

Ongelezen berichtdoor Glenn » Zo 03 Jun 2012, 10:30

Als ik het zwaar heb adem ik alleen via de mond, maar dankzij mijn fijne huisstofmijt-allergie zitten ooit mijn holtes verstopt waardoor ik niet eens via mijn neus kan ademen, dan is ook mijn conditie niets meer waard want zo kan ik minder warmte afvoeren en dan krijg ik ook meteen een rood hoofd.

dorien
Lid

Ongelezen berichtdoor dorien » Zo 03 Jun 2012, 11:32

Hardlopen is helemaal niet vreemd hoor..
Wat zou dat dat ander mensen kijken.. dat is echt een hsp trekje dat we ons daar zo zorgen over maken..
Ik ren hier eigenlijk ook gelijk het dorp uit. Door de weilanden.. ;).
Maar als jij wilt hardlopen, dan laat je je gewoon niet andere mensen tegen houden.. toch.?
;)

Ademhaling,, ik heb altijd vast ritme.. door de mond, door neus krijg ik nooit genoeg Lucht.. al schijn je dat wel beter te zijn, of combinatie.
3 stappen inademen, drie stappen uitademen.. of als ik sneller loop 4 stappen.. hele tijd dat rimte vasthouden kom ik niet in ademnood. En conditie hoort daar natuurlijk bij..
Al heb ik al maanden niet gerend. Met dat rimte kon ik zo eergisteren weer 2 km rennen.. zonder ademnood. ;)
Behalve dan als ik stop met rennen, dan slaat het opeens op m'n ribben ofzo en dan adem ik zwaar.. ik blijf gewoon lekker aan een stuk doorbrengen.. heerlijk.
Laatst gewijzigd door dorien op Zo 03 Jun 2012, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
I hate the world for making me lose you.
I love the world for letting me know you.

super natural
Lid

Ongelezen berichtdoor super natural » Zo 03 Jun 2012, 11:40

Ben al heel vaak begonnen en gestopt met hardlopen, maar nu hoef ik niet meer.
In plaats van hardlopen ga ik namelijk zwemmen.
Daar heb ik echter ook misschien een beetje een schop onder mijn kont voor nodig (al heb ik op het moment ook gewoon even geen geld, das het nadeel aan zwemmen).
To conquer whatever challenges me

liesmoozie
Lid

Ongelezen berichtdoor liesmoozie » Zo 03 Jun 2012, 14:14

Hardlopen hou ik niet van. Mijn voeten en knieën kunnen dat op de een of andere manier niet aan.. Ik heb snel het idee dat ik door mijn enkels ga, en op een gegeven moment krijg ik kramp in mijn voeten en beginnen mijn knieën raar te doen.. (volgens mij is er iets mis met mijn lichamelijke schokdemping.. En dat los je niet op met goede hardloopschoenen, want die vangen maar 10% op ofzo xD op school gehad..)
In plaats daarvan wil ik eigenlijk meer skeeleren, maar heb daar ook een schop nodig :P (hou ik langer vol omdat ik de schokken niet zo veel op hoef te nemen.)
En fietsen wil ik ook vaker doen, maar dan echt 10-15 km fietsen. Maar ik heb het gevoel dat ik daar niet veel mee opbouw, omdat ik na zo lang fietsen niet eens moe ben.. Nou ja, een beetje dan :P
A little butterfly tickles my tummy

Estheer.
Lid

Ongelezen berichtdoor Estheer. » Zo 03 Jun 2012, 15:03

@Daphne,
Het is eigenlijk echt een kwestie van leren ademen. Ik herinner me hoe ik ooit met gym een hardlooptest moet doen, en halverwege zo'n beetje neerviel. Naderhand zei de leraar dat ik niet goed ademde, en dat ik via mijn buik moest ademen, 2 stappen in en 3 stappen uit. De week daarop mocht ik hem herkansen en ik hield het de volle 2500 meter vol en haalde een 7 of zoiets.
Daarna ben ik gaan oefenen met hardlopen, heb ik 'mijn perfecte ademhaling' gevonden (twee stappen in, twee stappen uit, via mijn buik) en de houding waarop je zo veel mogelijk lucht krijgt (je middenrif opstrekken en je schouders naar achteren, je heupen recht onder je bovenlichaam en je knieen heel licht gebogen) en toen ging het ademhalen allemaal prima en kon ik uitstekend lopen (dat was overigens al een jaar geleden, toen stopte ik, dus mijn conditie is er nu behoorlijk op achteruit. Moet ook weer beginnen, na mijn tentamens, nog een maandje dus :P)
You can offer me a pencil for my thoughts

HSPER
Lid

Ongelezen berichtdoor HSPER » Zo 03 Jun 2012, 15:56

liesmoozie schreef:Hardlopen hou ik niet van. Mijn voeten en knieën kunnen dat op de een of andere manier niet aan.. Ik heb snel het idee dat ik door mijn enkels ga, en op een gegeven moment krijg ik kramp in mijn voeten en beginnen mijn knieën raar te doen.. (volgens mij is er iets mis met mijn lichamelijke schokdemping.. En dat los je niet op met goede hardloopschoenen, want die vangen maar 10% op ofzo xD op school gehad..)
In plaats daarvan wil ik eigenlijk meer skeeleren, maar heb daar ook een schop nodig :P (hou ik langer vol omdat ik de schokken niet zo veel op hoef te nemen.)
En fietsen wil ik ook vaker doen, maar dan echt 10-15 km fietsen. Maar ik heb het gevoel dat ik daar niet veel mee opbouw, omdat ik na zo lang fietsen niet eens moe ben.. Nou ja, een beetje dan :P

Haha probeer eens 20 kilometer te fietsen met een snelheid tussen de 20 en 25 kilometer per uur, ik denk dat je dan wel moe zult zijn:p. En anders gwn je snelheid omhoog gooien tot je moe word:p!

Terug naar “100% off topic”